Które z książek na temat sprzedaży rzeczywiście warto przeczytać? Czytaj dalej, aby poznać najlepsze z nich.

Benjamin Franklin powiedział kiedyś: „Szkoła doświadczenia kosztuje, ale żadna inna nie potrafi lepiej wykształcić człowieka”.

Innymi słowy, możesz polegać wyłącznie na doświadczeniach z pierwszej ręki, aby zdobyć wiedzę o sprzedaży – jednak może to być bolesne.

Aby radykalnie zmniejszyć krzywą uczenia się, wybierz i przeczytaj kilka książek o sprzedaży. Rady i metody napisane przez ekspertów ds. sprzedaży oferują wszystkie korzyści z osobistych doświadczeń bez negatywnego na Ciebie wpływu. Korzystasz z wiedzy i doświadczeń zdobytej przez innych, poszerzasz wiedzę, dzięki czemu możesz bardziej skutecznie działać w realnych warunkach.

Wybór książki może być trudny, ponieważ do wyboru są tysiące pozycji w temacie sprzedaży. Jakie są najlepsze książki, od których warto zacząć?

Oto 16 najlepszych książek na temat sprzedaży:

#1 Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem – Matthew Dixon, Brent Adamson

Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientemJaki jest sekret sukcesu sprzedaży? Jeśli jesteś jak większość liderów biznesu, powiedziałbyś, że chodzi przede wszystkim o relacje – i byłbyś w błędzie. Najlepsi sprzedawcy nie tylko budują relacje z klientami. Rzucają im wyzwanie. Chęć zrozumienia, co robią inaczej najlepsi handlowcy, w porównaniu z przeciętnymi handlowcami skłoniła Matthew Dixona i Brenta Adamsona oraz ich kolegów z korporacyjnego zarządu, aby zbadać umiejętności, zachowania, wiedzę i postawy, które są najważniejsze dla wysokiej skuteczności w sprzedaży. A to, co odkryli, może być największym szokiem dla konwencjonalnej mądrości sprzedażowej od dziesięcioleci.

Opierając się na wyczerpującym badaniu tysięcy przedstawicieli handlowych z wielu branż i regionów, „Sprzedawaj jak Challenger” twierdzi, że budowanie relacji klasycznych jest podejściem przegranym, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż złożonych, wielkoskalowych rozwiązań w transakcjach B2B. Badanie autorów wykazało, że każdy przedstawiciel handlowy na świecie dzieli się na jeden z pięciu odrębnych profili, a podczas gdy wszystkie te rodzaje przedstawicieli mogą zapewnić średnią wydajność sprzedaży, tylko jeden – tzw „Challenger” – zapewnia niezmiennie wysoką wydajność. Zamiast zarzucać klientom niekończącą się liczbą faktów i cech dotyczących oferowanych produktów, „Challengerowie” stosują inne podejście do klienta. Zdobywają przychylność i zamykają sprzedaż, dzięki unikalnemu wglądowi w to, jak klienci mogą oszczędzać lub zarabiać na danej transakcji. Dostosowują komunikat sprzedaży do konkretnych potrzeb i celów klienta. Zamiast zgodzić się na każde żądanie lub sprzeciw klienta, w razie potrzeby asertywnie reagują i przejmują kontrolę nad sprzedażą.

Zachowania, które sprawiają, że „Challengerzy” są wyjątkowi, można replikować i uczyć tych technik i metod przeciętnych przedstawicielowi handlowych, dzięki czemu stają się oni lepszymi sprzedawcami. Autorzy wyjaśniają, że niemal każdy przeciętnie wydajny przedstawiciel handlowy, po wyposażeniu go w odpowiednie narzędzia, może z powodzeniem zmienić oczekiwania klientów i zapewnić wyjątkowe wrażenia zakupowe, które zagwarantują wyższy poziom lojalności klientów i co za tym idzie, większy zysk ze sprzedaży.

#2 Sprzedaż metodą SPIN – Neil Rackham

Sprzedaż metodą SPIN - Neil Rackham„Sprzedaż metodą SPIN” dzieli się wynikami 12-letniego projektu badawczego Rackhama za milion dolarów badającego efektywne wyniki sprzedaży. W książce tej Rackham przedstawia swoje ustalenia, wnioski i dzieli się spisanymi zasadami SPIN (Sytuacja, Problem, Implikacja, Potrzeba).

W „Sprzedaż metodą SPIN”, Rackham, który doradzał wiodącym firmom, takim jak IBM i Honeywell, dostarcza pierwszą książkę, która szczegółowo omawia sprzedaż wysokiej jakości produktów i usług. Postępując zgodnie z prostymi, praktycznymi i łatwymi do zastosowania technikami SPIN, czytelnicy będą mogli znacznie zwiększyć wielkość sprzedaży.

Dowiesz się, dlaczego tradycyjne metody sprzedaży, które zostały opracowane dla małych sprzedaży konsumenckich, po prostu nie będą działać dla dużych sprzedaży i dlaczego konwencjonalne metody sprzedaży są skazane na niepowodzenie przy dużej sprzedaży. Książka wypełniona jest rzeczywistymi przykładami, grafiką i pouczającymi studiami przypadków, które poparte są twardymi danymi badawczymi. „Sprzedaż metodą SPIN” to klucz wart miliona dolarów do zrozumienia i stworzenia rekordowo wysokiej wydajności sprzedaży.

„Sprzedaż metodą SPIN” to niezbędna lektura dla każdego, kto zajmuje się sprzedażą lub zarządzaniem działem sprzedaży. Jeśli kochasz sprzedaż, przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak poprawić swoją technikę. Na pewno dzięki niej będziesz w stanie poprawić swoje umiejętności sprzedażowe.

#3 Czerwona Książeczka Sprzedawcy. 12,5 zasady genialnej sprzedaży – Jeffrey Gitomer

Czerwona Książeczka Sprzedawcy. 12,5 zasady genialnej sprzedaży Jeffrey GitomerNapisana przez wytrawnego handlowca stała się prawdziwym bestsellerem. Jeśli sprzedawcy martwią się o sprzedaż, Gitomer uważa, że pomijają bardzo ważny aspekt sprzedaży: dlaczego ludzie kupują. Jego najnowsza książka ma na celu demistyfikację powszechnie obowiązujących zasad sprzedaży. Autor jest ewidentnie entuzjastyczny, jeśli nie maniakalny, gdy chodzi o sprzedaż.

Ta książka jest krótka i na temat. Została zaprojektowana tak, aby móc ją mieć ciągle przy sobie. Jest to swoisty katechizm handlowca. Czytelnicy nauczą się skupiać na tym, dlaczego ludzie kupują i dlaczego ma to znaczenie dla procesu sprzedaży. Dzięki zabawnym ilustracjom w każdym rozdziale, tę książkę można łatwo przyswoić, by uzyskać przydatne wskazówki, kiedy ich najbardziej potrzebujesz.

Niezależnie od tego, czy chcesz zadawać lepsze pytania, skuteczniej przekonywać, prowadzić zespół sprzedażowy, czy też być po prostu lepszym sprzedawcą, możesz wybrać coś dla siebie.

Doskonała książka, która koncentruje się na sprzedaży we właściwy sposób. Dobra pozycja dla każdego kto, zajmuje się sprzedażą i chce rozszerzyć swoje techniki, aby częściej zamykać rozmowy sprzedażowe. Jeśli pragniesz odnieść wymarzony sukces jako sprzedawca, oto jest książka, którą powinieneś kupić natychmiast.

#4 Sekrety skutecznej sprzedaży – Zig Zigler

Powiększ Sekrety skutecznej sprzedaży Zig ZiglarW książce „Sekrety skutecznej sprzedaży”, wielki znawca sztuki sprzedaży Zig Zigler przedstawia skuteczne metody uzyskiwania pozytywnej reakcji klienta. Niezależnie od tego, czy przedstawiamy produkt, usługę lub pomysł, wszyscy angażujemy się w sprzedaż. Zig Ziglar prezentuje zwycięskie techniki uzyskiwania pozytywnej odpowiedzi ze strony klienta i nawiązywania dynamicznych relacji. Czytelnicy książki odkryją, jak:

  • generować entuzjazm u klientów
  • zwiększyć efektywność i profesjonalizm
  • przezwyciężyć pięć podstawowych powodów, dla których ludzie nie kupią
  • efektywnie wykorzystać 100 kreatywnych sposobów na zamknięcie sprzedaży

Znajdziesz tu także sugestie od setki najlepszych sprzedawców w Ameryce, do wykorzystania z potencjalnymi klientami. Autor uczy jak tworzyć obrazy słowne i posługiwać się wyobraźnią, by uzyskać pożądane rezultaty.

Czytając „Sekrety skutecznej sprzedaży” dowiesz się, jak możesz zrealizować swoje cele pomagając innym w osiągnięciu ich zamierzeń i dając im w ten sposób poczucie szczęścia oraz odniesienia sukcesu.

Ziglar uczy od początku, że nie ma miejsca na sukces w karierze sprzedawcy, jeśli wybiera się „drogę na skróty”, dokonując szybkiej sprzedaży, a następnie zamykając za sobą drzwi.

Jeśli jesteś sprzedawcą, dzięki tej książce zdobędziesz nowy szacunek dla swojego zawodu gdy zrozumiesz, że promujesz produkt lub usługę, która podnosi jakość życia klienta.

#5 Największy kupiec świata – Og Mandino

Największy kupiec świata - Mandino OgKsiążka o sprzedaży i umiejętnościach sprzedażowych, z której mogą korzystać zarówno weterani, jak i młodzi adepci tego zawodu.

Nikt, kto przestrzega opsisanych zasad, nigdy nie zawodzi jako sprzedawca i bez nich nikt nigdy nie będzie naprawdę wielki. Autor zrobił więcej niż przedstawił zasady – wplótł je w materiał jednej z najbardziej fascynujących historii, którą czyta się z przyjemnością.

Największy kupiec świata to opowieść o potędze zasad przekazywanych przez tradycyjną mądrość. Zostały one spisane na dziesięciu starożytnych pergaminach. Zapoznając się z nimi i korzystając z ich mądrości bohater osiąga bogactwo i szczęście, szacunek i lojalność otoczenia, spokój wewnętrzny i poczucie spełnienia w życiu. Zostaje największym kupcem świata.

Klasyczny Og Mandino pomaga czytelnikowi odkryć pozytywne „dlaczego”, które stoi za sprzedażą, przeformułowuje akt sprzedaży z czegoś, co jest manipulujące, do aktu pomagania innym ludziom w osiągnięciu ich marzeń.

#6 Jak osiągnąć mistrzostwo w sztuce sprzedaży – Tom Hopkins

Jak osiągnąć mistrzostwo w sztuce sprzedaży - Tom HopkinsTrudno przecenić ogromny wpływ, jaki Tom Hopkins miał na świat sprzedaży. Jako pierwszy uznał to, co obecnie uważane jest za powszechne: sprzedaż jest przede wszystkim procesem radzenia sobie z własnymi lękami i koncentracją na tym, czego potrzebuje klient. Jak ujął to Small Business News „Tom Hopkins przede wszystkim motywuje… I robi to skutecznie… To jedna z najbardziej użytecznych książek poświęconych sprzedaży.”

Wbrew pozorom nie tylko handlowiec powinien być biegły w sztuce sprzedaży. Tak naprawdę każdy, kto chce przekonać innych do swoich idei, pomysłów czy opinii, musi nauczyć się sprzedawać. Podobnie zresztą jak każdy, kto chce kogoś zmotywować, poinstruować czy uspokoić i przekonać do słuszności dowolnych posunięć. Krótko mówiąc, mistrz sprzedaży jest skazany na sukces w wielu dziedzinach życia.

„Jak osiągnąć mistrzostwo w sztuce sprzedaży” to kompleksowy przewodnik dla każdego, kto chce nauczyć się skutecznych technik sprzedaży. Znajdziesz tu mnóstwo użytecznych wskazówek dotyczących poszukiwania i pozyskiwania klientów oraz instrukcje, w jaki sposób prowadzić proces sprzedaży od pozyskania zainteresowania aż do szczęśliwego zamknięcia transakcji. Dowiesz się, jak planować czas i zarządzać relacjami z klientami, a także w jaki sposób prowadzić prezentacje i skutecznie trafiać do odbiorców. Nauczysz się radzić sobie z obiekcjami i przyswoisz techniki prowadzenia owocnych rozmów — zarówno bezpośrednich, jak i telefonicznych.

#7 Sztuka prowadzenia rozmów sprzedażowych – Linda Richardson

Sztuka prowadzenia rozmów sprzedażowych - Linda RichardsonLinda Richardson to ceniona jako coach, laureatka wielu nagród za wkład w rozwój metod zarządzania sprzedawcami i poprawy ich wyników.

Linda stworzyła podstawy sprzedaży dla wszystkich branż. W swojej książce „Sztuka prowadzenia rozmów sprzedażowych” uchwyciła nowy trend sprzedażowy: ekonomię konwersacji.

W ostatnich latach radykalnie i bezpowrotnie zmieniły się zasady sprzedaży. Linda Richardson nie tylko pokazuje szeroki kontekst nowego świata sprzedaży, ale także dostarcza wiedzę, z której mogą skorzystać zarówno nowi, jak i doświadczeni sprzedawcy.

Książka Lindy to maksymalnie praktyczny przewodnik, który umożliwi Ci odniesienie sukcesu w nowych realiach sprzedaży. Rosnąca świadomość klientów i zwiększenie ich możliwości dzięki Internetowi sprawia, że sprzedawcy muszą działać inaczej niż inni, by się wyróżniać i osiągnąć sukces.

Poznaj 5 strategii umożliwiających przejście od rozmowy o produkcie do rozmowy o wynikach biznesowych. Zapewnij sobie przewagę w nowej sprzedażowej rzeczywistości!

#8 Psychologia sprzedaży- Brian Tracy

Psychologia sprzedaży- Brian TracyOd 22 lat Tracy jest jednym z najlepszych handlowców na świecie. Doszedł do wniosku, że jego największym przełomem w dążeniu do sukcesu było odkrycie „psychologii sprzedaży”.

Brian Tracy jest dziś jednym z najlepszych zawodowych mówców na świecie. Jego seria audiobooków treningowych pod tytułem „Psychologia sprzedaży” jest najlepiej sprzedającym się programem szkoleń audio w historii sprzedaży. Książka „Psychologia sprzedaży” jest rozwinięciem klasycznego programu treningowego Briana Tracy. To praktyczne zastosowanie psychologii w kontekście biznesowym i lektura obowiązkowa każdego handlowca, który na poważnie myśli o karierze.

W książce „Psychologia sprzedaży” Brian Tracy określa wewnętrzne motywacje zarówno kupujących, jak i sprzedających, wyjaśniając, w jaki sposób wchodzić w interakcje, aby stworzyć możliwości obu stronom. To wnikliwe i niezbędne dzieło dla każdego sprzedawcy.

W tej książce znajdziesz praktyczne metody i techniki sprzedaży, w tym warsztatowe „działania do przećwiczenia”.  Poznaj ludzkie myślenie, prawdziwe motywy kupowania oraz sprawdzone, najskuteczniejsze techniki sprzedaży i perswazji. Po prostu zrób, co radzi Tracy, a zobaczysz, co stanie się z Twoją sprzedażą.

#9 Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi – Daniel H. Pink

Jak być dobrym sprzedawcą. Zaskakująca prawda o wywieraniu wpływu na ludzi - Daniel H. PinkKsiążka o sprzedaży Daniela H. Pink  autora bestsellera „Drive”. Autor przedstawia analizę miejsca sprzedaży w naszym życiu.

Według badań statystycznych prowadzonych w USA jeden na dziewięciu Amerykanów pracuje w sprzedaży. Każdego dnia ponad piętnaście milionów ludzi zarabia na utrzymanie, przekonując kogoś do zakupu. Jednak, gdyby sięgnąć głębiej pojawi się zaskakująca prawda. Tak, jeden na dziewięciu Amerykanów pracuje w sprzedaży. Jednak podobnie jak pozostałe osiem.

Niezależnie od tego, czy jesteśmy pracownikami etatowymi i prezentujemy swój nowy pomysł, przedsiębiorcami przekonywującymi inwestorów to wejścia w nasz biznes, czy też rodzicami i nauczycielami nakłaniającymi dzieci do nauki, spędzamy nasze dni próbując przekonać innych i „sprzedać” nasze podejście. Czy Ci się to podoba się, czy nie, wszyscy pracujemy obecnie w sprzedaży.

„Jak być dobrym sprzedawcą” proponuje nowe spojrzenie na sztukę sprzedaży i jej nauczanie. Daniel H. Pink czerpie z bogatej skarbnicy nauk społecznych, opierając na nich swoje – często sprzeczne z intuicją – spostrzeżenia. Odkrywa trzy filary podejścia skutecznego sprzedawcy (zastępujące obowiązującą niegdyś zasadę „zawsze finalizuj transakcję”), wyjaśnia, dlaczego ekstrawertycy wcale nie są najlepszymi sprzedawcami, i pokazuje, że wskazanie ludziom sposobu działania często więcej znaczy, niż zmiana ich sposobu myślenia.

W trakcie wywodu Pink opisuje sześć rodzajów prezentacji, które zastąpiły prezentację umieszczaną w windzie, trzy zasady lepszego rozumienia sposobu widzenia drugiej osoby, pięć sposobów tworzenia przekazu, które czynią go czytelniejszym i bardziej przekonującym, oraz wiele innych praktycznych spraw. W rezultacie powstała wnikliwa i użyteczna książka, która zmienia Twój sposób widzenia świata i przekształca zachowanie w pracy, szkole i domu.

#10 Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie – Frank Bettger

Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie - Frank BettgerBez względu na to, co sprzedajesz, jest to książka dla Ciebie. Z pewnością docenisz historię Franka Bettgera i jego wgląd w to, jak przeszedł od przeciętnego ubezpieczyciela, do posiadania własnego majątku i możliwości wcześniejszej emerytury.

Znajdziemy tu pouczające przykłady i podane kolejne wskazówki, jak wyrobić sobie styl i technikę najlepszego handlowca. Autor wskazuje na tak istotne elementy sukcesu jak potęga entuzjazmu, skuteczność zachęcania klientów do kupna. Obok tego podaje sposoby pokonywania strachu, kluczowe słowa, które pozwolą zmienić sceptycznego klienta w entuzjastycznego nabywcę i siedem złotych zasad dobijania targu.

Książka oferuje świetne sposoby na pokonanie strachu i wzmocnienie siły siłę entuzjazmu.

#11 SMART CALLING. Skuteczna sprzedaż przez telefon – Art Sobczak

SMART CALLING. Skuteczna sprzedaż przez telefon - Art SobczakSpójrzmy prawdzie w oczy dzwonienie po klientach może być zniechęcającym zadaniem dla wielu przedstawicieli handlowych. Nikt nie lubi zostać odrzuconym lub pozostawić niezliczoną ilość wiadomości głosowych. Książka Art Sobczaka omawia świetne, praktyczne wskazówki, jak wynieść rozmowy sprzedażowe na zupełnie nowy poziom.

Głównymi odbiorcami książki są wszyscy, którzy słowo „sprzedaż” mają wpisane w nazwę stanowiska, zwłaszcza osoby zajmujące się sprzedażą do innych firm. Jednak książka nie jest adresowana wyłącznie do tradycyjnych handlowców. Skorzysta z niej każdy, kto musi podnieść słuchawkę, żeby zadzwonić do nieznajomej osoby i nakłonić ją do pewnych działań. Sprzedajesz przez telefon? Dowiedz się Jak robią to najlepsi?

Dowiedz się m.in.:

  • Jakie metody pozwolą Ci odnieść sukces w obszarze sprzedaży przez telefon?
  • Co powinien umieć sprzedawca, by skutecznie zawierać transakcje przez telefon?
  • Jakie są najbardziej efektywne metody utrzymywania relacji z klientami?

Większość rozmów telefonicznych handlowców kończy się nieudaną próbą sprzedaży. Jak to zmienić, zyskać nowych klientów i zwielokrotnić zysk? Art Sobczak przedstawia w swojej książce sprawdzony system, który przynosi rezultaty. Odkryj sekrety nowego, inteligentnego podejścia do sprzedaży przez telefon!

#11 Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży – Rosen Keith

Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży - Rosen KeithChcesz poznać sekret budowania skutecznego zespołu sprzedaży, który pomoże Ci stale zwiększać przychody? Keith Rosen rzuca światło na najlepsze wskazówki i strategie w tym zakresie.

Coraz szybsze tempo pracy i nasilająca się konkurencja sprawiają, że przed działami sprzedaży stawia się wiele nowych zadań, a kadra kierownicza potrzebuje efektywniejszych sposobów szkolenia i motywowania handlowców. Rosen Keith zaspokaja tę potrzebę, prezentując w książce praktyczny i łatwy do systematycznego stosowania system coachingu, dzięki któremu można rozwinąć i w pełni wykorzystać potencjał zespołu sprzedawców.

Sekretem tworzenia zespołu wysokiej wydajności nie jest więcej szkoleń, ale lepszy coaching. Metodologia coachingu Keitha Rosen’a i sprawdzone w praktyce podejście LEADS Coaching Framework ™, wykorzystywane przez najlepsze światowe organizacje, sprawia, że zespoły sprzedaży i zarządzania osiągają znacznie lepsze wynik w krótszym czasie.

Dowiesz się, w jaki sposób skutecznie wspierać potężne, angażujące konwersacje, tak aby Twój zespół mógł rozwiązać własne problemy i przejąć na własność rozwiązanie. Odkryjesz także, jak wykorzystać prawdziwą moc obserwacji i przekazywać informacje zwrotne, które skutkują pozytywnymi zmianami zachowań, dzięki czemu możesz skutecznie zmotywować i rozwinąć swój zespół i każdą osobę, aby szybciej osiągnąć cele biznesowe.

Książka zawiera liczne studia przypadków, 30-dniowy program radykalnej poprawy wyników, a także przykładowe procedury, formularze i wzorce wypowiedzi do wykorzystania w praktyce – to wszystko czyni tę książkę najlepszym praktycznym podręcznikiem treningu osobistego dla kierowników działów sprzedaży, dyrektorów i przedsiębiorców.

Szkolenie rozwija sprzedawców. Coaching rozwija mistrzów sprzedaży. Zyskaj nową przewagę konkurencyjną dzięki wdrożeniu w życie sposobów opisanych w książce Coaching sprzedawców. Zwiększ sprzedaż, wydajność i osobistą odpowiedzialność, zmniejszając jednocześnie obciążenie pracą. Popraw dokładność prognoz, zwiększ skuteczność utrzymywania klientów i pozyskiwanie nowych. Osiągaj długoterminowy zwrot z inwestycji dzięki coachingowi. Zmień przeciętnych handlowców w mistrzów sprzedaży!

#12 Skuteczna sprzedaż, czyli techniki najlepszych handlowców – Jeremy Cassell, Tom Bird

Skuteczna sprzedaż, czyli techniki najlepszych handlowców - Jeremy Cassell, Tom BirdJeremy Cassell, Tom Bird – doświadczeni handlowcy, wieloletni pracownicy różnych sektorów sprzedaży m.in. w firmach L’Oréal i Pepsi. Obecnie konsultanci i trenerzy w firmie RTP, która świadczy usługi doradcze dla biznesu – współpracowała dotąd m.in. z IBM, Nokią czy Sodexo.

„Skuteczna sprzedaż” to wielokrotnie nagradzany, bestsellerowy poradnik, który da Ci wskazówki, jak być doskonałym sprzedawcą.

Książka ta jest napisana przystępnym językiem i stanowi świetny przewodnik dla każdego handlowca po procesie sprzedaży. Koncentruje się na konkretnych sytuacjach, problemach i sposobach ich rozwiązania. Prezentuje w jaki sposób zwiększyć skuteczność na każdym etapie sprzedaży. Pokazuje również sposoby na uniknięcie najczęściej popełnianych przez sprzedawców błędów. Opisuje również, w jaki sposób skutecznie budować wiarygodność i pewność siebie.

„Skuteczna sprzedaż” pokaże Ci, jak błyskawicznie poprawić wyniki sprzedaży. Zawiera praktyczne wskazówki i porady od sprzedawców, którzy wiedzą, co działa, a co nie, odkryje przed Tobą tajemnice, które zagwarantują sukces w sprzedaży.

Oprócz poznania wszystkich kluczowych umiejętności, dowiesz się, jak wykorzystać swoją osobowość, aby doskonalić technikę i rozumieć potrzeby klienta, dzięki czemu zawsze będziesz o krok do przodu. Dowiesz się jak sprzedawać z zyskiem w okresie spowolnienia gospodarczego, co możesz zrobić, aby natychmiast poprawić wyniki sprzedażowe oraz jak zarobić więcej w krótszym czasie.

Korzystaj, ze wskazówkek i techniki wypracowanych przez najlepszych. Sprzedawaj więcej, lepiej i skuteczniej!

#13 Załatw to – Oren Klaff

Załatw to - Oren KlaffCzy można spowodować, że dostrzeże Cię, wysłucha, a może nawet zaangażuje się osoba obojętna i znużona?

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz pomysły inwestorom, przekonujesz klienta, czy negocjujesz wyższą pensję, „Załatw to” zmieni sposób, w jaki przedstawiasz i pozycjonujesz swoje pomysły.

Według Klaffa skuteczna „sprzedaż” i prezentowanie nie jest sztuką – to nauka. Stosując najnowsze odkrycia z zakresu neuroekonomii, Klaff dzieli się z czytelnikiem swoimi opowieściami o swojej metodzie na sprzedaż, opisuje, w jaki sposób mózg podejmuje decyzje i reaguje na zmiany. Dzięki tym informacjom będziesz mieć pełną kontrolę nad każdym etapem procesu przekonywania innych do swoich racji.

Książka Klaffa odpowiada też na pytanie, co zrobić, żeby ludzi Cię słuchali z uwagą, gdy do nich mówisz. „Załatw to!” pomoże Ci realizować skuteczne prezentacje, prowadzić lepsze rozmowy i zwiększyć Twoją osobistą skuteczność.

#14 Zarządzanie sprzedażą. Praktyki najlepszych. Najskuteczniejsze metody sprzedaży i budowania więzi z klientami – Chet Holmes

Zarządzanie sprzedażą Praktyki najlepszych. Najskuteczniejsze metody sprzedaży i budowania więzi z klientami - Chet HolmesChet Holmes jest jednym z najwspanialszych nauczycieli marketingu, sprzedaży oraz biznesowego sukcesu we współczesnym świecie.  Został okrzyknięty „najznakomitszym fachowcem Ameryki w dziedzinie rozwoju biznesu”. Jego pierwsza i podstawowa rada to: skup się! Zamiast próbować osiągnąć mistrzostwo w czterech tysiącach strategii, skoncentruj się na kilku niezbędnych umiejętnościach, które silnie wpłyną na przekształcenie Twojej firmy.

Zbyt wielu menedżerów łapie się każdej nowej tendencji, lecz nie potrafi przy żadnej wytrwać. Zamiast tego, Holmes radzi, aby skupić się na 12 istotnych dziedzinach doskonałości – po jednej na raz – i ćwiczyć się w nich nieustannie z żelazną dyscypliną.

Holmes proponuje sprawdzone strategie:

  • Zarządzania: naucz ludzi, jak pracować mądrzej, nie ciężej
  • Marketingu: uzyskaj większy oddźwięk za sprawą strony internetowej, reklamy, targów i public relations
  • Sprzedaży: doprowadź do doskonałości każdą akcję sprzedaży pracując nad sprzedażą, nie tylko w sprzedaży

Zarządzanie sprzedażą pokazuje, jak zharmonizować i wyszlifować właściwie każdy aspekt działalności biznesowej, poświęcając zaledwie godzinę tygodniowo każdej znaczącej dziedzinie, którą chcesz udoskonalić. Tak jak zawodnik tenisa, który ćwiczy kilka godzin tygodniowo same bekhendy, aby osiągnąć mistrzostwo w grze, tak i Ty możesz dzięki systematycznej pracy poprawić stan każdej kluczowej dziedziny interesów.

Jak powiedział słynny Brian Tracy „Ta niewiarygodna książka zwielokrotni wyniki w każdej dziedzinie Twojej działalności biznesowej”.

#15 Niewidzialny dotyk – Harry Beckwith

Niewidzialny dotyk - Harry BeckwithNowoczesny marketing to nie tylko sprzedaż towarów, ale również usług. Sam produkt, nawet najlepszej jakości, nie jest już atrakcją. O jego sile i atrakcyjności stanowią oferowane wraz z nim usługi.

Książka wypełniona jest wieloma cennymi spostrzeżeniami, napisana w stylu pozbawionym żargonu w bardzo przystępny sposób.

Marketing w firmach działających w sektorze usługowym zdecydowanie różni się od marketingu firm produkcyjnych. Przedsiębiorstwa usługowe sprzedają zupełnie inny towar. Aby robić to skutecznie, muszą znać i rozumieć zasady rządzące ludzkim zachowaniem oraz wiedzieć, co skłania klienta do wybrania konkretnej usługi – „produktu”, którego nie można dotknąć i ocenić przed złożeniem zamówienia.

Relacja między klientem a wykonawcą usługi ma zupełnie inny charakter niż relacja między klientem a sprzedawcą. Należy budować ją w odmienny sposób, wykorzystując inne narzędzia. Trzeba opanować sztukę „niewidzialnego dotyku”.

Dzięki książce dowiesz się, jak kształtować relacje z klientami, wykorzystując nowoczesne metody promowania usług. Nauczysz się poprawnie interpretować wyniki badań marketingowych, omijać pułapki czyhające w utartych schematach i rozumieć potrzeby klientów. Poznasz humanistyczne aspekty marketingu i znajdziesz inspiracje, dzięki którym opracujesz własne sposoby pozyskiwania i utrzymywania lojalnych klientów.

Przekonaj się, że nowoczesny marketing to nie tylko sposób działania – to także, a może przede wszystkim, sposób myślenia.

#16 Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży. – Jeffrey Gitomer

Biblia handlowca. Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży. - Jeffrey GitomerKolejna pozycja, po którą warto sięgnąć od Jeffrey Gitomera – guru sprzedaży i autora bestsellerowych książek na ten temat.

Bardzo często handlowcy sądzą, że do przekonania klienta wystarczy stos folderów, kilka slajdów i nieprzerwany potok słów. W przeważającej większości przypadków w odpowiedzi usłyszą jedynie krótkie „nie, dziękuję”. Na proces skutecznej sprzedaży składa się wiele czynników. Każdy z nich należy uwzględnić przygotowując się do spotkania z klientem i późniejszej współpracy z nim. Handlowanie to sztuka, której opanowanie zapewnia sukces.

Autor opisuje najlepsze praktyki prowadzące do zwiększenia poziomu sprzedaży, pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania istniejących. Czytając tę książkę, poznasz sekrety prowadzenia rozmów z klientami, prezentowania towarów i składania ofert. Dowiesz się, jak rozwiewać wątpliwości klientów, przekonywać ich do zakupu produktów i utrzymywać kontakty z tymi, którzy już się zdecydowali na dokonanie transakcji.

Biblia sprzedaży pomogła dziesiątkom tysięcy sprzedawców na całym świecie osiągnąć swój potencjał. Jeśli chcesz odnieść sukces w sprzedaży, koniecznie przeczytaj tę książkę.

Sprzedaż to jedna z najważniejszych umiejętności życiowych. Oto 16 świetnych książek na temat sprzedaży, które pozwolą Ci się rozwinąć w tej dziedzinie.

Jeśli uważasz, że nie musisz wzmacniać swoich umiejętności związanych ze sprzedażą, bo nie jesteś handlowcem przeczytaj koniecznie: Umiejętność sprzedaży – kluczowy czynnik sukcesu, bez względu na to, co robisz

A według Ciebie co warto przeczytać jeśli chodzi o temat sprzedaży? Jakie książki polecasz? Podziel się swoją opinią w komentarzu, aby zainspirować innych.