Sztuka sprzedawania słowem nie jest dla nas czymś nowym. Zmieniła się, jednak kiedy świat wszedł w erę digital marketingu. Dziś skuteczny tekst sprzedażowy to coś więcej niż tylko dobry, ale i przyciągający opis danego produktu bądź usługi.

Jest to realny wpływ na wszystkie decyzje zakupowe klientów, ale i najlepszy sposób na poprawienie wyników finansowych firmy. Potencjał takiego tekstu jest, wprost nieograniczony bo pracuje, on przez 24 godziny na dobę i z czasem zyskuje jeszcze na wartości. Co jednak trzeba zrobić, aby skutecznie można było go wykorzystać w swoim biznesie? Dowiedz się, z tego poradnika.

Czym właściwie jest taki tekst?

Powszechnie uznawana definicja takiego tekstu sprzedażowego jest dość prosta i zwięzła. Zgodnie z nią:

Tekst sprzedażowy jest komunikatem, który jest napisany w sposób przekonujący, ale i ma on za zadanie skłonić konsumenta do zakupu.

Doświadczony marketingowiec bądź copywriter wie jednak, że taka o to formuła nie wyczerpuje wszystkich znanych nam cech copywritingu sprzedażowego, ani również nie przystaje do współczesnych realiów, jak też nie powie nic konkretnego komuś, kto chciałby takim tekstem promować swoje produkty, czy usługi.

W aktualnych czasach copywriting sprzedażowy pełni o wiele więcej funkcji.

  • Rzetelnie opisuje dany produkt, usługę.
  • Kreuje pozytywny wizerunek sprzedawcy.
  • Pomaga nawiązać nić porozumienia z potencjalnym klientem.
  • Skraca dystans.
  • Stwarza przewagę nad konkurencją.
  • Wskazuje klientom wszystkie konkretne korzyści.
  • Kieruje świadomość konsumencką klientów.

Jest to dość bogata sieć powiązań, ale i zależności pomiędzy sprzedawcą a jego klientem. Im więcej wytworzy ich tekst sprzedażowy, tym będzie prościej zwiększyć konwersję, czyli sprawi, że więcej osób czyta właśnie Twoją ofertę, a czym więcej czyta, tym więcej zostanie Twoimi klientami. Jest to dość zrozumiałe.

Dlaczego musisz postawić na bardzo dobry tekst sprzedażowy?

W Internecie dominuje sprzedaż wielokanałowa. Co się z tym wszystkim wiążę? Konieczność działań na wielu płaszczyznach, copywriting sprzedażowy przybiera wiele więcej form, przede wszystkim:

Opis produktów.

  • Treści znajdujące się w zakładkach.
  • Ulotki, broszury, czy również katalogi.
  • Posty w social mediach.
  • Oferty handlowe.
  • Mailing.

Wszystkie z wymienionych tych tekstów operują zupełnie innym językiem, przekazują one również inne emocje, czy wreszcie mają odmienny sposób ułożenia treści. Ta różnorodna forma takich tekstów sprzedażowych nie pozbawia ich jednak wielkiej skuteczności. Wszystko działa wręcz przeciwnie. Pozwala ona na osiągnięcie efektów lepszych niż w przypadku innych sfer promocji stosowanych samodzielnie.

Jakiego tekstu sprzedażowego oczekują od nas współcześni klienci?

Nie sposób jest wymień wszystkich znanych zalet, jakie mają teksty sprzedażowe. Nie osiągniemy jednak tego bez zrozumienia współczesnego rynku i klienta. Nie chodzi o to, że klienci nie chcą wydawać swoich pieniędzy, ale o to, że chcą je wydawać w sposób jak najlepszy. Świadomość konsumencka ciągle rośnie, a klienci stają się coraz bardziej wymagający, więc treści sprzedażowe, też muszą być coraz lepsze.

Według wiele badań konsumenci oczekują:

  • Konkretnych odpowiedzi na wątpliwości.
  • Otwartej, ale i niereklamowej komunikacji.
  • Przejrzystości.
  • Spersonalizowanych ofert sprzedażowych.
  • Spójnej wizji marki.
  • Odpowiedzialności po stronie sprzedawcy.

Musisz uwzględnić te wszystkie kluczowe kwestie, jeżeli chcesz zbudować ciekawą rozpoznawalność swojej marki. Dobry tekst sprzedażowy nie jest w stanie powstać, jeżeli nie poznasz swoich klientów, ich potrzeb, problemów, czy priorytetów.

Jak pisać takie treści?

Tutaj nie da się również wskazać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Bardzo duży wpływ na wszystko ma grupa docelowa, do której chcemy trafić na samym początku, charakter produktów, czy efekty, jakie chcemy osiągnąć. Jednak możemy wyróżnić zasady, które pomogą Ci napisać dobry tekst sprzedażowy.

6 zasad dobrego pisania tekstów sprzedażowych.

#01 Nie stosuj w swoich treściach nachalnej kreatywności. Dobrze, że jesteś kreatywny i nie jest w tym nic złego, ale nie możesz być nachalny, wówczas Twoja treść będzie dość mocno niezrozumiała.

#02 Używaj języka korzyści. Klient musi, wiedzieć, za co płaci, nie że jest to “najlepszy produkt“, ale za co i co z tego będzie miał!

#03 Buduj pozytywne skojarzenia. Nie tylko zaspakajaj i wymieniaj korzyści, ale stwórz pozytywne spojrzenie na Twój produkt.

#04 Nie ufaj copywriterskim sztuczkom. Chodzi tutaj o dość mocno oklepane i nudne treści, które już nie działają na klientów. Między innymi “Nigdy już nie skorzystasz z oferty od innej firmy”. Nie ma sensu takich tekstów dodawać do swojego tekstu sprzedażowego.

#05 Nie deprecjonuj swojej konkurencji. Skuteczne treści muszą dawać klientom wybór. Muszą wskazywać, że jest, to najlepsza oferta na rynku przy tym nie wprowadzając, negatywnego marketingu.

#06 Przedstawiaj konkretne korzyści. Przedstaw konkretne odpowiedzi i atuty swojego produktu co daje używanie go i jakie cechy konkretnie posiada.

“Pierwszym krokiem powinno być nie „napisz coś”, ale „usłysz”. Twoi odbiorcy nie czekają z niecierpliwością na to, co dla nich przygotujesz. Są zbyt zajęci życiem i swoimi sprawami. Twoim zadaniem jest spojrzeć na ich problemy z ich perspektywy i je zrozumieć; dowiedzieć się, co mają do powiedzenia. To właśnie ze słuchania rodzą się najlepsze pomysły, ponieważ nie realizujesz swoich wyobrażeń, ale odpowiadasz na realne potrzeby”. Justyna Bakalarska-Stankiewicz