Jak możesz szybko turbodoładować swój biznes, zwiększając sprzedaż i przychody, obniżając koszty oraz zwiększając zyski dzięki zastosowaniu najlepszych technik i strategii, jakie kiedykolwiek odkryto, w celu prowadzenia udanego biznesu, w każdej gospodarce i w każdych warunkach konkurencyjnego rynku. Jak osiągnąć sukces w biznesie? Potrzebna jest Turbostrategia!

Żeby zaoszczędzić czas i pomóc Ci osiągnąć więcej i lepsze wyniki tak szybko, jak to możliwe Brian Tracy napisał książkę Turbostrategia. Dlaczego Turbostrategia. Ponieważ jest to intensywny, szybki, skoncentrowany i skuteczny sposób ustalania oraz wdrażania strategii. Jest przeznaczony dla kadry kierowniczej i firm, które chcą wprowadzić natychmiastowe zmiany i szybciej uzyskać lepsze wyniki.

Turbostategia pokazuje jak odnieść większy sukces w Twoim biznesie, niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i gdzie się obecnie znajdujesz na swojej ścieżce kariery. Brian Tracy przestawia praktyczne techniki, które trzeba opanować, żeby przetrwać i rozwijać się w coraz bardziej burzliwym i coraz ’ trudniejszym środowisku biznesowym XXI wieku.

“W biznesie, podobnie jak w wielu innych dziedzinach życia, liczą się tylko efekty”. – Brian Tracy

Oto dwadzieścia jeden kluczowych pomysłów w procesie turbostrategii Briana Tracy: Zastanów się, w jaki sposób opisane strategie mogą pomóc Ci szybciej osiągnąć lepsze wyniki!

Turbostrategia. 21 sekretów biznesowego sukcesu!

#01 Zacznij tam, gdzie jesteś

Dokonaj pełnej i uczciwej analizy swojej firmy w jej obecnym kształcie, w tym aktualnego stanu sprzedaży, przychodów, rentowności i sytuacji rynkowej wokół Ciebie.

#02 Oddziel przeszłość grubą kreską

Zastosuj myślenie zerojedynkowe w każdej części swojej działalności. Gdybyś nie robił tego dzisiaj —wiedząc to, co teraz wiesz — czy zająłbyś się tym ponownie?

#03 Przeprowadź podstawową analizę biznesową

Zbadaj swoje produkty, usługi, procesy i działania tak, jakbyś patrzył na nie po raz pierwszy. Przygotuj się na zadanie sobie „brutalnych pytań” na temat każdego z nich.

#04 Zdecyduj, czego dokładnie chcesz

Wyznacz sobie na piśmie jasne i mierzalne cele w każdej części swojej działalności.

#05 Zaprojektuj swoją idealną przyszłość

Wybiegnij w przyszłość o trzy do pięciu lat i wyobraź sobie, że Twoja firma jest idealna pod każdym względem. Jak by to wyglądało? Co mógłbyś zrobić, zaczynając od dzisiaj, aby zmienić tę wizję przyszłości w obecną rzeczywistość?

#06 Stwórz misję przedsiębiorstwa

Zdecyduj dokładnie, co chcesz osiągnąć dla innych poprzez swoją działalność. Spraw, żeby to było mierzalne. Uczyń to czymś ekscytują¬cym. Podziel się tym ze wszystkimi.

#07 Wymyśl swoją organizację na nowo

Wyobraź sobie, że zaczynasz swój biznes lub karierę od nowa z obecną wiedzą i doświadczeniem. Co zrobiłbyś inaczej?

#08 Wybór odpowiednich osób

Aż 95 %  Twojego sukcesu w biznesie będzie zależało od ludzi, z którymi i dla których pracujesz. Poświęć czas na podejmowanie dobrych decyzji personalnych.

#09 Skuteczniejsze wprowadzanie produktów na rynek

Przemyśl każdą część swojej strategii marketingowej, stosując cztery zasady: specjalizacji, różnicowania, segmentacji i koncentracji do każdego produktu i usługi.

#10 Przeanalizuj swoją konkurencję

Zdecyduj dokładnie, z kim konkurujesz i dlaczego Twoi potencjalni klienci wolą kupować od nich. Jak można zrównoważyć tę postrzeganą przewagę?

