Strona główna Biblioteka sukcesu 10 najlepszych książek na temat komunikacji, które powinieneś przeczytać

10 najlepszych książek na temat komunikacji, które powinieneś przeczytać

rosnijwsile.pl 10 najlepszych książek o komunikacji
rosnijwsile.pl 10 najlepszych książek o komunikacji

Poszukujesz wartościowych książek na temat komunikacji? Bez względu na to kim jesteśmy, jaki zawód wykonujemy i co robimy w życiu sposób w jaki się komunikujemy z innymi jest kluczowy. Wzmocnienie naszych umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych, wywierania wpływu może nam pomóc w realizacji naszych celów, nawiązywaniu i wzmacnianiu relacji z innymi oraz pozwala nam zwiększyć szanse na sukces osobisty i zawodowy.

Tworzenie listy najlepszych książek na dany temat jest zawsze wysoce subiektywnym ćwiczeniem. Jednak mimo wszystko warto jest starać się wskazać pozycje książkowe, o których należałoby pamiętać poszukując informacji i wiedzy w danym temacie.

„Komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć. To jak jazda na rowerze czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia”. – Brian Tracy

Oto 10 najlepszych książek na temat komunikacji, które powinieneś przeczytać:

#1 Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi – Dale Carnegie

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi - Dale Carnegie

Książka „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” jest światowym bestsellerem, który został przetłumaczony na ponad 30 języków i sprzedany w wielu milionach egzemplarzy na całym świecie. Pozycja ta znajduje się na liście 100 najbardziej wpływowych książek wszechczasów według magazynu Time. Dale Carnegie oferuje praktyczne i sprawdzone metody dotyczące komunikacji i radzenia sobie z ludźmi, aby lepiej ich rozumieć i dobrze się z nimi komunikować.

Książka skupia się na tym, jak radzić sobie z ludźmi, zwłaszcza gdy prowadzisz biznes. Carnegie uważa, że sukces finansowy w dużym stopniu zależy od zdolności przywództwa, umiejętności prezentowania swoich idei, wzbudzania w ludziach entuzjazmu. Książka ta zawiera bardzo praktyczne i proste zasady, które można niemalże z miejsca zacząć stosować w praktyce. Sekretem sukcesu tej książki jest jej prostota. Każda rada w niej zawarta wydaje nam się oczywista. Nie ma w niej za dużo teorii, opiera się na praktycznych poradach. Książka ta m.in. nauczy Cię jak zwiększyć swoją popularność i łatwo się zaprzyjaźnić, być lepszym mówcą i bardziej efektywnym rozmówcą, zwiększyć swój wpływ, prestiż i zdolność do załatwienia ważnych dla Ciebie spraw.

Studiując dzieło Carnegie i kierując się zapisanymi w nim regułami, Twoje szanse na odniesienie sukcesu znacząco wzrosną. Jeden z najbardziej znanych na świecie miliarderów, Warren Buffett, powiedział, że jest to książka, która zmieniła jego życie.

#2 Jak się dogadać: 92 małe sztuczki na osiągnięcie wielkiego sukcesu w relacjach z ludźmi – Leil Lowndes

Jak się dogadać: 92 małe sztuczki na osiągnięcie wielkiego sukcesu w relacjach z ludźmi - Leil Lowndes

Jaka jest tajemnica, magiczna cecha, która sprawia, że niektórzy ludzie są od razu kochani i szanowani? Każdy chce się z nimi zaprzyjaźnić. Mają umiejętność zawierania przyjaźni, siłę przekonywania i czar, który sprawia, że podbijają serca innych. W biznesie i życiu zawodowym bardzo szybko pną się na sam szczyt. Szefowie ich awansują, a klienci kupują od nich, nie od konkurencji. Osiągają to czego chcą i w pełni wykorzystują swój potencjał. Co wyróżnia takie osoby? Jakie triki stosują?

Dzięki książce „Jak się dogadać…” znanej specjalistki z zakresu komunikacji Leil Lowndes poznasz 92 takie sztuczki, jakie ludzie sukcesu używają na co dzień.

Autorka książki spędziła swoją karierę nauczając ludzi, jak się komunikować, aby osiągnąć sukces. W swojej książce Leila przeprowadza czytelnika przez różne fazy w procesie komunikacji oraz pokazuje różnego rodzaju techniki i metody, które sprawią, że Twoje umiejętności komunikacyjne będą znacznie lepsze. Dowiesz się m.in. jak zrobić lepsze pierwsze wrażanie, jak korzystać z mowy ciała, jak nawiązywać i budować lepsze relacje. Autorka stosuje barwny język, a opisywanym technikom nadaje chwytliwe nazwy, aby łatwiej je było czytelnikowi zapamiętać. Tylko dzięki tej jednej książce możesz nauczyć się bardzo wielu praktycznych i skutecznych umiejętności komunikacyjnych. Zostań mistrzem komunikacji i odnieś sukces w życiu, miłości i biznesie, dzięki książce „Jak się dogadać: 92 małe sztuczki na osiągnięcie wielkiego sukcesu w relacjach z ludźmi”.

#3 Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie – Chris Voss, Tahl Raz

Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie - Chris Voss, Tahl RazByły międzynarodowy negocjator FBI oferuje sprawdzone w praktyce podejście do negocjacji o wysokie stawki. Chris Voss opisuje umiejętności i strategie negocjacyjne, które pomogły jemu i jego kolegom odnieść sukces w najtrudniejszych sytuacjach, gdy w grę wchodziło ratowanie ludzkiego życia.

Życie to seria negocjacji, na które powinieneś się przygotować: kupując samochód, negocjując wynagrodzenie, kupując dom, renegocjując czynsz, dyskutując ze swoim partnerem. Voss podkreśla znaczenie inteligencji emocjonalnej oraz intuicji.

Książka prezentuje dziewięć efektywnych zasad – sprzecznych z intuicją taktyk i strategii – abyś i Ty mógł stać się bardziej przekonujący zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Poznanie i stosowanie zasad opisanych w książce „Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie” daje przewagę nad konkurencją w każdej dyskusji.

Autorzy, krok po kroku przedstawiają poznane bądź wypracowane przez lata strategie i techniki negocjacji, wraz z przykładami ich zastosowania przez Chrisa Vossa oraz rezultatami, jakie dzięki nim osiągnął.

To pasjonująca lektura, pełna rad do natychmiastowego wykorzystania – dla negocjatorów zmagających się z najtrudniejszymi sytuacjami, lecz także dla osób pragnących lepiej radzić sobie z codziennymi konfliktami w pracy czy w domu.

#4 Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka – Cialdini Robert B.

Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka Cialdini Robert B.Robert B. Cialdini jest specjalistą w zakresie psychologii społecznej, profesorem psychologii Uniwersytetu w Arizonie. To światowej sławy ekspert w temacie wywierania wpływu.

Książka Roberta Caldiniego z dziedziny psychologii społecznej prezentuje różne techniki wywierania wpływu na innych ludzi. Skierowana jest także do tych, którzy pragną obronić się przed niepożądanym oddziaływaniem bądź manipulacją. Książka ta jest rezultatem ponad 15 lat badań i od wielu lat ta pozycja jest światowym bestsellerem, obok którego nie można przejść obojętnie.

Cialdini opisał mechanizmy manipulacji i perswazji – stosowane m.in. w reklamie, mediach, sprzedaży i życiu codziennym. Książkę tę sprzedano w ponad 2 milionach kopii w 26 krajach na całym świecie.

Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: do dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców itp.

Jest to obowiązkowa pozycja dla wszystkich osób, które chcą poszerzać swoją wiedzę o ludzkich zachowaniach i wykorzystywać ją do osiągania zamierzonych celów, a także dla tych, którzy chcą się obronić przed niepożądanym wpływem.

#5 Kluczowe rozmowy – Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan, Al Switzler

Kluczowe rozmowy - Kerry Patterson, Joseph Grenny, Ron McMillan, Al SwitzlerKsiążka „Kluczowe rozmowy” przedstawia rozwiązania, dzięki którym poradzisz sobie z najtrudniejszymi i najważniejszymi rozmowami.

Sukces w biznesie to rezultat wielu rozmów. Kluczowe z nich okazują się niezwykle trudne. Ich stawka jest szczególnie wysoka, a przy tym wiążą się z nimi różnice zdań oraz silne, nieprzyjemne emocje. Ludzie najchętniej unikają takich rozmów lub prowadzą je nieumiejętnie.

Kluczowe Rozmowy to również metoda, która pomaga firmom na całym świecie redukować koszty, podnosić jakość produktów, zwiększać bezpieczeństwo pracy oraz skuteczność realizacji najważniejszych projektów biznesowych. Wdrożyło ją ponad 300 z listy 500 największych firm publikowanej przez magazyn Forbes.

Umiejętność prowadzenia Kluczowych Rozmów to warunek powodzenia w biznesie, ale także w życiu prywatnym.

#6 Mów jak TED. 9 wystąpień publicznych, według znanych osób – Carmine Gallo

Mów jak TED. 9 wystąpień publicznych, według znanych osób - Carmine GalloCarmine Gallo przedstawia proste sposoby, dzięki którym każde wystąpienie publiczne może być udane i wywrzeć wrażenie nawet na najbardziej wymagających słuchaczach. Autor radzi, jak zaintrygować publiczność nie tylko przekazywaną treścią, ale również sposobem prezentacji

Ta książka skupia się na technikach, które sprawiają, że jesteś wyjątkowym mówcą. Jest to najważniejszy filar skutecznych umiejętności komunikacyjnych. Kiedy posiadasz mocne i  skuteczne umiejętności komunikacyjne, nie boisz się publicznych wystąpień. W rzeczywistości przemówienie publiczne staje się Twoim atutem i sposobem na wzmocnienie swojej pozycji i wywarcia pozytywnego wpływu na innych.

Omawiane techniki autor wyjaśnia na przykładach wystąpień na konferencjach TED (Technology, Entertainment and Design), znanych osób jak Al Gore, Bill Gates czy Stephen Hawking. Książka koncentruje się również na stylu komunikacji i prezentacji stosowanym przez Steve’a Jobsa.

Książka „Mów jak TED…” będzie niezwykle pomocna dla wszystkich, którzy występują publicznie, np. nauczycieli, wykładowców, biznesmenów.

#7 Umiejętność obcowania z ludźmi – Giblin Les

Umiejętność obcowania z ludźmi - Giblin LesDobre kontakty z innymi przesądzają o jakości życia – zawodowego, rodzinnego i towarzyskiego, a wiedza oraz metody prezentowane w tej książce, znacznie ułatwiają wzajemne, międzyludzkie relacje.

Les Giblin  jeden z pionierów branży rozwoju osobistego urodził się w 1912 roku w Cedar Rapids w stanie Iowa. Na podstawie swoich doświadczeń i zdobytej wiedzy rozpoczął działalność szkoleniowo – seminaryjną dla firm korporacyjnych, takich jak Travelers, New York Life, Mobil, General Electric, Johnson & Johnson , Caterpillar, Merrill Lynch czy Amway i jeszcze innych.

Umiejętność obcowania z ludźmi jako coś bez czego nie da się normalnie funkcjonować w życiu, jest ponadczasowym przesłaniem Giblina. W naszych czasach nabiera ono szczególnego znaczenia.

Ta książka nauczy Cię skutecznych metod komunikacji. Niezależnie od tego, czy chcesz lepiej komunikować się z szefem, czy z rodziną. To jest właściwa książka dla Ciebie.

#8 Mowa ciała – Barbara Pease Allan Pease

Mowa ciała Barbara Pease Allan PeaseMyślisz, że tylko słowami można porozumieć się z drugim człowiekiem? Otóż jesteś w błędzie, bo treść to tylko oprawa tego, co możesz wydobyć od swojego rozmówcy.

Mowa ciała” to nie jest zwykły poradnik o tym, jak odgadywać gesty czy mimikę. Książka porusza ważne strategie interpretowania mowy niewerbalnej na podstawie badań z dziedzin, takich jak biologia ewolucyjna, psychologia i zakres medycyny, zajmującej się obrazowaniem mózgu. Autorzy nie tylko uczą jak obserwować swoich rozmówców i na co konkretnie zwracać uwagę, ale także jak w praktyce wykorzystać to, co udało się nam wyłapać.

Allan i Barbara Pease są specjalistami od mowy ciała i kontaktów międzyludzkich. Ich dorobek literacki jest bogaty w wiele poradników psychologicznych, które szybko podbijały listy bestsellerów.

80% informacji o ludziach czerpiemy nie z ich słów, lecz z zachowania i gestów. To one właśnie zdradzają nasze prawdziwe intencje i nastawienie – jeśli umiemy je zaobserwować i odczytać.

To świetna pozycja, aby zacząć z tematem mowy ciała. Wszytko ładnie zebrane w całość i napisane w bardzo przystępny sposób.

Bardzo dobrym uzupełnieniem wiedzy w zakresie interpretacji „mowy ciała” jest również napisana przez Joe Navarro instruktora i wykładowcę FBI, książka o tym samym tytule „Mowa ciała”. Joe Navarro całe zawodowe życie poświęcił studiowaniu, doskonaleniu i stosowaniu sztuki komunikacji niewerbalnej

#9 Po prostu słuchaj. Sztuka porozumienia. – Mark Goulston

Pierwszym krokiem, który sprawia, że ​​ktoś coś zrobi, jest spowodowanie, aby Cię wysłuchał. Być może w Twoim życiu jest ktoś, z kim musisz się porozumieć, jednak nie potrafisz się dogadać i doprowadza Cię to do szału. Może jest to ktoś, z kim pracujesz: podwładny, członek zespołu, klient lub szef. A może ktoś z domowników: partner, rodzic, buntowniczy nastolatek lub wściekła eks? Nakłoń tę osobę, aby się uspokoiła i otworzyła, a wtedy uda się Wam pokonać różnice, niezależnie od tego, czy dojdą one do głosu przy stole w sali posiedzeń, czy też podczas obiadu w domu.

Opierając się na swoim doświadczeniu jako psychiatra, konsultant biznesowy i coach, a także poparty najnowszymi badaniami naukowymi, autor Mark Goulston przekazuje proste, ale potężne techniki, dzięki którym czytelnicy mogą naprawdę dotrzeć do ludzi – bez względu na to, czy są to współpracownicy, przyjaciele, obcy ludzie, czy wrogowie.

Dzięki książce „Po prostu słuchaj!” Marka Goulstona poznasz skuteczne narzędzia i techniki, które możesz stosować zawsze, gdy praca, wyniki sprzedaży lub związek są zagrożone. Wskazówki, jak wzbudzić empatię, rozładować konflikt czy uzyskać czyjeś poparcie, będą skuteczne w każdej sytuacji. Zdobędziesz pewność siebie, dzięki której dotrzesz do osób nieosiągalnych, a sytuacje wywołujące frustracje przekształcisz w owocne wyniki oraz satysfakcjonujące relacje. Będziesz umieć przekonać rozmówcę do swoich pomysłów i celów. Dogadasz się z każdym!

#10 Inteligencja Emocjonalna – Daniel Goleman

Inteligencja Emocjonalna Daniel GolemanTen światowy bestseller Daniela Golemana – „Inteligencja emocjonalna” – przynosi odpowiedź na nurtujące pytania, jak to się dzieje, że zdolni uczniowie stają się zaledwie przeciętnymi pracownikami, albo że osoby o wysokim ilorazie inteligencji nierzadko z trudem radzą sobie w życiu.

Ksiażka Daniela Golemana z pogranicza psychologii i neurobiologii oferuje zaskakująco nowy wgląd w nasze „dwa umysły” – racjonalne i emocjonalne – oraz w to, jak wspólnie kształtują one nasze przeznaczenie.

Poprzez żywe przykłady, Goleman opisuje pięć kluczowych umiejętności inteligencji emocjonalnej i pokazuje, w jaki sposób determinują one nasz sukces w relacjach, pracy, a nawet w naszym fizycznym samopoczuciu. Dzięki tej książce wyłania się zupełnie nowy sposób mówienia o byciu inteligentnym.

Książka ta nauczy Cię m.in. sztuki nawiązywania i utrzymywania stosunków towarzyskich i społecznych. Obcowania z ludźmi, dostrojenia się do innych, wyrażania uczuć i odczytywania sygnałów emocjonalnych.

Poznaj tajniki skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Naucz się obserwować siebie i rozumieć lepiej swoje zachowania. Inteligecja emocjonalna to praktyczna i pomocna książka, pełna narzędzi i technik, jakich możesz użyć, aby lepiej współpracować ze wszystkimi ludźmi spotkanymi w życiu.

Oto 10 wartościowych książek na temat komunikacji. Warto je znać i wybrać spośród opisanych w nich metod i sposobów te, które będą najbardziej przydatne i skuteczne w Twojej sytuacji. Jeśli interesuje Cię temat umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych przeczytaj też Autoprezentacja – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?Jak odczytać i rozumieć mowę ciała? oraz Skuteczna komunikacja i aktywne słuchanie

A według Ciebie co warto przeczytać jeśli chodzi o temat komunikacji? Jakie książki polecasz? Podziel się swoją opinią w komentarzu, aby zainspirować innych.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Don`t copy text!