Dobra strona internetowa to w wielu przypadkach prosty środek do sukcesu. Spełniając podstawowe wytyczne, można zapewnić swojej firmie znakomitą wizytówkę i sprawić, że klienci będą nie tylko kupować oferowane usługi, lecz także z przyjemnością przeglądać katalog produktów i identyfikować się z firmą.

Jak zacząć tworzenie strony internetowej firmy?

Na początku należy zająć się dwiema rzeczami – strategią oraz zdefiniowaniem odbiorcy. Dlaczego to ważne? Tak wymagający proces, jak tworzenie strony internetowej powinien być dobrze przemyślany. Warto zwrócić uwagę na wszystkie szczegóły: politykę działania, strategię, poszczególne dostępne opcje, a także kolorystykę i logo firmy. Dobrze, żeby wszystkie te aspekty definiowały markę, to znaczy, żeby w każdym miejscu zarządzanym przez przedsiębiorstwo pojawiały się te same informacje, a także cechy charakterystyczne.

Zdefiniowanie odbiorcy jest niezwykle ważne, ponieważ umożliwia stworzenie bardzo dobrze dostosowanej oferty – zgodnie z potrzebami kupującego. Tym samym można znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo, że każda osoba o ustalonych preferencjach, po odwiedzeniu stworzonej witryny zdecyduje się na zakup produktów.

Jak zadbać o bezpieczeństwo strony internetowej?

Oprócz dokładnego planu, a także zdefiniowania odbiorcy, ważne są takie aspekty, jak bezpieczeństwo strony internetowej. Co zalicza się w skład takich działań? Może to być na przykład uzyskanie certyfikatu SSL. Charakterystyczna zielona kłódka z boku pola wyszukiwania w przeglądarce sprawi, że strona internetowa zwiększy wiarygodność firmy i zyska szansę na lepszą pozycję w wyszukiwarce Google. Warto także wybrać odpowiednie opcje płatności, aby były zweryfikowane i bezpieczne.

Backup danych – inne sposoby na bezpieczeństwo strony internetowej

W przypadku prowadzenia własnej strony internetowej ważna jest również kopia zapasowa. Co to jest? To najczęściej zestaw usług outsourcingowych, które oferują specjalistyczne firmy informatyczne lub znani dostawcy usług internetowych. Kopia zapasowa stworzona w ramach usługi backupu danych dla firm pozwala w skuteczny sposób zabezpieczyć dane na temat klientów, pracowników oraz firmy.

Backup danych dla firm opiera się na złotej zasadzie 3-2-1. Trójka oznacza posiadanie trzech kopii zapasowych firmowych danych. Dwójka – wykorzystywanie dwóch różnych technologii przechowywania danych. Natomiast jedynka – przetrzymywanie przynajmniej jednej kopii zapasowej poza siedzibą firmy. Właśnie w ten sposób działa backup danych dla firm.

Backup danych dla firm – kto świadczy takie usługi?

Kopia zapasowa w firmie może być zbyt dużym wyzwaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wymaga to posiadania zaawansowanej technologicznie infrastruktury – serwerów, macierzy, a także dostosowanej powierzchni. Dlatego warto zdecydować się na outsourcing usług. Backup danych oferują firmy, które dysponują taką infrastrukturą, jak budynek z usługami Data Center. Może to być na przykład Comarch lub INEA.

Pierwszy z usługodawców ma swoje centra danych m.in. w Madrycie, Dreźnie czy Krakowie. Comarch oferuje przechowywanie i przetwarzanie istotnych informacji biznesowych w modelu hostingowym i w chmurze. Z kolei INEA korzysta ze specjalnej infrastruktury do usług Data Center poza administracyjnymi granicami Poznania w Wysogotowie obok trasy A2. INEA Data Center dysponuje przestrzenią 1500 m2, a także kioskami po 26 szaf, 48U każda oraz systemem UPS w układzie N+1. Wszystko w układzie zabudowy w technologii zimnego korytarza. Backup danych w INEA to możliwość tworzenia kopii zapasowych serwerów, maszyn wirtualnych, stacji roboczych, a także urządzeń mobilnych, baz danych, czy serwerów pocztowych. Dostęp do kopii zapasowych zyskujemy z każdego miejsca na świecie, bez limitów urządzeń i użytkowników. Dane wysyłane na serwer w Data Center są zawsze szyfrowane z użyciem protokołu szyfrującego SSL, dzięki czemu backup danych dla firm od INEA jest bardzo dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem.