Bezrobotna, stojąca w obliczu bankructwa, zmagająca się z problemami w małżeństwie, walcząca z alkoholem. Wyglądało na to, że życie stawiało Mel Robbins coraz to nowe wyzwania. Odpowiadała wymówkami i nic się nie zmieniało. Aż do pewnego ranka, kiedy postanowiła wstać z łóżka, zamiast znowu wcisnąć drzemkę i wetknąć głowę pod poduszkę z nadzieją, że dzień minie sam. Pięć… cztery… trzy… dwa… jeden… rusz się! Tak narodziła się Reguła 5 Sekund…I to doprowadziło w życiu Mel Robbins do niesamowitej transformacji, rozwoju i sukcesu, którym obecnie dzieli się z innymi. Teraz Mel Robbins powraca z kolejną książką i nowym prostym nawykiem. Odkryła go, podczas kolejnej życiowej zawieruchy, która ją dopadła. Ta prosta czynność pozwoli ci poprawić relację z samym sobą, zyskać pewność siebie i przejąć kontrolę nad swoim życiem. Cóż to takiego? Chodzi o nawyk przybijania piątki. Wypróbuj go, a twoje życie też może zmieni się na lepsze!

„Masz niezrównanego sojusznika, kibica i tajną broń – tak, to ta postać, która spogląda na ciebie z lustra – lecz go ignorujesz”. – Mel Robbins

Na czym polega nawyk przybijania sobie piątki? To bardzo proste!

Przybijasz piątkę z innymi, ale zapominasz przybić ze sobą? Czas to zmienić!

Zdjęcie pierwszej przybitej w lustrze piątki, które Mel Robbins zamieśniła w serwisie społecznościowym. "bed head retainer in I see you MEL ROBBINS High Five baby", źródło Nawyk Przybijania Piątki, Galaktyka 2021
„bed head retainer in I see you MEL ROBBINS High Five baby” – zdjęcie pierwszej przybitej w lustrze piątki, które Mel Robbins zamieściła w serwisie społecznościowym, źródło: Nawyk Przybijania Piątki, Galaktyka 2021

Aby nabrać pewności, poczucia własnej wartości, szacunku i miłości do siebie, musisz zacząć od osoby, którą widzisz w lustrze. To dlatego Mel Robbins, zachęca, abyś każdego dnia o poranku przybijał sobie piątkę.

Każdego ranka, zanim sięgniesz po telefon i wpadniesz w wir codziennych zajęć znajdź chwilę tylko dla siebie. Pobądź sam na sam ze swoim odbiciem. Wykonaj dwie proste, lecz bardzo skuteczne czynności:

#01 Stań przed lustrem i przez moment pobądź sam na sam ze sobą.

Nie skupiaj się na wyglądzie. Patrz głębiej. Ujrzyj w sobie człowieka.

#02 Gdy będziesz gotowy, przybij sobie piątkę w lustrze.

Nieważne, czy stoisz przed lustrem w bieliźnie, szlafroku, dresie, czy w wyjściowych ciuchach. Przybicie piątki każdego dnia rano jest chwilą tylko dla ciebie. Przybicie piątki jest czymś więcej niż gestem; stanowi potwierdzenie własnej wartości. Gdy twoja dłoń styka się z lustrem, czujesz się widziany, słyszany i doceniany.

Nawyk przybijania piątki jest najszybszym i najłatwiejszym sposobem na zastąpienie ugruntowanego wcześniej postrzegania się przez pryzmat zwątpienia i niechęci nowym wzorcem – poczuciem miłości własnej i samoakceptacji.

To wyjątkowa chwila. Bez jednego wypowiedzianego na głos słowa komunikujesz sobie: „Kocham Cię. Rozumiem. Wierzę w Ciebie. Do dzieła”.

Nawyk przybijania piątki działa! Badania naukowe to potwierdzają 

„Nie prosiłabym cię o przybijanie swojemu odbiciu piątki każdego dnia rano w bieliźnie i nie twierdziłabym, że odmieni ci to życie, gdybym nie miała pewności, że tak się stanie”. – Mel Robbins

Motywacyjna moc przybijania piątki została dobrze udokumentowana. Badania pokazują, że nastrój o poranku rzutuje na produktywność aż do wieczora. A przybicie sobie piątki z samego rana nadaje ton reszcie dnia.

Naukowe eksperymenty wykazały też, że przybijanie z kimś piątki jest wspólnym świętowaniem. Uniesiona ręka i szeroki uśmiech to dwie nieomylne oznaki prawdziwej dumy i zachęty. Przybicie piątki oznacza, że cieszysz się wraz z tą drugą osobą. Przekazujesz jej energię. To coś zupełnie innego niż bierna pochwała słowna. Przybijając piątkę, stajesz się widziany i szanowany. Nie ze względu na umiejętności, starania czy oceny. Zostajesz pochwalony i dostrzeżony za samo bycie sobą.

Według Mel Robbins możesz sięgnąć do źródeł tej samej energii, gdy przybijasz sobie piątkę w lustrze. Ten prosty gest przybicia sobie piątki ma silny przekaz: „Wierzę w ciebie. Twoje marzenia są ważne. Masz to w sobie, nie poddawaj się”.

Jest coś jeszcze, co warto wziąć pod uwagę: nie musisz nic mówić. Piątka sama z siebie, niewerbalnie sygnalizuje radość i wiarę.

“Gdy zaczniesz patrzeć na siebie w lustrze z akceptacją dla tego, jaki jesteś – tu i teraz – i kiedy zaczniesz dostrzegać w sobie człowieka zasługującego na szacunek i wsparcie, ponownie nauczysz się czerpać ze źródeł naturalnej motywacji, radości i wytrwałości, z którymi się urodziłeś”. – Mel Robbins

Uwagi końcowe

Większość z nas czuje podekscytowanie i radość na myśl o spotkaniu z bliską nam osobą. Ale czy czujemy się tak samo, gdy widzimy siebie w lustrze?

Prosta czynność jak przybicie sobie piątki może wydawać się kiczowata. Ale możesz wykorzystać ten nawyk jako motywator do zmiany swojego życia.

Nawyk przybijania piątki może poprawić twoją najważniejszą relację – tę z samym sobą. Kształtuje ona wszystkie inne więzi oraz podejmowane decyzje. Gdy zastąpisz przygniatające zwątpienie i samokrytykę podnoszącą na duchu samoakceptacją i miłością do siebie, twoje życie diametralnie się odmieni.

Piątka pomaga w budowaniu zaufania do samego siebie i własnych zdolności do wygrywania.

Patrzysz w lustro, przybijasz sobie piątkę i myślisz: „Dam radę!”

Pozytywne myślenie nie jest rozwiązaniem

Nawyk przybijania piątki nie ma nic wspólnego z fałszywymi pochwałami czy wymuszonym pozytywnym myśleniem. Samo pozytywne myślenie może poprawić ci nastrój, ale nie wystarczy, aby twoje życie się zmieniło. Musisz zacząć działać inaczej i podejmować inne niż dotąd decyzje. Wykształcić sobie nowe lepsze nawyki. Tu z pomocą przyjdzie ci Mel Robbins i jej książką Nawyk Przybijania Piątki. Dzięki wydawnictwu Galaktyka i tłumaczeniu Piotra Cieślaka dostępna jest już po polsku!

Książka Mel Robbins Nawyk Przybijania Piątki opowiada o zmianie zakodowanych wzorców, które wielu z nas trzymają w pułapce destrukcyjnej i niewspierającej relacji z samym sobą. W tym motywującym poradniku poznasz wiele sposobów na uczynienie nawyku ze wspierania i doceniania siebie. Dzięki nim możesz nauczyć swój umysł dostrzegania rzeczy, które chcesz widzieć: rzeczy motywujących i budujących, przyczyniających się do szczęścia, poczucia dumy i ziszczenia marzeń.

„Przybijanie sobie piątki jest czymś więcej niż gestem – to holistyczne podejście do życia, sprawdzony sposób myślenia oraz zbiór narzędzi, które przeprogramowują podświadome wzorce w umyśle”.

Przejmij kontrolę nad swoim życiem dzięki jednemu prostemu nawykowi

Nawyk przybijania piątki. Przejmij kontrolę nad swoim życiem dzięki jednemu prostemu nawykowi. - Mel Robbins
Nawyk przybijania piątki. Przejmij kontrolę nad swoim życiem dzięki jednemu prostemu nawykowi. – Mel Robbins

Uczyń nawyk ze wspierania i doceniania siebie. Opierając się na własnych badaniach, eksperymentach naukowych, głęboko osobistych historiach i realnych efektach nawyku przybijania piątki z książki Nawyk Przybijania Piątki dowiesz się jak..

  • przekształcić swoje zwątpienie w siebie, zawiść, strach i poczucie nieważności w potężne motywatory, które podniosą cię na duchu i pozwolą iść naprzód;
  • budować twardą jak skała pewność siebie prostymi sposobami, każdego dnia;
  • ustalać priorytety dla siebie i robić postępy w tym, co dla Ciebie najważniejsze.

Dowiedz się też…

  • jak radzić sobie, gdy inni ludzie są zawiedzeni twoim postępowaniem lub zdenerwowani na ciebie;
  • uspokoić swój niepokój i czuć się komfortowo będąc sobą;
  • wytrenować swój umysł, aby pomógł ci skuteczniej osiągać cel i zdobyć to, czego chcesz.

A to wszystko po to, aby twoje życie stało się bardziej:.

  • Celowe – przestaniesz się nadmiernie zastanawiać i zaczniesz podejmować działania.
  • Znaczące – każdego dnia poczujesz głębszą więź z samym sobą.
  • Zrównoważone – stawiając siebie na pierwszym miejscu, będziesz zdumiony, że to wszystko zmienia.

„Ufaj sobie i umiejętności mierzenia się z wyzwaniami, dopinguj się i dbaj o siebie po drodze. Każdego ranka, stojąc ze sobą twarzą w twarz, uśmiechnij się z przekonaniem, że na jakimś etapie twojego pięknego życia wszystko nabierze idealnego, wręcz magicznego sensu. Podnosząc dłoń, by przybić piątkę odbiciu, komunikuj bez słowa: „Wierzę w ciebie… Kocham cię. Ruszaj, bo czeka cię coś wspaniałego”. – Mel Robbins

Dołącz do wyzwania High5Challenge!

Na czym polega wyzwanie? Jest proste. Przez pięć dni z rzędu zacznij ranek od przybicia sobie piątki w lustrze. Inicjatywa jest zupełnie darmowa i nie ma w niej żadnych kruczków. Bierze w niej już udział mnóstwo pozytywnie nastawionych ludzi z całego całego świata. Być może i ciebie zaskoczy zmiana w nastawieniu, jaka zajdzie w tobie po zaledwie pięciu dniach.

Dzięki nabraniu nawyku przybijania sobie piątki zmienisz przechowywane w podświadomości wzorce dotyczące ciebie samego – to zaś pozytywnie wpłynie na twój nastrój, pomoże ci osiągnąć obrane cele i w ogromnym stopniu zmieni koleje twojego życia.

Wszystko zaczyna się od CIEBIE!

Jeśli nie kibicujesz sobie ani swoim marzeniom, kto inny to zrobi? Jeśli chcesz zagrać w życiu o wyższą stawkę albo po prostu poczuć się szczęśliwszym, musisz się przebudzić i traktować o wiele lepiej niż dotychczas. A zaczyna się to od codziennego, porannego stanięcia ze sobą twarzą w twarz…i przybicia sobie piątki!

Jak wierzy i przekonuje Mel Robbins, jesteś o jedną decyzję od innego życia. Więc na co czekasz? Nie masz nic do stracenia, a wszystko do zyskania. Bądź swoim największym fanem. Pięć… cztery… trzy… dwa… jeden…Start! Przybij sobie piątkę i do dzieła!

Przecież zasługujesz na życie na piątkę!

Sprawdź też: 5…4…3…2…1…Start! Reguła 5 sekund