Pozyskanie nowych klientów jest ważne dla rentowności biznesu i wkraczania na nowe ścieżki rozwoju. Jeśli jednak myślisz długoterminowo i poszukujesz stabilności, musisz zadbać tych klientów, których już masz. Na dłuższą metę ich utrzymanie jest tańsze, łatwiejsze i przynosi mnóstwo korzyści finansowych i pozafinansowych. Narzędziem, które pozwoli Ci osiągnąć ten cel, jest prowadzenie mediów społecznościowych – nie ma lepszego sposobu na wzbudzenie zaangażowania w klientach i budowanie z nim trwałych relacji. A to nie wszystko. Sprawdź, co możesz osiągnąć, jeśli umiejętnie wykorzystasz social media marketing!
Ile naprawdę jest warta lojalność klientów?
Skuteczny social marketing, nastawiony na budowanie zaufania do marki i utrzymanie lojalności klientów, jest sposobem na zapewnienie stabilności finansowej przedsiębiorstwom w czasach niepewności gospodarczej. Jest to niezwykle ważne w obliczu ogromnej konkurencji firm w sferze internetowej. Dziś, kiedy liczba podmiotów działających w tej samej branży jest niezliczona, nie można już konkurować tylko ceną. W końcu możliwości obniżenia marży są dość ograniczone i ceny konkretnych produktów utrzymują się na porównywalnym poziomie. Zresztą, cena przestała już odgrywać najważniejszą rolę w procesie zakupowym. Współcześnie decyduje o tym jakość usług, szerokość oferty czy właśnie… przywiązanie do marki.
To, jak bardzo lojalność klientów jest ważna, potwierdzają liczne badania – tak w ujęciu lokalnym, jak i globalnym. Statystyki* pokazują, że:
- aż 72% klientów na całym świecie czuje się związana przynajmniej z jedną marką;
- 65% konsumentów oczekuje od marek, że te będą dostosowywać się do ich potrzeb;
- 96% klientów twierdzi, że dobre doświadczenia z konkretną firmą wzbudzają zaufanie do marki.
Z biznesowego punktu widzenia ważne jest więc, aby klient czuł się ważny dla firmy i był traktowany nie jak kolejna cyferka w raporcie, ale pełnoprawny członek społeczności. Liczy on na indywidualne traktowanie i chce być przez markę rozumiany, a często również wysłuchany. Oczywiście lojalność klienta buduje się również poprzez wysoką jakość obsługi czy zapewnienie dodatkowych usług. Należy jednak pamiętać, że są to działania jednostronne. Znacznie większą skuteczność mają interakcje, które utrzymasz dzięki social media marketingowi.
Prowadzenie mediów społecznościowych a korzyści dla Twojego biznesu
Marketing społecznościowy nie tylko zwiększa widoczność Twojej marki i stanowi dogodną platformę dla pozyskania nowych klientów, ale przede wszystkim pozwala Ci nawiązać z nimi głębszy kontakt, niż przez jakiekolwiek inne medium.
Media społecznościowe wspierają tworzenie więzi i nie dopuszczają do ich przerwania. Jeśli więc zaczniesz działać już teraz, możesz zdobyć przewagę konkurencyjną nad firmami z Twojej branży. Klient, który poczuje się częścią Twojej społeczności, niechętnie zapozna się z ofertą podobnych marek i skorzysta z ich usług. Kierują nim nie tylko emocje, ale i wygoda – nie chce tracić czasu na budowanie nowych relacji, jeżeli stworzył je już z Tobą.
Z wytworzonego w tego sposób połączenia wynika też wiele innych korzyści.
Marketing w mediach społecznościowych:
- pomoże Ci uzyskać dokładne informacje na temat preferencji i danych demograficznych Twoich klientów, dzięki czemu stworzysz idealną personę zakupową i dotrzesz do nowych odbiorców;
- umożliwia bezpośredni kontakt z klientem i natychmiastowe rozwiązywanie problemów, co wpływa na jakość obsługi klienta i buduje renomę Twojej marki;
- pozwala uzyskać feedback od klientów, a to z kolei da Ci możliwości udoskonalenia swoich produktów lub usług i stworzenia oferty lepiej przystającej do specyfiki branży i rynku;
- umożliwia Ci pozyskanie nowych klientów niskim nakładem finansowym – prowadzenie social media wypełnionych wartościową treścią zachęca użytkowników do polecania Twoich produktów znajomym lub udostępniania publikowanych przez Ciebie treści.
Wszystko to wzmacnia przekaz reklamowy Twojej firmy i wpływa na skuteczność Twojej kampanii reklamowej na wielu płaszczyznach. Skuteczny social marketing i lojalność konsumencka pozwalają tworzyć strategie długoterminowe, ponieważ zapewniają stabilność finansową. Nie musisz skupiać się na tworzeniu kampanii reklamowych tu i teraz (bo właśnie potrzebujesz dodatkowych dochodów), ale możesz planować z wyprzedzeniem, a dzięki temu ubiec konkurencję.
Agencja marketingowa social media pomoże Ci zbudować solidną bazę wiernych klientów!
Aby social marketing był skuteczny, musi być ciągły i spójny. Zaufanie klienta bardzo łatwo bowiem utracić. Dla planowania strategii social marketingu znamienny jest fakt, że klient lojalny często stawia poprzeczkę wyżej tym markom, które dobrze zna, niż nowym. Istotna jest więc jakość social media marketingu – jej spadek może oznaczać odpływ klientów i mieć katastrofalne skutki.
Aby temu zapobiec, dobrze skorzystać z pomocy profesjonalistów. Agencja social media, tj ta – https://kohai.pl/oferta/social-media-marketing/ da Ci pewność, że Twoje działania będą dostosowane do docelowej grupy odbiorców, a wszystkie treści spersonalizowane pod względem preferencji czy kwestii językowych.
Jeśli masz taką możliwość, warto nawiązać współpracę z firmą, która oferuje usługi marketingu w mediach społecznościowych od A do Z. Firmy takie jak Kohai przygotują dla Ciebie kompletną strategię marketingu w social mediach, wybiorą odpowiednie narzędzie, a dodatkowo przeanalizują efektywność podjętych działań.
Social media marketing przynosi wielowymiarowe korzyści, ale tylko jeśli podejmiesz kompleksowe działania. Nie warto więc stosować półśrodków, które uczynią inwestycję zupełnie nieopłacalną.
* Źródło: antavo.com/blog/customer-loyalty-statistics/