Marzy Ci się własna firma? Myśli o założeniu startupu? Chcesz wiedzieć jak osiągnąć sukces w biznesie? A może już jesteś przedsiębiorcą i szukasz inspiracji oraz sposobów na zwiększenie wartości swojego biznesu?

Mówi się, że na 10 startupów 9 upadnie. Choć statystyka ta z pewnością się poprawia, niestety nadal większość zakładanych firm i podejmowanych inicjatyw biznesowych po pewnym czasie kończy się porażką. Posiadanie wizji, „wspaniałego pomysłu” czy nawet stworzenie prototypu to jedna rzecz. Przekształcenie swojej idei w udany, skalowalny biznes, który przynosi zysk finansowy to zupełnie inna sprawa.

Nic dziwnego, że wielu niedoszłych przedsiębiorców i założycieli startupów nie przechodzi od pomysłu do jego wdrożenia w życie. Zrobienie pierwszego kroku wydaje się trudne i skomplikowane. Pojawia się obawa przed podjęciem ryzyka i porażką, a to blokuje i hamuje w działaniu. Część osób decyduje się rozpocząć, jednak bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w zderzeniu w realiami rynkowymi ponosi fiasko. Czy jest jakiś lepszy sposób? Czy można się jakoś lepiej przygotować?

Uniknięcie tego losu może być trudne, ale nie jest niemożliwe. Na pewno nie wtedy, gdy jest się uzbrojonym w wiedzę z najlepszych książek dla przedsiębiorców o startupach i prowadzeniu biznesu. Sprawdzonym źródłem na zdobycie nowych informacji i wiedzy była i pozostaje dobra książka. Czytanie jest jednym z najłatwiejszych, najszybszych i najtańszych sposobów uczenia się na podstawie doświadczeń innych. Jest to też świetna metoda na przygotowanie się do przygody, jaką jest budowanie własnej firmy, czy rozwijanie startupu.

Niezależnie od tego, czy dopiero zakładasz firmę, uruchamiasz swój startup, czy jesteś przedsiębiorcą z doświadczeniem, nigdy nie powinieneś zatrzymywać się w rozwoju. Tak jak nie ma „idealnego pomysłu” na biznes, tak też nie ma „idealnej książki”, po przeczytaniu której na pewno się uda. Jednak czytając wartościowe książki, ucząc się i stosując w praktyce zdobytą wiedzą, zwiększasz swoje szanse na sukces.

Oto najlepsze książki o biznesie, które powinien przeczytać każdy właściciel firmy, założyciel startupu, przyszły i obecny przedsiębiorca. Dowiedz się, o czym musisz pamiętać, by ułatwić sobie życie na początku drogi do biznesowego sukcesu. Co robić i jakich błędów powinieneś unikać. Zainspiruj się historiami przedsiębiorców odnoszących sukcesy i ich wspaniałych firm. Poznaj sprawdzone i praktyczne sposoby na biznesowy sukces.

Wystartuj odważnie ze swoim biznesem, rośnij w siłę i odnieść rynkowy sukces! Te książki zdecydowanie Ci w tym pomogą. Zaczynamy!

„Sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz”. – Jackson Brown

Jak założyć i rozwinąć biznes? Najlepsze książki dla założycieli startupów i przedsiębiorców

Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek

Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne... - Eric Ries

Autor: Eric Ries
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut

Każdy kiedyś zaczynał. Właśnie dlatego autor książki Metoda Lean Startup Eric Ries podpowiada jak postępować nawet wtedy, gdy jeszcze nie do końca wie się, o co chodzi. 

Książka Metoda Lean Startup, pomoże Ci rozwinąć własny biznes i sięgnąć po nowe możliwości. Dowiedz się więcej o cechach przedsiębiorczości i nie popełniaj podstawowych błędów.

Startupy są przyszłością. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak się za nie zabrać. W tej książce zostały zebrane rady odnośnie tego, jak nie popełniać pomyłek i co powinno się robić, by w efektywny sposób rozwijać swoje interesy. Właśnie w oparciu o ten poradnik można osiągnąć sukces, którego nikt się nie spodziewał. Postępuj tak, jak mistrzowie, którzy osiągnęli wyżyny doskonałości i teraz prowadzą przedsiębiorstwa, które są rzeczywistymi potęgami.

Droga Startupu. Metoda sukcesu

Droga Startupu. Metoda sukcesu - Eric Ries

Autor: Eric Ries
Tłumaczenie: Michał Lipa

Kolejna pozycja od Erica Ries autora książki Metoda Lean Startup poświęcona tematyce wchodzących na rynek firm. Sukces startupu zależy od wielu czynników, jednak szczególnie ważny jest sposób zarządzania. W teorii większość menedżerów doskonale wie, że trzeba stawiać na innowacyjność i elastyczność, że należy myśleć nieszablonowo, a podczas przewodzenia zespołem pracowników konieczne jest dostrzeganie i wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji. W praktyce jednak okazuje się, że wdrożenie tych szczytnych idei stwarza sporo problemów.

W Drodze startupu znajdziesz sprawdzony schemat przekształcenia organizacji w taką, która będzie odnajdywać nowe źródła wzrostu w długim okresie. Dowiesz się, jak budować struktury odpowiedzialności motywujące do tworzenia innowacji i organizować pracę tak, żeby stała się naprawdę satysfakcjonująca.

Książka Droga sturtupu skłania do przemyślenia na nowo roli lidera – udowadnia, jak bardzo jest ważna ciągła otwartość na poszukiwania. Zawarte tu wskazówki są bardzo praktyczne i cenne nie tylko dla kierownictwa typowych startupów.

Zero to One. Notatki o start-upach, czyli jak budować przyszłość

Zero to One. Notatki o start-upach, czyli jak budować przyszłość Blake Masters Peter Thiel

Autor: Peter Thiel, Blake Masters
Tłumaczenie: Konrad Pawłowski 

Peter Thiel jest współzałożycielem PayPala i Palantiru, jako jeden z pierwszych zainwestował w Facebooka, współfinansował takie firmy jak SpaceX oraz LinkedIn, założył organizację Thiel Fellowship, która zachęca młodych ludzi, by zdobywanie wiedzy stawiali ponad formalne wykształcenie. 

Zero to One jest książką, wynikającą z doświadczeń autora, o tym, jak budować firmy oparte na zupełnie nowych pomysłach, jak zamiast powielać w nieskończoność istniejące rozwiązania, tworzyć coś z niczego, przechodzić od zera do jednego.

I chociaż nie ma formuły gwarantującej sukces, bo każda innowacja jest unikalna, to książka ta wyznacza kierunek myślenia o prawdziwej przedsiębiorczości. Daje czytelne wskazówki i nieszablonowe rady. Pokazuje, że ludzie sukcesu potrafią dostrzec wartość w nieoczekiwanych miejscach i że technologia jest cudem, gdyż za jej pomocą możemy osiągać więcej za mniej, dzięki czemu nasze możliwości wchodzą na wyższy poziom.

Książka Zero to One to nowe, świeże pomysły, jak kreować wartość. Peter Thiel zbudował wiele wspaniałych firm. W książce Zero to One pokazuje, jak to zrobił i jak Ty możesz skorzystać z jego doświadczeń w swoim biznesie.

Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów

Pięciodniowy sprint Braden Kowitz Jake Knapp John Zeratsky

Autor: Braden Kowitz Jake Knapp John Zeratsky
Tłumaczenie: Marta Najman

Dobre pomysły nie przychodzą same. Co więcej, droga między dobrym pomysłem a sukcesem koncepcji bywa usiana niepewnością i trudnymi chwilami. Mnożą się wątpliwości. Nie wiadomo, jak zacząć i na czym należy się skupić przede wszystkim. Czy lepiej zaangażować pojedynczą osobę, czy zespół? Jak rozpoznać odpowiednie rozwiązanie? Jak zyskać pewność, że właśnie ten pomysł odniesie sukces w prawdziwym życiu? I jak dowiedzieć się o tym wszystkim szybko — bez nieskutecznych burz mózgów i niekończących się dyskusji? Innymi słowy, jak podejmować dobre decyzje biznesowe?

Dzięki tej książce dowiesz się, czym są i jak przeprowadzać sprinty, aby znaleźć rozwiązania trudnych problemów. Nauczysz się dobierać idealny zespół i zyskasz wiedzę, jak najlepiej wykorzystywać potencjał poszczególnych jego członków, a także jak w praktyczny sposób organizować przebieg sprintu. Zapoznasz się z różnymi metodologiami sprintu. Jeśli masz przed sobą duże szanse, problem czy pomysł, w tej książce znajdziesz mnóstwo pomocnych wskazówek. Każda z przedstawionych metod została wypróbowana, ulepszona i przetestowana przez społeczność sprinterów. Sukces w biznesie polega na skutecznym rozwiązywaniu problemów. Dzięki książce Pięciodniowy sprint świetnie przygotujesz swój pierwszy sprint i znajdziesz rozwiązanie… w pięć dni!

Trakcja, czyli złap przyczepność

Trakcja, czyli złap przyczepność Gabriel Weinberg Justin Mares

Autor: Gabriel Weinberg Justin Mares
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk

Zareklamuj swój startup i zdobądź klientów!

Powołanie do życia nowej firmy wcale nie jest trudne. Wypełniasz kilka papierków, idziesz do urzędu… Ale spróbuj potem utrzymać tę firmę przy życiu, rozwinąć ją i sprawić, by rozkwitła! O, to już wymaga umiejętności, dużej determinacji i znajomości technik, które pozwolą Ci zbudować solidną bazę zadowolonych klientów. Bez klientów cała ta zabawa nie ma sensu. Musisz więc znaleźć coś, co pomoże Ci przekonać ludzi, że chcą skorzystać właśnie z Twojego produktu lub z Twojej usługi. Tylko tak „złapiesz przyczepność”, dzięki której Twoja firma ruszy z miejsca. Przyczepność, czyli… trakcję!

Gabriel Weinberg i Justin Mares na własnej skórze przekonali się, ile jest wart każdy z kanałów komunikacji z klientami i które z nich przynoszą największe korzyści w zależności od profilu działalności firmy. Co więcej, zapytali też o zdanie czterdziestu założycieli dochodowych firm i opracowali rzetelną listę, którą możesz wykorzystać w swojej pracy. 

Sprawdź, co jeszcze możesz zrobić, by zachęcić potencjalnych klientów i zaprezentować się im z jak najlepszej strony. Zadbaj o to, by Twoi potencjalni klienci szybko się o Tobie dowiedzieli!

Bad Blood

Bad Blood - John Carreyrou

Autor: John Carreyrou

Historia zapierającego dech w piersiach powstania i szokującego upadku Theranos, wielomiliardowego startupu biotechnologicznego. 

Elizabeth Holmes przyjechała do Doliny Krzemowej z rewolucyjnym wynalazkiem medycznym. Małą, czarną skrzynką o nazwie „Edison”, która była w stanie wykonać 200 testów w ciągu kilku minut z jednej kropli krwi. Podobnie jak Mark Zuckerberg, Steve Jobs i sam Thomas Edison, Holmes zamierzała zburzyć i zrewolucjonizować branżę. 

Był tylko jeden problem. Wszystko to było kłamstwem, a sam system okazał się być mistyfikacją. Jedna z najgorętszych firm technologicznych 2014 roku – o wartości dziewięciu miliardów dolarów – legła w gruzach i odsłoniła słabości Doliny Krzemowej.

W „Bad Blood” John Carreyrou opowiada historię największego korporacyjnego oszustwa od czasów afery Enronu. Pokazuje kobietę, której udało się zjednać sobie inwestorów i zdobyć ogromne finansowanie dla produktu, który okazał się być jedną wielką mistyfikacją.

Na podstawie tej historii powstał z udziałem HBO film Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi.

Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. 

Metoda Running Lean. - Ash Maurya

Autor: Ash Maurya
Tłumaczenie: Magda Witkowska

Witamy w świecie najnowocześniejszych praktyk biznesowych i niezmierzonych możliwości w dziedzinie innowacji. Żyjemy w dobie Internetu, chmur obliczeniowych i oprogramowania open source, dzięki czemu koszty budowania nowych produktów osiągnęły rekordowo niski poziom. A jednak mimo wszystko szanse na to, by założony przez nas startup odniósł sukces, nie wzrosły.

Dlatego właśnie powstał ten podręcznik. Jest on znakomitym narzędziem dla szefów firm, dyrektorów generalnych, właścicieli małych przedsiębiorstw, deweloperów i programistów oraz każdego zainteresowanego stworzeniem firmy, która nie tylko przetrwa, ale będzie miała szanse liczyć się na rynku.

Running Lean to lepsza i szybsza metoda testowania pomysłów na nowe produkty oraz opracowywania produktów, które odniosą sukces.

Scaling Lean Mastering the Key Metrics for Startup Growth

Scaling Lean - Maurya Ash

Autor: Ash Maurya

Czy twój “wielki pomysł” na biznes jest rzeczywiście wart realizacji? A gdybyś mógł przetestować swój model biznesowy wcześniej zanim poświęcisz na niego cenny czas i zasoby? rozmawiałeś z klientami. zidentyfikowałeś problemy, które wymagają rozwiązania, a może nawet zbudowałeś minimalny gotowy produkt (MVP).  ale teraz jest jeszcze jedna przeszkoda do pokonania. skąd wiesz czy twój pomysł jest opłacalny? czy naprawdę musisz przechodzić przez cały cykl rozwoju, iteracji, porażki, zmiany, ciągłych powtórek?

Scaling Lean oferuje praktyczny model działania, aby osiągnąć sukces startupu. Nauczysz się określać kluczowe mierniki, które pozwolą ci zmierzyć efektywność działającego modelu biznesowego, zmierzą Puls twojej firmy, poinformują inwestorów swojej kondycji i umożliwią ci podjęcie właściwych interwencji, gdy sprawy potoczą się źle.

Ash Maurya, seryjny przedsiębiorca i autor kultowego dla startupów klasycznego Running Lean, w swojej książce pokazuje skuteczne sposoby działania i prawdziwe przykłady startapów, które odniosły sukces jak Airbnb i Hubspot. Jest to nieoceniona książka dla każdego założyciela startupu, który przechodzi od etapu inkubatora do prawdziwych realiów rynkowych. 

Metoda Lean Analytics. Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych

Metoda Lean Analytics. Zbuduj sukces startupu w oparciu o analizę danych - Alistair Croll Benjamin Yoskovitz

Autorzy: Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut

To nie jest kolejna książka o liczbach, a rzecz o praktycznych wskaźnikach. Alistair i Ben nauczą Cię, jak przebić się przez mgłę danych i skupić się na właściwych, istotnych wskaźnikach, które zadecydują o Twojej porażce lub sukcesie.

Jesteś przedsiębiorcą? Masz innowacyjny produkt i chcesz wejść z nim na rynek? Możesz wybrać jedną z dwóch dróg: tradycyjną, opartą na odwiecznych mądrościach starych mistrzów, albo nowoczesną, z użyciem modelu Lean Startup. Jeśli wybrałeś pierwszy sposób – zmień lekturę, jeśli drugi – gratulacje!

W książce Metoda Lean Analytics znajdziesz kompletny proces analityczny, od generowania pomysłów po przygotowanie zestawienia produktu i rynku. Dowiesz się z niej, jak zweryfikować swój pomysł, znaleźć odpowiednich klientów, zdefiniować ostateczną wersję produktu, zarobić na swojej działalności i ją wypromować. Znajdziesz tu konkretne i przydatne informacje, oparte na ponad trzydziestu analizach przypadku, bez których nie może się obejść żaden przedsiębiorca.

Metoda Lean Analytics to lektura obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem analityki w pracach nad nowym produktem i odnoszeniem sukcesów biznesowych bez konieczności wiecznego zgadywania.

Metoda Lean Product. Jak być innowacyjnym dzięki wykorzystaniu minimalnej koniecznej funkcjonalności i informacji zwrotnej od klientów

Metoda Lean Product. - Dan Olsen

Autor: Dan Olsen
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski

Stwórz produkt, który pokochają klienci!

Na jeden udany produkt, który cieszy się sympatią użytkowników i odnosi sukces, przypadają setki takich, które okazały się zupełnymi niewypałami. Pozornie wydaje się, że klucz do sukcesu produktu jest bardzo prosty: musi on zaspokajać potrzeby użytkownika i odpowiadać jego oczekiwaniom bardziej niż dostępne produkty konkurencji. W praktyce okazuje się jednak, że jeśli nie posłużymy się odpowiednią metodyką, to dopasowanie produktu do potrzeb użytkownika okaże się zadaniem karkołomnym. Rozwiązaniem tego problemu jest metoda Lean Product.

Opisana w książce metoda Lean Product jest prostym, iteracyjnym procesem składającym się z sześciu kroków, które pozwalają w prosty sposób sformułować i przetestować kluczowe hipotezy dotyczące dopasowania produktu do rynku. Poza samą metodą Lean Product w książce przedstawiono szereg istotnych zagadnień, takich jak szczegółowe omówienia projektowania UX i metodyki agile. Obszernie przedstawiono również pracę z danymi analitycznymi i ich wykorzystanie do optymalizacji produktu.

Dan Olsen jest poważanym w Dolinie Krzemowej znawcą metody Lean Product. Jego książka ukazuje zespołom produkcyjnym prosty i bezpośredni sposób na określenie punktu dopasowania produktu do rynku, przygotowanie MVP i dalsze udoskonalanie go z biegiem czasu.

Twórcza Odwaga. Otwórz się na Design Thinking

Twórcza Odwaga. Otwórz się na Design Thinking. - Kelley Tom David Kelley

Autor: Tom Kelly, David Kelly
Tłumaczenie: Doroba Anita

Sądzisz, że nie jesteś kreatywny? Nic bardziej mylnego! Przeczytaj tę książkę i zobacz, jak uwolnić, pielęgnować i umacniać wrodzoną kreatywność drzemiącą w każdym z nas.

Innowacja i kreatywność to obecnie powszechnie uznawane siły napędowe sukcesu w biznesie. To także najwyżej cenione cechy współczesnych przywódców. Ludzie posiadający twórczą odwagę dokonują lepszych wyborów, łatwiej zmieniają kierunek i lepiej potrafią znajdować rozwiązania problemów, które wydają się nierozwiązywalne. Dostrzegają nowe możliwości i potrafią współpracować z innymi, by poprawić sytuację, w której się znaleźli, a do wyzwań podchodzą z nowo odkrytą odwagą.

David i Tom Kelleyowie, twórcy IDEO i d.school, prekursorzy metody Design Thinking, udowadniają, że wszyscy mamy do zaoferowania nowatorskie pomysły i spostrzeżenia. Przekonują, że kreatywność to stan umysłu, sposób myślenia i proaktywne podejście do znajdowania nowych rozwiązań.

Opierając się historiach, metodach i praktykach, które zaczerpnęli ze swojej kilkudziesięcioletniej współpracy z innowacyjnymi ludźmi z całego świata, bracia Kelleyowie stworzyli metodę twórczego myślenia, która pozwoli ci wyjść poza schematy, uporządkować proces twórczy i przejść do działania. Bo kreatywność i zdolność do innowacji są niczym mięśnie – im bardziej z nich korzystamy, tym silniejsze się stają!

Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm

Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm - Reid Hoffman Chris Yeh Bill Gates

Autorzy: Reid Hoffman, Chris Yeh, Bill Gates (przedmowa)
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko

Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej.

Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje.

Blitzscaling: błyskawiczna ścieżka od startupu do pierwszego miliarda!

Najtrudniejsze w tym co trudne. Prowadzenie biznesu gdy nie ma prostych odpowiedzi

Najtrudniejsze w tym co trudne. Prowadzenie biznesu gdy nie ma prostych odpowiedzi - Ben Horowitz

Autor: Ben Horowitz
Tłumaczenie: Konrad Matuk

Otoczenie, w którym przychodzi nam prowadzić firmy, jest zbyt złożone i skomplikowane, aby prostymi formułkami opisać wyjście z każdego problemu. Każdy, kto jest szefem, musi liczyć się z tym, że będzie zmuszony sprostać sytuacjom stanowiącym ogromne obciążenie — również emocjonalne.

Ta niezwykła książka została napisana przez założyciela i szefa pewnej firmy. Jest brutalnie szczera w opisie trudnych i bardzo trudnych problemów, które przytrafiają się kierownikom różnego szczebla. Nie ma tu złotych reguł, cudownych recept ani przechwałek, są za to wskazówki i podpowiedzi, dzięki którym znalezienie wyjścia z sytuacji niemożliwej do rozwiązania staje się łatwiejsze i znośniejsze. A przy tym problemy, nawet te najgorsze, są opisane w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Warto docenić uczciwość i otwartość autora, gdy przyznaje się do błędów i opisuje, jak do nich doszło, jak silne były emocje, jak trudno było je pokonać. 

Ta historia niesie przekaz, który powinien trafić do każdego szefa firmy i właściciela biznesu.

Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone

Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone Renee Mauborgne Kim W Chan

Autor: Renee Mauborgne Kim W Chan
Tłumaczenie: Anita Doroba

Jedną z najbardziej ikonicznych i wpływowych książek poświęconych strategii, jakie w ogóle zostały napisane, książka, która na zawsze zmieniła język biznesowy, wprowadzając ważne pojęcia „czerwonych oceanów” i „błękitnych oceanów”.

Każdy, kto prowadzi przedsiębiorstwo, wie doskonale, że nie jest sam w swojej branży. Na rynku funkcjonuje wiele firm, z których każda chce odnieść sukces. Koniecznością jest zatem nieustanny rozwój, poszerzanie oferty, unowocześnianie procedur oraz obserwacja, co dzieje się u konkurencji. Rywalizacja jest wyniszczająca i wiele firm doprowadziła do upadłości. Te nisze rynku, w których takie zjawiska są na porządku dziennym, możemy nazwać „czerwonymi oceanami”. Są one niebezpieczne, pełne raf i zdradliwych prądów. Łatwo trafić tu na sztorm, a każdy z nich może pociągnąć nas na dno. Czy nie lepiej zatem żeglować po spokojnym, błękitnym oceanie?

Autorzy książki „Strategia błękitnego oceanu” dowodzą, że jedynym sposobem pokonania konkurencji jest tak naprawdę zaprzestanie prób jej pokonania. Błękitne oceany rynku oferują niewykorzystaną dotąd przestrzeń oraz szansę na rozwój i, rzecz jasna, zyski. Niniejsza książka jest kompendium wiedzy o takiej właśnie strategii. Zawiera omówienia 150 posunięć strategicznych w 30 rozmaitych branżach. Autorzy opisują najciekawsze przypadki „żeglowania” po „błękitnych oceanach„, które miały miejsce na przestrzeni ponad stu ostatnich lat. Mówią o tym, w jaki sposób stworzyć i zająć swój własny „ocean”.

Zaczynaj od DLACZEGO

Zaczynaj od DLACZEGO Simon Sinek

Autor: Simon Sinek
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko

Dlaczego niektórzy ludzie i organizacje są bardziej innowacyjni, bardziej wpływowi i bardziej dochodowi niż inni? Dlaczego niektórzy mają większą lojalność wśród swoich klientów? Simon Sinek zna odpowiedź.

Każdy człowiek i każda organizacja mogą wyjaśnić, CO robią. Niektórzy z nas potrafią pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczni są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO nie ma nic wspólnego z finansami i zyskami. DLACZEGO jest tym, co inspiruje Ciebie i Twoje otoczenie. Każdy z nas może bardziej skutecznie oddziaływać na innych. Poznaj siłę DLACZEGO!

Liderzy jedzą na końcu.

Liderzy jedzą na końcu. Simon Sinek

Autor: Simon Sinek
Tłumaczenie: Marcin Machnik

Książka stanowi w pewien sposób kontynuację „Zaczynaj od DLACZEGO” i przenosi zawarte w niej idee na poziom korporacyjny. W przypadku firmy odpowiedź na pytanie DLACZEGO ma także kluczowe znaczenie, ale to dopiero początek. Potem trzeba się zastanowić, jak zarazić członków zarządu swoją wizją. Jak inspirować pracowników do tego, by ufali i byli oddani firmie i sobie nawzajem?

Sinek wyjaśnia na podstawie barwnych i przekonujących przykładów, jak kultywować firmowe DLACZEGO, uwzględniając w tym równaniu ludzi. Dlaczego tak wielu pracowników z utęsknieniem odlicza czas do piątku i traktuje każdy dzień pracy jako zło konieczne? Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Jak można to zmienić? Sprawdź!

Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić

E-Myth Mit przedsiębiorczości Dlaczego większość małych firm upada? Michael Gerber

Autor: Michael E. Gerber
Tłumaczenie: Tomasz Rzychoń

Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek biznesowych E-Myth. Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę. Ten bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej.

Gerber pokazuje, w jaki sposób błędne, lecz jakże powszechne założenia i wiedza techniczna przeszkadzają w prowadzeniu własnej. Uświadamia, czym różni się praca nad własną firmą od pracy we własnej firmie. Ta książka zmiana sposób myślenia i pomaga rozwinąć biznes.

Zasady. Życie i praca

Zasady. Życie i praca Ray Dalio Nowość

Autor: Rai Dailo
Tłumaczenie: Joanna Sugiero

Ray Dalio jest inwestorem, miliarderem, założycielem i szefem największego na świecie funduszu hedgingowego Bridgewater Associates. Dalio postawił sobie w przeszłości cel, jakim była praca dająca poczucie sensu oraz wartościowe relacje z ludźmi, którzy mieli mu w tej pracy towarzyszyć. Następnie metodą prób i błędów znalazł strategię, która umożliwiła mu spełnienie tego celu: radykalna przejrzystość i algorytmiczne podejmowanie decyzji.

Opisane w książce zasady pomogły mu uzyskać wyjątkowe wyniki w życiu i biznesie. Każda osoba czy organizacja może je zacząć stosować, aby lepiej osiągnąć swoje cele.

Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR

Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR

Autor: John Doerr
Tłumaczenie: Bartosz Saubut

Legendarny inwestor John Doerr w swojej książce prezentuje bardzo praktyczny i skuteczny system OKR do wyznaczania i osiągania celów. OKR to podejście, które stosują takie firmy jak Google, Intel, Spotify, Netflix, Samsung, Dropbox, LinkedIn, Twitter czy Amazon. Wykorzystują ją z powodzeniem zarówno organizacje biznesowe i komercyjne, jak też charytatywne jak fundacja Billa i Melindy Gatesów, czy One – Bono.

OKR to skrót od angielskich słów Objectives and Key Results, co oznacza „cele i kluczowe rezultaty”. To prosty sposób jak stawiać cele, aby usprawnić komunikację i skupić się na priorytetach. Cele (ang. objectives) odpowiadają na pytanie CO chcę osiągnąć. Powinny być motywujące i krótko sformułowane. Pokazują kierunek, w którym chcemy podążać. Dla każdego celu określa się od 3-5 kluczowych rezultatów (ang. Key results), które odpowiadają na pytanie:  po czym poznam, że realizuję cel. Kluczowe rezultaty powinny być konkretne, mierzalne i określone w czasie. Ich realizacja powinna gwarantować osiągniecie celu.

Stosowanie metody OKR przynosi olbrzymie korzyści. Dzięki OKR ludzie i organizacje są w stanie osiągać rzeczy niezwykłe i bardzo ambitne cele. Podejście OKR można stosować zarówno w przypadku celów dla organizacji czy firm, jak również świetnie sprawdza się ono dla celów indywidualnych i osobistych. Ta książka to pozycja obowiązkowa, dla każdego kto chce osiągać cele i uzyskiwać najlepsze wyniki.

Przebij Się!

Przebij Się! Gary Vaynerchuk

Autor: Gary Vaynerchuk
Tłumaczenie: Agnieszka Kowalczyk-Nowak

Gary Vaynerchuk jeden z wiodących ekspertów marketingowych na świecie. Jest inwestorem, specjalizującym się w projektach związanych z internetem i mediami społecznościowymi. W jego portfolio znajdują się m.in. Snapchat, Facebook, Twitter, Uber. Jest też fundatorem funduszu VaynerRSE. Regularnie występuje jako główny mówca na globalnych konferencjach nt. przedsiębiorczości i technologii.

Przebij się! to piąta książka Garego Vaynerchuka obowiązkowa pozycja dla każdego kto szukającego inspirujących, a przede wszystkim skutecznych pomysłów na budowę swoje marki. W książce na przykładach Gary pokazuje w jaki sposób skuteczni przedsiębiorcy budują swój brand przy pomocy Internetu i mediów społecznościowych oraz jak idąc za ich przykładem można osiągnąć sukces.

Ekonomia Wdzięczności

Ekonomia wdzięczności - Gary Vaynerchuk

Autor: Gary Vaynerchuk
Tłumaczenie: Leszek Sielicki

Ekonomia Wdzięczności” – wszytko się zmienia poza naturą ludzką. 

Książka „Ekonomia Wdzięczności” pokazuje i uczy, jak małe rzeczy i troska o ludzi (wszystkich, nie tylko klientów) może wnieść twój biznes na wyższy poziom.

Gary Vaynerchuk na licznych przykładach ze swojego biznesu pokazuje ekonomię wdzięczności, czyli zasadę wzajemności w biznesie. Pomimo tego, że książka powstała już kilka lat temu, to szczególnie teraz – w czasie rozkwitu biznesów internetowych oraz coraz intensywniejszego używania mediów społecznościowych w marketingu, sprzedaży i komunikacji – bardzo istotne jest docenienie jej przekazu i wdrożenie w go do własnego działania.

Wielu przedsiębiorców nadal zbyt często zapomina, że klient potrzebuje czasu, aby poznać nas i nasz produkt, zrozumieć jego działanie, zaufać nam i naszym usługom, a szczególnie poczuć, że właśnie ten produkt rozwiąże jego problem. Dlatego Gary Vaynerchuk niejednokrotnie używa w swoich wystąpieniach hasła: „Daj, daj, daj, poproś”, aby wytłumaczyć, jak działa ekonomia wdzięczności.

Zanim będziesz chciał coś od swojego kontrahenta, zanim przedstawisz klientowi produkt, zanim poprosisz pracownika o zostanie po godzinach, najpierw (nie raz, a kilka) zaoferuj coś od siebie, a ekonomia wdzięczności sama zacznie działać.

Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszytko (prawie) każdemu

Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszytko (prawie) każdemu - Fredrik Eklund

Autor: Fredrik Eklund
Tłumaczenie: Agnieszka Kowalczyk-Nowak

Bez umiejętności sprzedaży nie osiągniesz sukcesu w biznesie. Najskuteczniejszy agent nieruchomości i charyzmatyczna gwiazda telewizyjnego programu Million Dollar Listing New York Fredrik Eklund zdradza swoją receptę na osiągnięcie sukcesu – nie jest ważne, kim jesteś ani co robisz!

Książka Sprzedaż – Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu to podstawowa pozycja jeśli chcesz zacząć naprawdę sprzedawać.

Sprzedaż” pokaże Ci, jak krok po kroku wpłynąć na ludzi, by przekonać ich do kupna tego, co im oferujesz – nieważne, czy to wart miliony apartament, czy uliczny fast food.To obowiązkowa pozycja nie tylko sprzedawców nieruchomości, ale dla każdego, kto zajmuje się sprzedażą. Nie ma znaczenia jakie usługi proponujesz i czym się zajmujesz! Dlaczego? Bo jak pisze Fredrik Eklund w Sprzedaży:”Wszystko, co na razie musisz zrobić, to zadać sobie pytanie: czy chcę odnosić więcej sukcesów osobistych i zawodowych oraz prowadzić ciekawe oraz satysfakcjonujące życie?”

Eklund nauczy Cię sztuki prezencji, mowy sprzedażowej i mądrych negocjacji. Dowiesz się, jak skutecznie sprzedać wszystko i wszystkim, wszędzie i zawsze. Dlaczego to takie ważne? Bo całe nasze życie polega na sprzedaży – nie tyle przedmiotów, co naszych pomysłów czy przekonań. Rób co kochasz, a gdy będziesz umiał to sprzedać, spełnią się twoje marzenia. Ta książka ci w tym pomoże.

Rozmowy o startupach

Rozmowy o startupach - Jessica Livingston

Autor: Jessica Livingston
Tłumaczenie: Anna Purish

Jessica Livingston napisała wspaniałą książkę. Jeżeli chcesz poznać historie tych, którzy odpowiedzialni są za sukces najbardziej znanych firm tworzących oprogramowanie w ostatnich 30 latach, odnajdziesz je w tej książce. Livingston nie ograniczyła się jednak do najbardziej oczywistych przedsięwzięć (jak Google czy Microsoft), zamieściła wywiady z twórcami tak różnymi jak Steve Wozniak (z Apple) czy David Heinemeier Hansson (z 37 Signals), lub Dan Bricklin (z Visicalc) albo Blake Ross (z Firefox). Książka opisuje wydarzenia od boomu oprogramowaniowego wczesnych lat 80-tych po młode przedsiębiorstwa z Web 2.0.

Oprócz opowieści o początkach znajdziesz też porady z pierwszej linii frontu: porady młodych firm zajmujących się oprogramowaniem. Trzymaj notes i flamastry pod ręką, bo jeśli Twoja reakcja choć trochę będzie przypominała moją, nieustannie będziesz podkreślał i robił notatki! Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad założeniem firmy, ta książka jest dla Ciebie. Pozwoli Ci zajrzeć do umysłów najbardziej doświadczonych przedsiębiorców na świecie. Każdy, kto próbował założyć przedsiębiorstwo rozpozna wartość tej książki. Większość prawdopodobnie będzie żałowała, tak, jak ja, że nie mieli tej książki, kiedy zaczynali. Lektura oszczędziłaby mi bowiem wielu bolesnych nauk (w sferze finansowej i osobistej).

Czytanie książki Rozmowy o startupach i tych wywiadów to jak obcowanie z 32 mentorami.

Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku

Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku - Steve Blank Bob Dorf

Autor: Steve Blank Bob Dorf
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut

Książka „Podręcznik startupu. Budowanie wielkiej firmy krok po kroku„, która pomoże Ci opracować strategię budowy dobrze prosperującej firmy. Powoli i systematycznie zgłębiaj kolejne rozdziały, by przekonać się, że to wcale nie takie trudne!

Podręcznik startupu. Budowanie wielkiej firmy krok po kroku” to książka, która przyda się każdemu, kto stara się założyć własną firmę i utrzymać ją na rynku. Publikacja została napisana przystępnym językiem, to nie jej jedyny atut. Książka ma za zadanie przynosić trafne rady, które można łatwo wykorzystać w procesie rozwijania własnej firmy. Zwykle trochę to trwa, ponieważ budowanie marki nie jest działaniem krótkotrwałym i wymaga sporego nakładu czasu i energii, efekt końcowy zdecydowanie wart jest wysiłku!

Steve Blank to przedsiębiorca z Doliny Krzemowej. Urodził się w 1953 roku w Lower East Side w Nowym Jorku. Przyjmuje się, że to on opracował metodę Customer Development. Bob Dorf z kolei jest przedsiębiorcą i ekspertem do spraw rozwoju klienta. W młodości zrezygnował z dobrze płatnej pracy, ponieważ miał pomysł na własną firmę i w pełni mu zawierzył, na czym zresztą bardzo dobrze wyszedł. Teraz obaj autorzy dzielą się bogatym doświadczeniem i pomagają milionom czytelników na całym świecie rozwinąć własny biznes.

Firmy szybkiego wzrostu 

Firmy szybkiego wzrostu Aaron Ross Jason Lemkin

Autor: Aaron Ross Jason Lemkin
Tłumaczenie: Katarzyna Mironowicz 

Czy Twoja firma rozwija się zgodnie z oczekiwaniami? Być może masz wrażenie. że kolejne szanse pozostają niewykorzystane? Czy potrafiłbyś potroić przychody w ciągu najbliższych trzech lat? Od czego zacząć? Co robić? Jak stać się firmą szybkiego wzrostu? Książka Firmy szybkiego wzrostu według autorów zawiera receptę na sukces – na dwukrotnie, trzykrotnie, a nawet dziesięciokrotnie szybszy wzrost. Tę samą receptę, z której skorzystały światowej sławy firmy szybkiego wzrostu (Salesforce.com, Twilio, HubSpot, Marketo, Zuora i inne), notując szybki wzrost i miliardowe przychody w rekordowo krótkim czasie. 

Dowiesz się: dlaczego liczba leadów i sprzedaż nie rosną oraz jak temu zaradzić, jak określić własną Niszę, jakie są uznane w świecie praktyki generowanie leadów (Ziarna, Sieci, Strzały), jak zmienić szefa marketingu w menedżera wysokiego wzrostu, jak zbudować skalowalny zespół sprzedażowy, dlaczego twoi podwładni nie pracują tak ciężko, jak ty i co na to poradzić.

Książka Firmy szybkiego wzrostu pomoże Ci przebić mur stagnacji i uniknąć wahań zmiennych przychodów. Bez względu na to jak duża jest Twoja firmy, zasady w 80% pozostają niezmienione. Zarabiaj więcej w bardziej przewidywalny sposób.

Zarządzanie cyklem życia organizacji. Metodologia Adizesa

Metodologia Adizesa - Adizes Ichak Kalderon

Autor: Ichak Kalderon Adizes
Tłumaczenie: Michał Gładki Michał,  Monika Malcherek

Dr Ichak Kalderon Adizes – wybitny ekspert w dziedzinie zarządzania, wykładający na czołowych amerykańskich uniwersytetach. Doradca wielu premierów, członków administracji publicznej, właścicieli startupów i firm z listy „Fortune 100”, autor licznych bestsellerów w swojej książce opisuje swoją podejście do zarządzanie cyklem życia organizacji. 

Książka ta przeznaczona jest dla wszystkich liderów odpowiedzialnych za zarządzanie zmianą w swojej organizacji. To pierwsza książka dr. Adizesa w dwutomowej serii, w której prezentuje opracowaną przez siebie teorię cyklu życia organizacji oraz zasady wprowadzania zmian organizacyjnych, które stosuje w praktyce i wciąż udoskonala od ponad czterdziestu lat.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jaki jest cykl życia firmy, skąd biorą się problemy dojrzałych firm i co zrobić, by im zapobiec, jak najszybciej sięgnij po pracę prof. Ichaka Adizesa. Znajdziesz w niej opis błyskotliwej metody pozwalającej wlać nowe życie w skostniałe struktury firmy i doprowadzić ją do rozkwitu. 

Prezentowana tu teoria poparta jest wieloma konkretnymi przykładami, a najlepszym dowodem na skuteczność proponowanych działań jest fantastyczny rozwój organizacji takich jak Bank of America czy Domino’s Pizza, które stosują tę „tajemniczą” metodę.

Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony

Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony - Grzegorz Kubera

Autor: Grzegorz Kubera

Jeśli nie masz własnego marzenia, przez całe życie będziesz pracować nad spełnianiem cudzych.

A jeśli masz marzenie, wstrzymaj się chwilę. Zanim zaczniesz je realizować, odrób zadanie domowe. Dowiedz się, jak pracują ludzie, którzy stworzyli takie firmy, jak: Uber, Xiaomi, Airbnb czy Dropbox. Poznaj sposób myślenia twórców jednorożców, czyli firm wartych co najmniej miliard dolarów.

Dziś do założenia firmy najbardziej potrzebna jest zaradność, nie duże pieniądze. Jeśli tylko wiesz, gdzie szukać i jakich narzędzi używać, możesz małym kosztem stworzyć dobry startup i zacząć zarabiać już po kilku miesiącach. A gdy trafisz na swoją niszę i zaczniesz zdobywać klientów, uzyskanie wsparcia finansowego z funduszy venture capital nie powinno być trudne. Wtedy przeprowadzisz globalną ekspansję i — kto wie — może dołączysz do grona twórców jednorożców?

Siła Pędu

Siła Pędu - Lech Kaniuk

Autor: Lech Kaniuk

Jak zaczynając od 0 współtworzyć firmy warte ponad 5 miliardów euro?

To główne pytanie, na które znajdziecie odpowiedź w tej książce. Lech Kaniuk w Sile Pędu opowiada liczne historie ze swojej działalności i dzięki nim w praktyczny sposób pokazuje, jak myśli i działa przedsiębiorca z wizją i dużymi celami. Przedstawia swoje początki, rozwój, lekcje oraz zmagania, dzięki czemu sami możemy zaobserwować, jak siła pędu niejednokrotnie wpłynęła na jego działanie.

Lech Kaniuk przedsiębiorca, współwłaściciel kilkunastu spółek, ekspert od innowacji i skalowania biznesu, współautor sukcesów takich marek jak PizzaPortal, iTaxi, Bean & Buddies czy SunRoof dzieli się lekcjami ze swojej pracy, życia i biznesu. Pokazuje, jak dzięki sile pędu idzie przez życie biznesowe skutecznie i mocno do przodu. Na swojej drodze napotkał wiele przeszkód i trudności, ale to właśnie nieustanne działanie i budowanie pędu pozwalają mu na koniec dnia powiedzieć – zrobiłem to!

Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji

Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji Amy Wallace Ed Catmull

Autor: Amy Wallace Ed Catmull
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk

Keatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji to świetna książka pokazująca na przykładach, w jaki sposób zbudować kreatywne środowisko pracy na wzór wytwórni Pixar.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak pracują firmy odnoszące największe światowe sukcesy? Co jest źródłem ich fenomenu? Tym razem masz okazję przekonać się o tym bez trudu! Sięgnij po Keatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji i zajrzyj za kulisy wytwórni Pixar.

Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc takie filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna.

Dzięki tej książce masz niezwykłą szansę na to, by znaleźć się na spotkaniach, naradach i burzach mózgów. Zobaczyć, jak przebiega proces podejmowania decyzji i dlaczego brane jest pod uwagę zdanie dosłownie każdego z pracowników. Książka podpowiada ponadto, jak skompletować doskonale zgrany zespół, który stanowi podstawę dla rozwoju kreatywności. 

Książka Keatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji  zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. Bycie najlepszym w swojej dziedzinie wymaga poświęceń! „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” zagląda za kulisy wytwórni filmów animowanych Pixar i wskazuje elementy, które doprowadziły do jej sukcesu! Tobie również mogą pomóc dojść na szczyt!

Rework

Rework - Fried Jason , Heinemeier Hansson David

Autor: Fried Jason , Heinemeier Hansson David
Tłumaczenie: Anna Kanclerz

Mamy dwudziesty pierwszy wiek, więc w drodze do osiągnięcia biznesowego sukcesu nie oglądaj się na święte krowy, tylko zdaj się na niekonwencjonalną wiedzę i doświadczenie założycieli firmy 37signals. Nie używają oni żargonu charakterystycznego dla biznesowych doradców czy absolwentów studiów MBA. Oferują praktyczne porady, przydatne dla każdego. Wspaniała książka.” – Saul Kaplan, pomysłodawca i założyciel Business Innovation Factory

Szukasz lepszej i łatwiejszej drogi do biznesowego sukcesu?

Na początek zapomnij o przestarzałym, klasycznym modelu zakładania firmy. Nie trać czasu na pisanie biznesplanu, poznawanie konkurencji, szukanie inwestorów itd. We współczesnym świecie zmiany zachodzą w takim tempie, że kiedy wykonasz całą tę mrówczą pracę, Twoje cenne dane będą już nieaktualne. Jedyne, co musisz zrobić, to przestać gadać i wziąć się do roboty! Przeczytaj książkę ReWork i zacznij swój biznes już dziś, na nowych warunkach. Przekonaj się, jak można efektywnie pracować i ściągnąć na siebie uwagę otoczenia bez konieczności wydawania wielkiej kasy. Już wkrótce będziesz w stanie konkurować z wielkimi przedsiębiorstwami – bez marnowania dużych środków na marketing czy reklamę – i zdołasz odnieść sukces bez przygotowywania finansowych prognoz i pięcioletnich planów.

Dla kogo jest książka ReWork? Jej wartość docenią szczególnie przedsiębiorcy z krwi i kości, właściciele małych firm, osoby, które nie cierpią swojej etatowej pracy, ofiary restrukturyzacji oraz artyści, którzy nie chcą już więcej głodować. Nie trać czasu, to najlepszy moment na start!

Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie…

Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie... - Chris Guillebeau

Autor: Chris Guillebeau
Tłumaczenie: Anna Kanclerz

Masz dość harowania na czyjś rachunek? Czujesz, że twoja praca wysysa z ciebie ostatnie soki? A może Twoim marzeniem jest prowadzenie własnej firmy i poczucie wolności, które daje taka praca? To świetnie!

Bez względu na to, ile masz pieniędzy – masz ich wystarczająco dużo. Tak jak w przypadku podróżowania, rozpoczynanie działalności gospodarczej na własną rękę lepiej wychodzi tym, którzy nie mają zbyt wiele. Będziesz bowiem zmuszony do improwizowania, wdrażania kreatywnych rozwiązań i twardego stąpania po ziemi. To twoja prawdziwa wartość i pierwszy krok do sukcesu.

Po lekturze książki Niskobudżetowy startup będziesz gotów na założenie własnego biznesu. Znajdziesz tu mnóstwo praktycznych wskazówek na temat samodzielnego zapewniania sobie środków do życia, dokładne dane finansowe dotyczące kapitału początkowego i inne cenne informacje od przedsiębiorców, którzy już odnieśli sukces „na swoim”. Stwórz własny biznesplan i zacznij działać! 

Chris Guillebeau jest przedsiębiorcą, podróżnikiem i pisarzem. Od początku swojej zawodowej kariery wybrał samozatrudnienie i realizował różne przedsięwzięcia. Ma specjalny dar przekuwania pomysłów w strumień pieniędzy, które wykorzystuje zarówno na finansowanie swojego pełnego przygód życia, jak i na pomoc innym. Jako gospodarz World Domination Summit, międzynarodowego zjazdu ludzi kreatywnych, Chris skupia się na zachęcaniu wszystkich do osobistych poszukiwań i odkrywania własnej drogi.

Dodatkowe źródło dochodu w 27 dni

Dodatkowe źródło dochodu w 27 dni - Chris Guillebeau

Autor: Chris Guillebeau
Tłumaczenie: Arkadiusz Romanek

Kolejna książka od Chrisa Guillebeau. Prowadzenie własnego biznesu w pełnym wymiarze jest możliwością tyle ekscytującą, co… przerażającą. Daje perspektywę sukcesów finansowych, jednak ceną jest podjęcie ryzyka i gotowość do dodatkowego wysiłku. Z kolei praca na etacie tego ryzyka jest pozbawiona: pensja wpływa na konto w ustalonych terminach, a zakres obowiązków i czas poświęcany zadaniom zawodowym jest raczej niezmienny. Jednak czy nie byłoby fajnie, gdyby niezależnie od stałego i stabilnego zatrudnienia mieć dodatkowe przychody? Naturalnie, takie dodatkowe zajęcie wymagałoby minimalnej inwestycji czasu, pieniędzy i wysiłku. Brzmi nieźle, ale jak to zrobić?

Dzięki tej książce dowiesz się, jak do tego doprowadzić. Jest to praktyczny przewodnik, dzięki któremu przejdziesz przez kolejne etapy procesu trwającego zaledwie 27 dni. Nawet jeśli jesteś zapracowany i niecierpliwy, bez trudu skorzystasz z tej znakomitej mapy drogowej, która pozwoli Ci wybrać najlepszą koncepcję i wprowadzić ją w życie, a następnie osiągnąć przychody. Zapewne docenisz, że wraz z dodatkowym dochodem dostaniesz więcej możliwości. Gdy otrzymujesz wiele wypłat z różnych źródeł, nie jesteś już uzależniony od kaprysów jednego pracodawcy. Więcej dochodów to większe perspektywy. Większe perspektywy to więcej wolności. Nie musisz żyć zgodnie z oczekiwaniami innych! Sprawdź jak to zrobić!

The Messy Middle

The Messy Middle - Scott Belsky

Autor: Scott Belsky

Świetna książka Scotta Belsky’ego, autora bestsellerów, przedsiębiorcy, dyrektora ds. produktu w Adobe i doradcy wielu dzisiejszych topowych start-upów i firm. 

The Messy Middle jest niezbędnym przewodnikiem w opanowaniu zmienności, wdrażaniu nowych przedsięwzięć i prowadzeniu odważnych projektów.

Tworzenie czegoś z niczego jest nieprzewidywalną podróżą. Pierwsza mila to narodziny nowego pomysłu, a ostatnia to porzucenie go. Uwielbiamy rozmawiać o początkach i zakończeniu, nawet jeśli środkowy odcinek jest najważniejszy i często najbardziej ignorowany i źle rozumiany.

 Ta bezsensowna książka, podzielona na trzy części z ponad setką lekcji które pomogą Ci, wytrzymać roller coaster sukcesów i porażek, aby dotrzeć z sukcesem do mety.

Dzięki wnikliwym wywiadom z czołowymi współczesnymi przedsiębiorcami, artystami, pisarzami i kadrą kierowniczą, a także dzięki własnemu doświadczeniu Belsky’ego w pracy z takimi firmami jak Airbnb, Pinterest, Uber czy sweetgreen,  w The Messy Middle wyposaży Cię w skuteczne narzędzia i metody działania, dzięki którym z sukcesem zrealizujesz swój śmiały projektu czy nowego przedsięwzięcia biznesowe. 

Realizacja genialnych pomysłów. Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu 

Realizacja genialnych pomysłów. Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu - Belsky Scott

Autor: Belsky Scott
Tłumaczenie: Katarzyna Schmidt

Czy za dużo kreatywności może Ci zaszkodzić?

W świecie mającym obsesję na punkcie innowacji łatwo jest zakochać się w pomysłach. Kreatywność jest czymś oszałamiającym. Nasze społeczeństwo posunęło się nawet do wprowadzenia podziału na „ludzi o dominującej lewej półkuli mózgu” oraz „ludzi o dominującej prawej półkuli mózgu” na podstawie radykalnego założenia, iż dwie części mózgu nie mogą efektywnie współdziałać ? że wspaniali, kreatywni ludzie z natury nie są w stanie działać jako organizatorzy i przywódcy. Na szczęście w rzeczywistości jest inaczej. Kiedy kreatywne i organizacyjne tendencje zaistnieją razem, następuje rozwój cywilizacji, ponieważ urzeczywistniają się niezwykłe pomysły.

Błyskotliwe umysły mają możliwość zmieniania świata – ale tylko wtedy, gdy potrafią pokonać powszechne trudności, takie jak dezorganizacja oraz perfekcjonizm, z którymi musi zmagać się kreatywna psychika. Podczas gdy wielu z nas koncentruje się na generowaniu i poszukiwaniu wspaniałych koncepcji, Belsky pokazuje nam, dlaczego lepiej jest rozwijać zdolność do urzeczywistniania pomysłów – umiejętność, która potrafi przetrwać próbę czasu.

Pomysły nie mają wartości, jeśli nie możesz ich urzeczywistnić. Poznaj techniki i sposoby, jak okiełznać kreatywność i skutecznie wdrażać swoje pomysły w życie!

Siła Przedsiębiorczości Siła Upadku

Siła Przedsiębiorczości Siła Upadku - Daymond John

Autor: John Daymond
Tłumaczenie: Bartłomiej Koźniewski

Jak puste konto, niewielki budżet i głód sukcesu mogą stać się twoją największą przewagą konkurencyjną?

SIŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, SIŁA UPADKU to książka dla każdego przedsiębiorcy, ponieważ każdy z nas niezależnie od tego czy zaczyna, czy ma już rozwinięty biznes, trafia na momenty słabszej koniunktury, kiedy brakuje mu zasobów na start lub gdy zasoby na nowy produkt są niewystarczające.

Daymond John odwraca to podejście i pokazuje, jak rozpoczynanie nowego biznesu – bądź projektu – gdy ma się bardzo mały, limitowany jest drogą na finansowy szczyt. 

Dokładnie przedstawia, w jaki sposób osoby, firmy czy produkty mogą stawać się rozchwytywanymi markami i osiągać ponadprzeciętne wyniki przy użyciu… siły przedsiębiorczości i siły upadku.

W tej książce poznasz również różne historie przedsiębiorców, którzy tak, jak Daymond John przeszli drogę „from zero to hero”, a wszystko po to, abyś i Ty mógł jeszcze bardziej efektywniej i szybciej dotrzeć tam, gdzie sobie zaplanowałeś.

SIŁA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I SIŁA UPADKU Daymonda Johna to ponad 270 stron pełnych konkretnych przykładów i treści na temat tego, czym są obie te siły.

Samo Sedno – Start-up

Samo Sedno - Start-up - Adam Łopusiewicz 

Autor: Adam Łopusiewicz 

Masz pomysł na własny biznes wynikający z pasji? Ta książka pomoże ci go zrealizować i założyć swoją firmę! Odnajdziesz w niej przydatne informacje na temat tworzenia i rozwijania start-upów. Dowiesz się, jak zminimalizować ryzyko inwestycji, napisać dobry biznesplan, skąd otrzymać pieniądze i jak uniknąć podstawowych błędów. Stwórz swój wymarzony biznes już dziś!

– Dowiedz się, ile będzie kosztować rozwój start-upu i jak znaleźć inwestora.
– Napisz dobry biznesplan i naucz się unikać podstawowych błędów.
– Zainspiruj się historiami polskich start-upów (m.in. JakDojade.pl i Zadane.pl).
– Dowiedz się, jak niebanalnie promować swój start-up i jak skutecznie komunikować się z mediami.

Adam Łopusiewicz – redaktor magazynu internetowego MamStartup. Zainteresowany branżą start-upową i marketingiem.

Startup. Postaw wszystko na jedną firmę

Startup. Postaw wszystko na jedną firmę - Diana Kander

Autor: Diana Kander
Tłumaczenie: Dorota Piotrowska

Startup. Postaw wszystko na jedną firmę to lina ratunkowa dla przedsiębiorców, którzy chcą wprowadzić w życie nowy pomysł lub którzy już zaczęli coś nowego, ale nie mogą nabrać oczekiwanego rozpędu.

Przedsiębiorcy, którzy radzą sobie w warunkach nowej ekonomii, swój sukces zawdzięczają stosowaniu nowej, „naukowej metody” innowacji. „Startup” pokazuje, dlaczego cztery przeczące intuicji zasady oddzielają odnoszących sukcesy biznesmenów od tych, którzy tylko marzą o sukcesie, wciąż wypróbowując i odrzucając kolejne pomysły i nie mogąc wypracować konkretnych dochodów.

Prawdopodobnie będziesz mieć w życiu tylko jedną szansę, żeby „postawić wszystko na jeden pomysł”. Książka ta pozwoli ci przygotować się na ten decydujący ruch i zyskać pewność, że popychasz na środek stołu wszystkie żetony dopiero wtedy, gdy masz największe szanse na wygraną. 

Dołącz do Owena i Sam w niepowtarzalnej podróży, dzięki której znajdziesz się na właściwej ścieżce, gdy przyjdzie Twoja kolej na postawienie wszystkiego na jedną kartę.

Skuszeni

Skuszeni - Eyal Nir, Hoover Ryan

Autor: Eyal Nir, Ryan Hoover
Tłumaczenie: Anna Kucharczyk – Barycza

Długie i częste wizyty na Facebooku, Twitterze czy YouTubie. Sprawdzanie poczty elektronicznej co kilka minut. Nieustanne zerkanie na ekran smartfona, który przywarł do Twoich rąk jak tatuaż. Gra, nad którą spędzasz codziennie wiele godzin… Kieruje Tobą wewnętrzna potrzeba odczuwania — czegokolwiek i przez cały dzień — a być może nawet jej nie dostrzegasz. Jest dokładnie tak, jak ktoś sprytnie sobie zaplanował. Twoje działania zostały przewidziane i uprzedzone. Twoje nawyki — zaprogramowane i utrwalone.

W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.

Poradnik Skuszeni to:
– źródło praktycznej wiedzy o ludzkich nawykach — jak powstają i w jaki sposób się utrwalają;
– przejrzysta instrukcja tworzenia produktów, które będą miały moc kuszenia i do których ludzie będą powracać;
– zestaw wskazówek, dzięki którym korzystanie z twojego produktu stanie się nawykiem;
– źródło informacji na temat technik behawioralnych stosowanych przez serwisy takie jak Twitter, Instagram, Pinterest oraz wiele innych.

Wiedza o kształtowaniu nawyków konsumenckich to naprawdę potężne narzędzie!

Wybuchowy wzrost

Wybuchowy wzrost - Cliff Lerner

Autor: Cliff Lerner
Tłumaczenie: Przemysław Imieliński

Wyobraź sobie, jak mogłoby zmienić się twoje życie, gdyby stworzony przez ciebie produkt zyskiwał codziennie nieprawdopodobną liczbę 100 000 nowych użytkowników – i to bez wydawania ani grosza na reklamę. A co, jeśli inwestorzy zaczęliby walić do ciebie drzwiami i oknami? 

To właśnie przydarzyło się Cliffowi Lernerowi, kiedy postanowił zainwestować pieniądze zarobione na internetowym serwisie randkowym w aplikację działającą na nieznanej wówczas nikomu platformie o nazwie Facebook. Aplikacja zaczęła się wkrótce gwałtownie rozwijać i w niedługim czasie cena akcji firmy Lernera wzrosła o 2000 procent, uruchamiając niezwykły łańcuch wydarzeń złożony z niespodziewanych sukcesów i bolesnych doświadczeń. 

Wybuchowy wzrost to fascynująca i inspirująca opowieść pokazuje, jak:
– wywołać eksplozję wzrostu poprzez stworzenie wyjątkowego produktu
– zidentyfikować jedynie trzy wskaźniki, które mają znaczenie
– odkrywać skuteczne strategie wzrostu, by móc szybko się rozwijać
– w błyskotliwy sposób wykorzystywać media, aby zdobyć 100 milionów użytkowników
– stworzyć w firmie wspaniałą kulturę pracy, przyciągającą pracowników pełnych pasji

Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości

Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości - Steve Case

Autor: Steve Case
Tłumaczenie: Dorota Anna Kamińska

Odwołując się do swojego kilkudziesięcioletniego doświadczenia jako pioniera w dziedzinie przedsiębiorczości oraz inwestowania, Steve Case oświadcza, że wkraczamy w nową erę. Nadchodzi trzecia fala internetu, która radykalnie zmieni najważniejsze gałęzie gospodarki i doprowadzi do odrodzenia przedsiębiorczości.

Podczas pierwszej fali AOL i inne firmy zapewniły konsumentom połączenia internetowe. W trakcie drugiej fali takie firmy jak Google czy Facebook wyposażyły internet w nowe możliwości wyszukiwania informacji i budowy sieci kontaktów, a takie aplikacje jak Snapchat czy Instagram umożliwiły błyskawiczny sukces smartfonowej rewolucji. Zdaniem Case’a teraz wkraczamy w trzecią falę: okres, w którym przedsiębiorcy posłużą się technologią, by dokonać przełomu w najważniejszych gałęziach realnej gospodarki – m.in. w ochronie zdrowia, edukacji, transporcie, energetyce i żywieniu – i aby radykalnie przekształcić nasze życie.

Trzecia fala” to częściowo pamiętnik, częściowo manifest, a częściowo instrukcja na przyszłość, to ważna lektura dla każdego, kto chce przetrwać – i rozwijać się – w tej szybko zmieniającej się epoce cyfrowej.

Sztuka rozpoczynania 2.0

Sztuka rozpoczynania 2.0 - Guy Kawasaki

Autor: Guy Kawasaki
Tłumaczenie: Joanna Sugiero

Początek to niezwykle delikatna chwila. Początkiem może być słowo, myśl, marzenie. Od tego, jak rozpoczniesz, zależy bardzo wiele, a błędów popełnionych o świcie być może nie uda Ci się naprawić do zachodu słońca. Gdy się zaczyna, trzeba wiedzieć, co chce się zrobić, dlaczego, w jaki sposób, z kim, kiedy i jakim kosztem. Innymi słowy, ten delikatny początek trzeba wzmocnić przemyślanym planem. I zasadę tę stosuje się właściwie do wszystkiego: pomysłu, zadania, związku czy… własnego biznesu.

Ta książka to legenda, klasyki wpisującej się w kanon sztuki biznesu. Właściwie to jest zupełnie nowa książka, ale wciąż napisana z myślą o tych, którzy zaczynają, którzy są na początku drogi do czegoś wielkiego. Dzięki niej łatwiej i skuteczniej zrealizujesz to, co sobie postanowiłeś: zadanie, projekt, przedsięwzięcie, marzenie. Dzięki niej ta niezwykle wrażliwa chwila, jaką jest początek, zainspiruje Cię do skutecznego działania.

Dowiedz się:
– czym jest koncepcja i dlaczego musi być dobra,
co zrobić, aby od początku podążać w kierunku sukcesu,
– jak stać się świetnym przywódcą najlepszego zespołu,
– jak zdobyć kapitał,
– jak zbudować sieć współpracy biznesowej,
– jak odnosić sukces i jednocześnie zmieniać świat na lepszy i piękniejszy.

Uniknij błędów tak często popełnianych przez innych. Nie bój się sukcesu. Przygotuj się… i zaczynaj!

Model StoryBrand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki

Model StoryBrand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki - Donald Miller

Autor: Donald Miller
Tłumaczenie: Monika Malcherek

To nie jest książka o tym, jak opowiedzieć historię swojej firmy. Na taką książkę szkoda czasu. Klientów ten temat zwykle nie ciekawi; mają do opowiedzenia własną historię.

Każdego dnia większość przedsiębiorców popełnia błąd, który kosztuje ich tysiące, o ile nie miliony złotych. Polega ON na tym, że nie mówią jasno o tym, co mają do zaoferowania.

Klienci kupują, ponieważ zachęcają ich do tego właściwie dobrane słowa, a dzięki tej książce nauczysz się, jak opowiadać o swojej marce prosto i skutecznie, dzięki czemu potencjalni odbiorcy dostrzegą korzyści, jakie przyniesie im korzystanie z twoich produktów, pomysłów czy usług.

Czytając Model StoryBrand, poznasz:
– siedem uniwersalnych elementów opowieści, które działają na odbiorców,
– prawdziwe motywacje klientów,
– metody upraszczania przekazu, który stanie się dla klientów jasny i zachęci ich do działania,
– sposoby tworzenia skutecznych treści do zamieszczania na stronach internetowych, w folderach reklamowych i w mediach społecznościowych.

Co roku Donald Miller podpowiada ponad trzem tysiącom klientów, jak przestać marnować pieniądze na działania marketingowe i rozwijać biznes dzięki formułowaniu jasnego przekazu. Ten schemat przyda się także tobie. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem ogromnego przedsiębiorstwa, niewielkiej firmy, czy też politykiem ubiegającym się o głosy wyborców, książka Model StoryBrand – zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki już na zawsze odmieni to, jak mówisz o sobie, o swojej działalności, a także o wyjątkowej wartości, którą twoja marka wnosi w życie klientów.

Startup w 7 dni. Od mocnego startu do szybkiego sukcesu

Startup w 7 dni. Od mocnego startu-do-szybkiego sukcesu - Norris Dan

Autor: Norris Dan Rob Walling Wstęp
Tłumaczenie: Dorota Piotrowska

Startup – czas start! Wykorzystaj swoją wiedzę, by zacząć dobrze zarabiać! Pierwszy pomysł na firmę, biznes i startup, czyli krótka historia sukcesów i porażek. Od poniedziałku do niedzieli, czyli magiczny tydzień do pierwszego klienta. Jasne reguły gry, czyli wszystko, o czym musisz pamiętać, by zawsze być na topie.

Założenie działającej, zarabiającej firmy w tydzień? Czy to w ogóle możliwe? Ten autor na pewno przesadza! Tak właśnie myślisz, prawda? Błąd! To nie jest oczywiście standardowy czas, w którym startup może zacząć wychodzić na swoje, ale jeśli masz nóż na gardle albo ogromny apetyt na sukces, Dan Norris pokaże Ci, jak zrealizować taki szalony plan.

Dan Norris to nie byle kto — to niezwykle uparty przedsiębiorca, który założył niejedną firmę i… poniósł niejedną porażkę, zanim zrozumiał, jak powinien się do tego zabrać. Teraz chce się podzielić swoją wiedzą, opowiedzieć, co warto, a czego nie warto robić przy zakładaniu firmy. Od czego zacząć, jak testować produkty i jak błyskawicznie znaleźć klientów gotowych kupić to, co sprzedajesz. Jeśli go posłuchasz, sukces będzie Twój!

10-procentowy przedsiębiorca

10-procentowy przedsiębiorca - Patrick McGinnis

Autor: Patrick McGinnis
Tłumaczenie: Rafał Ociepa

Czy dziesięć procent to dużo? To zależy. A czy byłbyś skłonny przeznaczyć dziesięć procent swojego czasu i środków na otwarcie własnej, osobistej działalności? Takiej, która powstanie z pasji i chęci sprawdzenia się, a zarazem nie przeszkodzi Ci w codziennej pracy na etat? Jeśli należysz do grona kreatywnych ludzi, którzy lubią nowe wyzwania i widzą, że świat — także w sferze pracy i zatrudnienia — przekształca się i ewoluuje, na pewno myślałeś już o czymś takim. Własny startup może być źródłem potężnej satysfakcji i pokaźnych dochodów, a jeśli praca nad nim jest Twoim zajęciem dodatkowym, nie ryzykujesz całością swoich pieniędzy.

Nie każdy lubi skakać na głęboką wodę, a mikrodziałalność może być wspaniałym rozwiązaniem! Z książki 10-procentowy przedsiębiorca dowiesz się, od czego zacząć swoją przygodę z własną firmą. Sprawdzisz, o co trzeba zadbać, by startup zaczął działać. Odkryjesz, jak połączyć pracę etatową z dodatkową i nie paść ze zmęczenia, jak efektywnie wykorzystywać czas i pieniądze, jak wybierać przedsięwzięcia, w które warto się zaangażować. Nauczysz się także ustalać priorytety, minimalizować ryzyko związane z dodatkowym obciążeniem i radzić sobie ze stresem. Zobaczysz, jak tworzyć produkt, budować zespół i omijać rafy. Przeczytaj, przemyśl i… ruszaj do dzieła!

Gotowi na start

Gotowi-na-start-Pat-Flynn

Autor: Pat Flynn
Tłumaczenie: Karol Łaciok

Mgliste pomysły, niesprawdzone teorie, marzycielskie iluzje… Zanim zaczniesz wcielać je w życie, sprawdź, czy to zadziała. Ta błyskotliwa książka pomoże Ci upewnić się, że wszystko jest przygotowane do startu.

Odpowie na pytania:
Czy twój pomysł na biznes ma sens?
Czy odniesiesz sukces w wybranej branży, czy tylko stracisz czas i pieniądze?
Czy to dobry pomysł dla ciebie?

Pełna sprawdzonych porad, które od razu możesz zastosować do swojej sytuacji. Ćwiczenia, przykłady z życia, anegdoty z własnego doświadczenia autora, który wiele razy zaczynał od nowa zawodowe życie (z sukcesami!) – wszystko to pomoże ci spojrzeć krytycznie na swój pomysł i działać nie tylko odważnie, ale i rozsądnie.

Możesz myśleć o książce Gotowi na start jak o podręczniku, po który sięgniesz, kiedy będziesz szukać uczciwych wskazówek, jak założyć i poprowadzić firmę, która będzie się wciąż rozwijać. Krok po kroku sprawdzisz, czy jesteś gotowy do odlotu.

„Nie czekaj. Pora nigdy nie będzie idealna”. – Napoleon Hill

A Ty jakie książki polecasz? Napisz w komentarzu swoje ulubione tytuły.