Jeśli nie masz ochoty na to, by trenować na zewnątrz, zawsze pozostaje ci zorganizowanie sobie treningu w domu. Taka forma aktywności pomoże ci spalić tak samo dużo kalorii, jak podczas ćwiczeń na dworze. Zwłaszcza, gdy jest to okres jesiennej zawieruchy, mroźnych, zimowych temperatur, czy w końcu deszczu i nieprzyjemnego, wiosennego wiatru. Trening w domu w przypadku niekorzystnej pogody to strzał w dziesiątkę. Zwłaszcza, gdy szkoda ci pieniędzy na siłownie, brakuje ci czasu, albo wystarczających chęci. Do tego, by zacząć ćwiczyć w domu wystarczy znaleźć trochę miejsca. Można dodatkowo zaopatrzyć się w matę do ćwiczeń, ciężarki, gumy mini band, w końcu sportowy strój, specjalne buty do ćwiczeń, butelkę z wodą, a także dobrą oraz motywująca muzykę. Jakie ćwiczenia możesz wykonywać w domu? Oto przepis na trening domatora. Zadbaj o ciało i kondycję w domu!

„Dbając o swoje ciało zadbasz o swoją duszę”.

Trening domatora. Jakie ćwiczenia możesz wykonywać w domu?

Oto poszczególne ćwiczenia oraz ich charakterystyka

Do treningu w domu będziesz potrzebowała także telefonu, albo laptopa. Chyba, że chcesz samodzielnie ćwiczyć, bez instruktorki fitness. Podłącz laptopa, sprawdź czy komórka jest na pewno doładowana jeśli chodzi o poziom baterii. Jeśli już wszystko przygotowałaś, czas włączyć trening i razem z trenerką wykonywać ćwiczenia. Tylko co, jeśli w wyszukiwarce wyskakuje nam joga, pilates, stretching, zumba, aerobik, gimnastyka czy jeszcze coś innego? Warto zapoznać się z charakterystyką poszczególnych ćwiczeń i wiedzieć które z nich jest jakie. Dzięki temu wybierzemy trening, który nam najbardziej pasuje. A jeśli podobają nam się wszystkie, w jednym dniu można spróbować zumby, a w innym na przykład aerobiku.

#01 Wzmacniający mięśnie brzucha pilates

Taka forma ćwiczeń podobna jest trochę do gimnastyki. Opracowana została przez Josepha Pilatesa na początku XX wieku, z myślą o tancerzach. Szybko jednak ta metoda ćwiczeń została przechwycona a w ostatnim czasie, każdy klub fitness w swojej ofercie ma takie zajęcia. Jednym słowem, pilates łączy ze sobą trochę jogi, trochę baletu, trochę gimnastyki. Przede wszystkim wzmacnia mięśnie brzucha i pośladków. Pilates to przede wszystkim wolne i płynne ruchy, które najczęściej ćwiczy się do relaksacyjnej muzyki.

#02 Postaw na stretching

Znany był jeszcze ze starożytnych Chin oraz Indii. Z angielskiego tłumaczy się stretching jako po prostu rozciąganie. Podczas treningu wykonuje się ćwiczenia rozciągające, relaksujące, z elementami jogi albo pilatesu. Dzięki takiej formie ćwiczeń, nie tylko stracisz nadbagaż kilogramów, ale też zbudujesz masę mięśniową. Poprawisz kondycję, wzmocnisz sprawność fizyczną całego organizmu. Poza tym stretching wspaniale wpływa także oprócz mięśni i na nasze stawy. Można wykonywać go także na początku każdego treningu, w formie rozgrzewki. Dokładniej, ta forma ćwiczeń, polega na tym, że w seriach wykonuje się ćwiczenia rozciągające przez 10-15 sekund, następnie przez 2-5 sekund rozluźniamy się.

#03 Aerobik dla każdego

Z pewnością termin ten na pewno kiedyś obił ci się o uszy. Dzięki prostym ćwiczeniom w rytm energicznej muzyki, można spalić wiele kalorii, ale nie tylko. Ćwiczenia aerobowe bowiem wspomagają pracę płuc, serca, ale też obniżą poziom złego cholesterolu we krwi. Warto wykonywać taki trening. Skutecznie przeciwdziała on cukrzycy, ale też obniży nadciśnienie. Rozładuje stres, doda energii, zwiększy wydolność organizmu oraz jego witalność. Poza tym korzystnie wpłynie na bezsenność oraz doda nam endorfin.

#04 Relaksacyjna joga

Pochodzi z dawnych Indii praktyka, kojarzy się nam ze spokojnymi, rozciągającymi ruchami, przy relaksacyjnej, wschodniej muzyce. Ważne jest tutaj prawidłowe oddychanie. Trzeba utrzymać jeden ruch, daną pozycję przez kilkadziesiąt sekund, a nawet kilka minut, często praktykując w tym samym czasie medytację, a dalej pomału z niej wychodzić. Joga uelastycznia nasze ciało, sprawia, że staje się ono gibkie. Przede wszystkim uspokaja, wycisza, relaksuje. Podczas zajęć można skutecznie chociaż na chwilę zapomnieć o problemach. Pobudza się krążenie, pozbywamy się wad postawy. Uprawiając ją przy na przykład otwartym oknie, praktyka ta pozwala nam się wspaniale dotlenić. Uspokajamy także i nasze ciśnienie. Wyciszamy nerwy. A przy okazji i odchudzimy nieco naszą sylwetkę.

„Jedna godzina ćwiczeń to 4% dnia, niewiele, a sprawi, że poczujesz się dobrze!”

#05 Ćwiczenia poprawiające kondycję – cardio

Jest to trening, który polega przede wszystkim, by zwiększyć tętno, tym samym pobudzić organizm do większej pracy. Chodzi w nim o to, by przez minimum 30 minut bez żadnej przerwy wykonywać różne ćwiczenia aerobowe. Trening ten wpływa przede wszystkim na kondycję, ale też poprawia krążenie całego organizmu, wzmacnia nasze serce. Metoda ćwiczeń cardio może być na początku nie lada wyzwaniem. Ale z czasem, nasze ciało przyzwyczaja się do takich treningów i po kilku tygodniach lub miesiącach regularnych ćwiczeń, przebrniemy przez cały trening bez zadyszki.

#06 Spalający mnóstwo kalorii fitness

Fitness można podzielić na wytrzymałościowy albo siłowy. Na pewno podczas takiego treningu spalisz mnóstwo kalorii. Zajęcia takie są chyba najbardziej popularne wśród instruktorek, prowadzących własny kanał w internecie. Cudownie kształtują sylwetkę, wzmacniają organizm, rzeźbią kolejne partie ciała. Podczas zajęć, wykorzystuje się przeróżne przedmioty, w tym na przykład piłki. Do motywującej muzyki wykonuje się różne ruchy, czasem taneczne, czasem rozciągające lub aerobowe.

#07 Zumba – taniec i ćwiczenia w jednym

Pochodzi od naszych zachodnich sąsiadów. Inspirowana latynoskimi ruchami łączy w sobie taniec razem z aerobikiem. Razem z panią instruktorką śmiało będziesz się poruszać w rytm salsy, samby, flamenco czy nawet tańca brzucha. Kombinacja kroków nie tylko sprawi, że trochę schudniesz, ale też będziesz się wspaniale bawić. Moda na zumbę przyszła do nas prosto z Ameryki Południowej, jakiś czas temu. Wprawia w cudowny nastrój na cały dzień. Polecana jest wszystkim – starszym i młodszym. Przynosi dużo radości.

Uwagi końcowe

Oprócz ćwiczeń wyżej wymienionych, jest jeszcze cała masa innych treningów, które możesz wykonywać, nie wychodząc z domu. Obojętnie, który z nich wybierzesz, każdy dostarczy ci energii, wprawi w świetny humor, a przy okazji zgubisz zbędne kilogramy, nie wydając ani złotówki. Ćwiczenia wzmacniają też cały organizm, poprawiają kondycję i sprawiają, że zaczniesz tryskać zdrowiem. Oprócz zdrowej diety, picia odpowiedniej ilości wody i wysypiania się, dietetycy zalecają też ćwiczenia fizyczne. A, jak widać, jest ich cała masa. Włącz konkretny trening w internecie i spróbuj swoich sił w zumbie, aerobiku czy pilatesie.

„Szanuj swoje ciało. Odżywiaj swoje ciało. Wyzywaj swoje ciało na pojedynek. Ruszaj swoim ciałem. I najważniejsze: kochaj swoje ciało”.

Sprawdź: 5 ćwiczeń do zrobienia podczas przerwy w pracy