#11 Zrób to lepiej, szybciej, taniej

Nieustannie szukaj sposobów na obsługę i zadowolenie klienta w sposób lepszy niż ktokolwiek inny na Twoim rynku. Nigdy nie przestawaj podnosić sobie poprzeczki.

#12 Zmień swój marketingowy miks

Wyobraź sobie, że jesteś swoim własnym konsultantem ds. zarządzania i zadajesz sobie trudne pytania dotyczące adekwatności produktu, ceny, miejsca i promocji na dzisiejszym rynku.

#13 Nastaw swoją firmę na sukces

Określ, w jaki sposób chcesz być postrzegany przez swoich klientów i potencjalnych klientów. Jakich słów mogliby użyć, żeby Cię opisać?

#14 Rozwijaj strategiczne jednostki biznesowe

Podziel swoje produkty i usługi na jedną z czterech kategorii: dojne krowy, gwiazdy, znaki zapytania i psy. Wyznacz jedną osobę odpowiedzialną za sprzedaż i rentowność każdego produktu lub grupy produktów.

#15 Sprzedawaj skuteczniej

Skoncentruj się wyłącznie na podnoszeniu jakości swoich działań sprzedażowych. Zatrudniaj bardziej selektywnie, dokładniej przeprowadzaj szkolenia i zarządzaj bardziej profesjonalnie. Sprzedaż jest siłą napędową biznesu.

#16 Eliminuj wąskie gardła

Zidentyfikuj czynniki, które decydują o tym, jak szybko osiągniesz swoje cele w zakresie sprzedaży i rentowności. Skoncentruj się na wyeliminowaniu tych wąskich gardeł w każdej części swojej firmy.

#17 Przeprojektuj swoją firmę

Nieustannie szukaj sposobów na usprawnienie i uproszczenie procesu produkcji i sprzedaży swoich produktów i usług. Naucz się delegować, zlecać na zewnątrz, zmniejszać i eliminować złożoność wszystkiego, co robisz.

#18 Zwiększ swoje zyski

Oceń każdy produkt i usługę, żeby dokładnie określić, ile faktycznie zarabiasz netto na każdym sprzedanym produkcie. Podejmij decyzję o rezygnacji z produktów i usług, które nie są tak dochodowe jak inne, a także skieruj więcej zasobów na te produkty, które stanowią filary Twojej działalności.

#19 Zobowiąż się do ciągłego doskonalenia

Zaimplementuj w swojej firmie proces kaizen, polegający na „ciągłym doskonaleniu”. Dowiedz się, jak klient definiuje „jakość”, a następnie staraj się przekraczać jego oczekiwania.

#20 Skoncentruj się na rdzeniu

Zidentyfikuj najważniejsze produkty i usługi, które oferujesz, a następnie skup się na coraz lepszej sprzedaży coraz większej ich liczby. Prawdopodobnie 80 % potencjału rynkowego Twoich podstawowych produktów jest jeszcze niewykorzystane.

#21 Skup się na wynikach

Skoncentruj swoją najlepszą energię i zasoby na uzyskaniu najważniejszych możliwych wyników dla swojej firmy. Ustal priorytety w każdym obszarze, a następnie pracuj bez wytchnienia, żeby wykonać te kilka zadań, które są cenniejsze niż wszystko inne razem wzięte.

Słowo na zakończenie

W każdym wywiadzie i badaniu menedżerowie biznesowi zgadzają się niemal jednomyślnie, że spośród wszystkich metod i technik zarządzania, które są obecnie dostępne, planowanie strategiczne jest nadal najpotężniejsze i najskuteczniejsze w osiąganiu wyników biznesowych.

Różnica między sukcesem a porażką w biznesie w dużej mierze zależy od umiejętności spojrzenia na firmę przez pryzmat strategicznego planowania i upewnienia się, że wszystko, co robisz, przyczynia się do osiągnięcia najważniejszych celów biznesowych.  Większość dzisiejszych firm nie posiada strategicznego planu, a jeśli go posiada, to jest on nieaktualny i przestarzały w świetle obecnej sytuacji gospodarczej.

Jednak sekret sukcesu tkwi w efektywnym wdrażaniu strategii, a nie w samym ich posiadaniu. Chociaż istnieje mnóstwo książek o zarządzaniu firmą, kluczem do sukcesu jest praktyczne zastosowanie sprawdzonych strategii. Książka Turbostrategia Briana Tracy pozwoli Ci przeprowa­dzić szybką analizę strategiczną Twojej firmy i podjąć natychmia­stowe decyzje w celu poprawy działalności. Możesz nawet uzyskać wiedzę, której potrzebujesz, żeby całkowicie zmienić swoje przed­siębiorstwo. Zawarte w tej pozycji pomysły uczyniły to bowiem dla wielu innych firm na przestrzeni lat.

TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków

Książka TurboStrategia Briana Tracy to nie tylko teoria, ale praktyczny przewodnik dla każdego, kto chce rozwinąć swój biznes i osiągnąć imponujące rezultaty.

TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków- Brian Tracy
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
– Brian Tracy

Turbostrategia to skarbnica wiedzy, zawierająca szczegółowy opis 21 kluczowych koncepcji, które pomogą Ci:

  • Zwiększyć wydajność – zoptymalizuj swój czas i zasoby, aby osiągnąć więcej.
  • Wzmocnić sprzedaż – pozyskaj więcej klientów i zwiększ obroty.
  • Obniżyć koszty – zidentyfikuj obszary, w których możesz zaoszczędzić pieniądze.
  • Zwiększyć zyski – wypracuj strategie, które zapewnią Ci stabilny i imponujący wzrost.

Kiedy zastosujesz opisane w książce koncepcje w swojej firmie, rozwiniesz większą jasność i zaangażowanie w Twoje wartości, wizję, misję i cele. Dowiesz się, jak zidentyfikować kluczowe obszary osiąganych wyników i określić swoją przewagę konkurencyjną — zarówno istniejącą, jak i potencjalną. Techniki te pomogą Ci przeanalizować Twoją firmę, wewnątrz i na zewnątrz, a także zadecydować o nowych celach, planach, działaniach, miarach wydajności i obowiązkach.

W wyniku tego procesu turbostrategii będziesz w stanie uprościć i usprawnić swoje operacje, zwiększyć sprzedaż, przychody i przepływy pieniężne, obniżyć koszty i zwiększyć zyski — czasami nawet z dnia na dzień. Dokonasz przełomowych zmian w zakresie swoich produktów, usług, klientów, rynków i przyszłych możliwości.

Nauczysz się praktykować trzy zasady sukcesu biznesowego w każdym obszarze swojej działalności.  Po pierwsze, będziesz stale dokonywać ponownej oceny każdego produktu, każdej usługi i każdego działania oraz każdej osoby pracującej w Twojej firmie. Po drugie, przekierujesz swój czas i zasoby na robienie większej ilości rzeczy, które przyczyniają się do najwyższego poziomu sprzedaży i rentowności. A po trzecie, odzyskasz kontrolę nad swoim biznesem, dzięki czemu będziesz mógł skuteczniej nim kierować i sterować w obecnej gospodarce.

Najważniejszą kwestią dotyczącą tej książki nie jest jednak to, co czytasz lub czego się uczysz, ale to, co faktycznie zrobisz z tymi praktycznymi, sprawdzonymi koncepcjami. Działanie jest najważniejsze.

Odkryj sekret prawdziwego sukcesu w biznesie! Niech Twój biznes osiągnie najwyższe obroty!

“Najważniejszą częścią turbostrategii nie jest to, czego się nauczysz, ale to, jakie działania podejmiesz i jak szybko je podejmiesz. Istnieje bezpośredni związek między szybkością realizacji nowych pomysłów a prawdopodobieństwem ich realizacji. Postanów dziś, że przez resztę swojej kariery będziesz intensywnie zorientowany na działanie. Po prostu to zrób! ” – Brian Tracy

Źródło: TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków Autor: Brian Tracy, wydawnictwo Onepress 2024, tłumaczenie Zawiła Anna, Zawiła Tadeusz

Podoba Ci się? "Postaw

Sprawdź też: Jak zdobyć bogactwo? Nawyki milionerów warte miliony