Chcesz być bardziej produktywny? „Do more!” – zacznij robić więcej każdego dnia. Zarządzanie swoim czasem to kwestia wyboru i umiejętność, której trzeba i można się nauczyć. „Guru” od rozwoju osobistego i sukcesu Brian Tracy poleca siedem sposobów na większą produktywność. Sprawdź jak zadziałają u Ciebie! Te metody mogą zwiększyć twoją efektywność nawet dwukrotnie. Zaczynamy!

„Odkładanie na później to największy złodziej. Kradnie Twój czas, sukcesy, cele, życie”. – Brian Tracy

Do more! Zarządzanie sobą w czasie czasem. 7 rad jak zrobić więcej każdego dnia

#01 Pracuj szybciej:

Przyspiesz tempo, ponieważ szybkie tempo jest kluczowe dla sukcesu. Zacznij szybciej chodzić, szybciej pracować, szybciej się poruszać. Zabieraj się do pracy od razu, zamiast to przeciągać w czasie.

#02 Pracuj więcej.

Pracuj dłużej w ciągu dnia. Zaczynaj trochę wcześniej, pracuj trochę ciężej i kończ trochę później. Ludzie sukcesu pracują do późna i utrzymują wysoką produktywność, dzięki czemu są w stanie zrobić dużo więcej niż przeciętna osoba.

#03 Pracuj zespołowo

W przypadku dużych zadań stawiaj na pracę zespołową. Kiedy stworzysz sprawną linię produkcyjną albo strukturę delegowania obowiązków, będziesz w stanie zająć się najważniejszymi zadaniami, a pozostałe zlecać innym. Zdziwisz się, jak dużo możesz w ten sposób osiągnąć.

#04 Uprość pracę.

Wyeliminuj zbędne kroki, żeby robić więcej i szybciej. Skonsoliduj albo skondensuj zadania, zabierz się do roboty i postaraj się jak najszybciej uporać ze swoimi obowiązkami. Im prostsza jest praca i im mniej ma elementów, tym więcej zrobisz w krótszym czasie.

#05 Rób to w czym jesteś dobry

Rób rzeczy, w których jesteś szczególnie dobry. Wówczas popełnisz mniej błędów, dzięki czemu zdołasz zrobić więcej w krótszym czasie. Odpowiedz sobie na pytanie w czym Ty jesteś dobry? Co umiesz zrobić w krótkim czasie, popełniając przy tym niewiele błędów?

#06 Łącz zadania z tej samej kategorii.

Wykonaj serię podobnych zadań w tym samym czasie. Wykorzystaj krzywą uczenia się. Jeśli masz do napisania kilka propozycji, napisz je po kolei, jedną po drugiej. Kiedy dojdziesz do piątej albo szóstej, zajmie Ci ona już tylko 20 procent czasu, który potrzebowałeś na napisanie pierwszej.

Jeżeli chcesz pozyskać nowych klientów, to przy 10 telefonie zadanie to zajmie Ci już tylko 20% czasu, który potrzebowałeś na wykonanie pierwszego. Kiedy łączymy zadania z tej samej kategorii i wykonujemy je jedno po drugim, pracujemy coraz lepiej i szybciej. A przy okazji oszczędzamy mnóstwo czasu, osiągając taką samą lub nawet lepszą jakość.

#07 Staraj się coraz lepiej wykonywać swoje najważniejsze obowiązki.

Stosuj metodę CANEI (jej nazwa pochodzi od angielskich słów Continuous And Never Ending Improvement, czyli ciągły, niekończący się rozwój). Jedną z najcenniejszych umiejętności związanych z zarządzaniem czasem, jakie można rozwinąć, jest doskonalenie się w swoich najważniejszych obowiązkach. Im jesteśmy w nich lepsi, tym więcej jesteśmy w stanie zrobić. Osiągnięcie doskonałości w tym, co robimy, nie pomaga nam zaoszczędzić kilku minut ani kilku godzin, lecz całe lata ciężkiej pracy na naszej drodze do osiągnięcia wyższych dochodów.

Słowo końcowe

Wszystkie te oraz inne umiejętności są czymś, czego można się nauczyć. Możesz się nauczyć dowolnej potrzebnej umiejętności, żeby osiągnąć dowolny cel, jaki sobie wyznaczysz. Możesz się nauczyć, jak być mistrzem zarządzania czasem. Możliwe, że od podwojenia dochodów dzieli Cię zdobycie tylko jednej umiejętności związanej z zarządzaniem czasem. Prawdopodobnie wiesz, co to jest. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie własnym życiem i samym sobą. To zdolność do świadomego określania sekwencji wydarzeń: wybierania, co zrobisz najpierw, co potem, a czego nie zrobisz wcale. Wybór zawsze należy do Ciebie.

„Nigdy nie starcza czasu na zrobienie wszystkiego, zawsze jest jednak czas, by zrobić rzeczy najważniejsze”. – Brian Tracy

Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem

Twoja umiejętność zarządzania czasem decyduje o sukcesie bardziej niż cokolwiek innego.

Dziś produktywność jest kluczową sprawą. W teorii bycie produktywnym powinno być łatwe, w praktyce współczesne zdobycze technologiczne skutecznie to utrudniają. W natłoku newsów, e-maili i emocjonujących nagłówków trudno skupić się na tym, co najważniejsze w życiu zawodowym i prywatnym. Dochodzi do swoistego paradoksu: mamy za dużo rzeczy do zrobienia i za mało czasu na nie. Rozpraszamy się zaś sprawami, które są najzwyczajniej nieistotne. Okazuje się, że umiejętność wyboru najważniejszego zadania i jego sprawnej realizacji w największym stopniu określa, czy osiągniemy sukces, czy nie.

Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem. - Brian Tracy
Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem. – Brian Tracy

Ta książka Zrób to teraz! pokazuje, że produktywność rządzi się twardymi zasadami. Przedstawia też fakty i mity na jej temat oraz podsuwa liczne pomysły, dzięki którym będziesz lepiej kształtować swoje życie. Omówiono tu rozmaite podejścia, umiejętności i strategie pozwalające w odpowiednim czasie wybrać właściwe zadanie i terminowo je zrealizować. Zaprezentowano najlepsze metody oszczędzania czasu i samoorganizowania się i wyjaśniono, dlaczego planowanie każdego dnia jest ważne. Opisano różnicę pomiędzy złym odwlekaniem, którego lepiej unikać, a tym kreatywnym oraz mnóstwo sztuczek pozwalających zwiększać produktywność w domu i w pracy.

W tej książce Zrób to teraz!:

  • dlaczego skupianie się na rzeczach ważnych ma znaczenie
  • współczesne obietnice i pułapki produktywności
  • ważniejsze elementy psychologii produktywności
  • skuteczne techniki podkręcania produktywności
  • jak ostatecznie pokonać prokrastynację
  • co łączy produktywność i związki

Zorganizuj się i pozostań zorganizowany!

„Twoje życie staje się lepsze, tylko gdy Ty stajesz się lepszym”. – Brian Tracy

Sprawdź też: Ponadczasowe uniwersalne prawa zarządzania czasem