Chcesz dotrzeć ze swoim przesłaniem do profesjonalistów? Chcesz aby o twoich produktach i usługach dowiedzieli się konkretni biznesowi odbiorcy – właściciele firm i kadry zarządzającej przedsiębiorstw? W taki razie LinkedIn powinien być Twoim pierwszym wyborem, jeśli chodzi o portale społecznościowe!

Dlaczego warto być na LinkedIn?

LinkedIn to serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Nie jest może tak popularny jak Facebook, nie ma takiej siły rażenia jak Twitter, a jednak – konta na LinkedInie ma dziś 700 milionów osób, a 40% z nich wędruje po stronach serwisu kilka razy dziennie. Linkedin w Polsce też cały czas rośnie. O 16,2% w porównaniu do 2018. To pod tym względem 4 miejsce wśród państw europejskich, w których jest dostępny!

Jak osiągnąć sukces na LinkedIn? Jak wygenerować nowe leady i zrealizować założone cele biznesowe? Musisz oczywiście zacząć od skutecznej komunikacji. Założyć konto firmowe i regularnie publikować ciekawe treści. Warto jednak myśleć nie tylko o obecność w tym portalu, ale także o reklamie. Dlatego, że bez wykorzystywania mechanizmów reklamowych szybko stracisz kontrolę nad zasięgami.

Jak skutecznie reklamować się na LinkedIn?

Co robić, aby reklama na LinkedIn była skuteczna? Po pierwsze musisz dobrze określić swoje cele reklamowe. Oto kilka wskazówek jak to zrobić od Artura Jabłońskiego właściciela agencji reklamowej, specjalisty od e-marketingu, blogera i szkoleniowca, którego książka Skuteczna Reklama na LinkiedInie dzięki wydawnictwu Onepress właśnie ma swoją premię.

Oto co o celach reklamowych pisze w swojej książce Skuteczna Reklama na LinkiedInie Artur Jabłoński.

„Wybór właściwego celu pozwala Ci dotrzeć do tych użytkowników, którzy najczęściej realizują działania pożądane przez Ciebie, powiązane z Twoim celem biznesowym”. – Artur Jabłoński

Skuteczna reklama na LinkedIn – cele reklamowe kampanii na LinkedIn

Czym są cele reklamowe kampanii na LinkedIn?

Cele reklamowe to akcje, co do których oczekujemy, że prawdopodobieństwo ich wykonania przez odbiorcę wyświetlającego naszą reklamę jest jak największe. Działają analogicznie do celów reklamowych na Facebooku. Algorytm reklamowy LinkedIna będzie więc przeczesywał bazę swoich użytkowników, żeby znaleźć właśnie tych, którzy będą chcieli wykonywać dane działanie — kliknięcie, pozostawienie swoich danych czy obejrzenie filmu.

To ważne, ponieważ to właśnie wybór celu ma największy wpływ na późniejszą optymalizację kampanii. Sama właściwie dobrana grupa docelowa nie wystarczy.

Myśl o tym w ten sposób: Twoja grupa jest duża, jej członków łączą pewne rzeczy (na przykład zainteresowania, stanowisko pracy czy branża), ale różnią się oni swoimi zachowaniami. Część chętnie klika w linki, inni z kolei wolą oglądać wideo, jeszcze inni często zapisują się przez formularze kontaktowe.

Wybór właściwego celu pozwala Ci dotrzeć do tych użytkowników, którzy najczęściej realizują działania pożądane przez Ciebie, powiązane z Twoim celem biznesowym.

Cele reklamowe na LinkedInie, podobnie jak w innych mediach społecznościowych czy systemach reklamowych, cały czas się zmieniają.

Jeszcze dwa lata temu panel wyglądał zupełnie inaczej. W 2020 można powiedzieć, że mocno ruszył z kopyta. Nie tak dawno temu nie było na przykład celu konwersji Kandydaci na ofertę pracy, a jeszcze rok, dwa lata temu nie mieliśmy do czynienia z mechanizmem Generowania potencjalnych klientów. Swoją drogą, o czym za chwilę się przekonasz, praktycznie 1:1 ściągniętym z Facebooka. Nazwijmy to „agresywną inspiracją”.

Jeżeli jednak rozumiesz mechanikę stojącą za celami reklamowymi, to odnajdziesz się wśród nowych opcji, niezależnie od tego, jakie by nie były. To podstawa działania algorytmu i jako taka jest niezmienna — reszta to po prostu konkretne rozwiązania dla reklamodawców, dopasowane do potrzeb rynku.

Cele reklamowe odzwierciedlają oczywiście ścieżkę klienta i lejek zakupowy:

Awareness (Świadomość)

W sekcji poświęconej Świadomości (Awareness) mamy w chwili, gdy piszę te słowa, jeden cel reklamowy: Świadomość marki (Brand Awareness). Jeżeli wybierzesz właśnie ten cel, to Twoja kampania będzie po prostu wyświetlała się ludziom, których wybierzesz na dalszych etapach konfiguracji.

Rzadko korzystam z tego celu reklamowego i widzę dla niego zastosowanie tylko w kilku konkretnych przypadkach.

Gdybym tylko i wyłącznie chciał dać znać ludziom, że takie rozwiązanie jak moje istnieje, ale nie zależałoby mi na tym, żeby angażowali się pod moimi treściami albo przechodzili gdziekolwiek na zewnątrz, to wówczas wybrałbym właśnie ten cel reklamowy.

Zależy Ci na zasięgu w grupie i częstotliwości styku z komunikatem? Chcesz w ten sposób zwiększyć swoją rozpoznawalność lub dotrzeć z konkretnym przekazem? Nie zależy Ci na podjęciu działania bezpośrednio po interakcji z reklamą? To cel dla Ciebie.

Consideration (Zainteresowanie)

Celem, z którego korzystam zdecydowanie najczęściej — i prawdopodobnie będzie to też jeden z  Twoich ulubionych celów — są Odwiedziny witryny (Website Visits).

To po prostu kierowanie ruchu na stronę internetową. W przypadku wybrania tego celu algorytm szuka takich osób, które będą klikały w Twoje reklamy.

Kolejnym celem reklamowym są interakcje z treściami, czyli Interakcje (Engagement). Pozostajemy wówczas na platformie, nie wychodzimy do stron zewnętrznych.

Zaangażowanie to tak naprawdę dwa cele w jednym. Możemy tu ustawić reklamę, która ma za zadanie:

  • pokazywać jakąś treść albo jakiś post przygotowany przez nas, widoczny na Stronie firmowej (Company Page), a przeznaczony dla odpowiedniej grupy docelowej,
  • zdobywać nowych obserwujących dla tej strony.

To dobry moment, żeby powiedzieć o tym, że wybór celu reklamowego jednocześnie zawęża bądź rozszerza możliwości doboru formatu reklamowego (które są dostępne niżej w panelu). Innymi słowy, różne cele pozwalają na przygotowanie reklamy w różny sposób.

Przykładowo, jeżeli wybiorę kolejny cel, którym są Wyświetlenia wideo (Video views), to jedyny format reklamowy, jaki będę mógł wykorzystać, to właśnie reklama w postaci filmu wideo.

Wszystko sprowadza się to do Twoich celów, już nie tyle reklamowych, co marketingowych, celów obecności na platformie w ogóle. Jeżeli chcesz, żeby z Twoim wideo zapoznała się jak największa grupa odbiorców, to w porządku, wybierz ten cel reklamowy.

Natomiast jeżeli samo wideo ma być dla Ciebie środkiem do celu — czyli na przykład ma sprowadzić ludzi na stronę internetową — to, zamiast kierować się tym celem reklamowym, wybierz na przykład Odwiedziny witryny. Wówczas w formacie reklamowym i tak możesz skorzystać z reklamy typu wideo. Albo oczywiście z innej spośród tych wszystkich, które LinkedIn pozwala uruchomić.

Conversions (Konwersje)

Zapewne najbardziej interesującą rzeczą dla większości osób jest trzecia kolumna Menedżera Kampanii, związana z konwersjami. Mamy w niej obecnie 3 cele reklamowe: Generowanie potencjalnych klientów, Kandydaci na ofertę pracy oraz Konwersje witryny.

  1.  Najświeższą opcją jest pozyskiwanie osób do pracy (Kandydaci na ofertę pracy) i promowanie naszych ogłoszeń na jeden z kilku sposobów, dostępnych w formatach reklamowych.
  2. Generowanie potencjalnych klientów (Lead generation) — to odpowiednik formularzy kontaktowych Lead-Ads na Facebooku. To reklama, która po kliknięciu nie kieruje na żadną stronę internetową, a jedynie do wcześniej przygotowanego formularza, który po pierwsze otwiera się bezpośrednio w portalu, a po drugie automatycznie wypełnia się potrzebnymi danymi na podstawie profilu LinkedIn użytkownika.Jest to ciekawa opcja, ponieważ zwalnia odbiorcę z konieczności wypełniania bądź szukania czegokolwiek na naszej stronie internetowej. Może natomiast zostawić swoje dane kontaktowe, a do nas już będzie należało, żeby się z nim później skontaktować za pomocą e-maila, telefonicznie czy inną drogą, którą uznamy za stosowną.
  3. To, co wszyscy pewnie lubią najbardziej, to bezpośrednie konwersje w witrynie (Konwersje witryny — Website conversions).Ten cel reklamowy działa w ten sposób, że spośród wszystkich użytkowników

LinkedIna portal będzie szukał tych, którzy z największym prawdopodobieństwem:

  • zarejestrują się na Twój webinar,
  • ściągną Twój materiał edukacyjny,
  • zamówią coś,
  • wypełnią formularz itp.

Słowem, wykonają tę akcję, którą zdefiniujesz jako konwersję

Które cele się sprawdzają na LinkedIn?

Moje cztery ulubione cele reklamowe, z których korzystam najczęściej, to:

  • Odwiedziny witryny (Website visits),
  • Interakcje (Engagement),
  • Generowanie potencjalnych klientów (Lead generation),
  • Konwersje witryny (Website conversions).

Różnice pomiędzy poszczególnymi celami sprowadzają się generalnie do stojącej za nimi optymalizacji oraz do dostępnych formatów reklamowych.

Natomiast jeżeli chodzi o opcje doboru grupy docelowej, to niezależnie od celu dostępne są praktycznie te same rozwiązania. To dobrze — dzięki temu dużo łatwiej przyjdzie Ci opanować system reklamowy LinkedIna. Wystarczy kilka kampanii, by rozeznać się w kluczowych ustawieniach i dostępnych opcjach.

Fragment książki: Skuteczna Reklama na LinkedIn. Artur Jabłoński – Onepress 2021

Wykorzystaj LinkedIn do powiększanie sieci kontaktów, nawiązywania nowych relacji oraz promowania swojego biznesu! 

Chcesz odkryć tajemnice kampanii reklamowych na LinkedIn? Sięgnij po książkę Skuteczna Reklama na LinkedIn. Artur Jabłoński krok po kroku wyjaśnia w niej i podpowiada jak stworzyć skuteczne kreacje reklamowe, które sprzedają i pozwolą ci osiągać zakładane cele.

Skuteczna reklama na LinkedIn. - Artur Jabłoński
Skuteczna reklama na LinkedIn. – Artur Jabłoński

Zdecydowanie warto ją przeczytać jeśli chcesz wiedzieć:

  • Jak działają mechanizmy reklamowe na LinkedInie
  • Co robić by publikowane treści zdobyły sobie przychylność algorytmów i trafiły do większej liczby odbiorców
  • Jakie formaty reklamowe, cele i rodzaje reklam są dostępne na LinkedInie i z których najlepiej korzystać
  • Co działa w reklamie na LinkedIn a czego unikać
  • Jak łączyć działania płatne na LinkedInie i Facebooku

    i wiele więcej…

„Google i Facebook to najbardziej popularne systemy reklamowe. Reklama na LinkedIn to świetny kanał promocyjny, który pozwala dotrzeć do wysoce wyspecjalizowanych grup docelowych”. – Artur Jabłoński

Dotrzyj z przekazem do właściwych osób. Bądź widoczny na LinkedIn. Rośnij w siłę!

Sprawdź też: Storytelling w biznesie – jak go wykorzystać w kryzysie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj