Czy wiesz, że aż 61% Polaków odrzuca lepsze zdrowie, a nawet możliwość przedłużenia życia? W jaki sposób? Po prostu – większa część polskiego społeczeństwa nie wybiera sportu jako wypełnienia swojego czasu wolnego. Czym jest ruch? Czym grozi jego brak w naszej codzienności? I jak zmotywować się do uprawiania sportu, nawet jeśli nigdy wcześniej tego nie robiliśmy?

To nie zabawa. Choroby czekają za rogiem!

Jak już wspomnieliśmy, ponad 2 280 000 ludziom naszego kraju grozi otyłość, choroby układu oddechowego, nerwowego czy pokarmowego.
Pomyśl – kiedy ostatni raz miałeś problem z przypomnieniem sobie, gdzie położyłeś klucze do auta? A może niedawno wstąpiłeś do apteki i zastałeś tam pół swojego osiedla w poszukiwaniu leków na przeziębienie czy ból kręgosłupa?
Tych i podobnych sytuacji można by uniknąć jednym, prostym działaniem: Codziennym rezerwowaniem sobie czasu na choć odrobinę sportu.

„Sport to najpiękniejsza choroba i najzdrowsze uzależnienie”.

Sport dla leniwych: Jak codziennie zażywać ruchu?

A oto kilka innowacyjnych pomysłów na to, jak możesz zmotywować się do regularnych ćwiczeń.

#01 NIE rób tego SAM!

W pojedynkę zawsze idzie trudniej, dlatego znajdź kogoś, z kim będziesz mógł się nawzajem motywować do uprawiania sportu. Może właśnie przypominasz sobie jakiegoś kolegę, któremu nigdy nie udało się wyciągnąć Cię na wspólny jogging? A może przyjaciółka nie raz, nie dwa namawiała Cię do zajrzenia na jej ulubione zajęcia fitnessu?
W Twoim otoczeniu na pewno znajduje się ktoś, kto z chęcią potowarzyszy Ci przy codziennej dawce ruchu. Czas do niego zadzwonić!

#02 Puszka-przypominajka

Może jesteś osobą, która nie lubi się męczyć się tak, że pot spływa strugami niczym wody Niagary. Zacznij więc od czegoś mniej wymagającego!
Na małych karteczkach zapisz wymyślone ćwiczenia, dajmy na to „10 przysiadów”, „7 skłonów” i tak dalej. Wrzuć je do puszki i postaw ją w jakimś widocznym, często mijanym miejscu, i oczywiście sięgaj tam za każdym razem, gdy przechodzisz obok!
Jeśli będziesz regularnie pobudzać swoje ciało do wysiłku, z czasem pożegnasz się z bólem stawów czy dolegliwościami kręgosłupa, a nawet zapobiegniesz takim chorobom jak cukrzyca czy miażdżyca!

#03 A czasem trzeba się zmusić

„STOP! Najpierw padnij na glebę i zrób 10 pompek!” – taką kartkę możesz wywiesić na lodówce, albo drzwiach swojego pokoju. Pomyśl, ile razy wchodzisz do kuchni albo sypialni. To idealna okazja, by skorzystać z techniki „Jak nie prośbą, to groźbą”. A kogo posłuchasz, jeżeli nie siebie?
Pamiętaj tylko o odpowiednim wyborze miejsc, w których umieścisz sportowe polecenia – przysiady czy skłony przed każdym wejściem do toalety mogą okazać się zgubnym pomysłem.

„Jedność ducha i ciała to forma doskonała, aktywnie i sportowo przez życie na nowo!”

A jak jest u Ciebie? Jaki sport uprawiasz?

Sprawdź też: Trening domatorki. Jakie ćwiczenia możesz wykonywać w domu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj