Motywacja każdego z nas ustanie, jeśli będziemy motywować się sami. Potrzebują silnych więzi z innymi ludźmi. Relacje z bliskimi są istotne, bo często inspirują do osiągania niezwykłych wyników. Kiedy czujemy się spełnieni w naszych osobistych relacjach z rodziną, przyjaciółmi i ludźmi w najbliższym otoczeniu, mamy więcej energii do podejmowania wyzwań i osiągania ambitnych celów. Jaki jest sposób na udany związek i silne relacje?

Tamara Lowe to ekspertka od motywacji i strategii sukcesu, autorka metody motywacyjnego DNA,  dzięki jej seminariom i konsultacjom wiele osób nauczyło się jak rozwijać swoją karierę, mieć bardziej satysfakcjonujące relacje, osiągać swoje cele i zarabiać więcej pieniędzy. Tamara Lowe wskazuje na osiem sposobów, które mogą pomóc w rozwijaniu i wzmacnianiu relacji. Mogą pomóc również tobie, jeśli się do nich zastosujesz. Zaczynamy!

“Jesteśmy sumą naszych relacji z innymi”. – Michael Cordy

8 sposobów jak mieć udany związek i dobre relacje z innymi

#01 Rodzina jest najważniejsza

Nieważne, jak wiele osiągniesz, ile otrzymasz awansów czy jakie zgromadzisz bogactwo. Nie będziesz w stanie w pełni się tym cieszyć, jeśli z tego powodu cierpią twoje relacje rodzinne. Życie jest zbyt ulotne, żeby je spędzać z dala od najbliższych. Wzmocnienie więzi z partnerem, mężem, żoną, budowanie przyjaznych stosunków z dziećmi i poprawa relacji z innymi członkami rodziny warte są wszelkich poświęceń.

#02 Bądź inspiracją dla innych.

Szukaj sposobności uczenia, inspirowania i zachęcania bliskich ci osób. Wpłynie to pozytywnie zarówno na ich motywację, jak i na twoją. Staraj się, żeby to, czego się nauczyli od ciebie, pomagało innym stawać się lepszymi ludźmi w życiu osobistym i zawodowym.

#03 Traktuj każdego z szacunkiem.

Często szanujemy przełożonych, zwierzchników czy ludzi od których jesteśmy zależni. Jednak jeśli jesteś liderem czy pracodawcą powinieneś być tak samo pełen szacunku wobec swoich podwładnych i pracowników. A także wszystkich ludzi, z którymi wchodzisz w interakcje.

#03 Gdy ktoś wskazuje ci błąd, jaki popełniłeś, bądź wdzięczny za zwrócenie uwagi.

Samo wysłuchiwanie czyichś uwag to za mało. Nie tylko przyjmuj konstruktywną krytykę, ale rób to otwarcie i serdecznie. Podziękuj drugiej osobie za wskazanie ci błędu. Jeśli coś schrzanisz, nie broń się, nie uzasadniaj swojego postępowania ani nie próbuj się usprawiedliwiać. Nikt nie chce słuchać tłumaczeń, które i tak pogarszają sytuację. Weź winę na siebie. Nie próbuj zrzucać jej na kogoś innego. Uchylanie się od odpowiedzialności sprawia, że inni będą cię postrzegać jako osobę niewiarygodną. Przyznawaj się do swoich błędów i staraj się je naprawiać.

#04 Nie narzekaj

Narzekanie to strata energii i czasu. Ludzie sukcesu nie marudzą. Zamiast narzekać szukają rozwiązań i jeśli mają wpływ na sytuację podejmują działanie, aby rozwiązać problem.

#05 Miej emocje pod kontrolą

Jeśli kontrolujesz swój umysł i swoje emocje, kontrolujesz siebie i własne życie. Kiedy inni są wzburzeni, zachowaj spokój. Niezależnie od okoliczności nie wpadaj w gniew i nie podnoś głosu. Na prowokacje odpowiadaj z wdziękiem i pokorą. Okazywanie zdenerwowania to oznaka braku samokontroli.

#06 Zapamiętuj imiona i nazwiska osób oraz szczegóły z ich życia.

Jesteś w stanie zapamiętać, jak kto się nazywa. Kiedy dana osoba zostaje ci przedstawiona, powtórz jej imię. Podczas pierwszej rozmowy kilka razy zwróć się do niej po imieniu. Ma to dwojaki cel: po pierwsze, ludzie uwielbiają słyszeć swoje imię, po drugie, dzięki temu zapada ci ono w pamięć.

Nic nie usprawiedliwia zapominania istotnych szczegółów dotyczących twoich kolegów i klientów.  Krótko po spotkaniu rób sobie notatki. Zapisuj zainteresowania, bieżące wydarzenia z życia, imiona dzieci i małżonka nowo poznanej osoby. Przy następnym spotkaniu spytaj o życie prywatne, ostatni urlop, nowy dom albo mecz, w jaki brało udział jej dziecko. Takie zainteresowanie pokazuje, że nie jest ci obojętne czyjejś życie prywatne ani zawodowe.

#08 Nie chodzi o ciebie.

Pamiętaj, że w budowaniu relacji nie chodzi tylko o ciebie. Służ innym. Nie bądź primadonną. Nikt z nas nie jest zbyt dobry, żeby wykonywać podrzędne czynności. Wielcy przywódcy chętnie służą. Nawet do niewdzięcznych zadań podchodzą z entuzjazmem.

“Weź tyle, ile potrzebujesz, daj tyle, ile możesz”. – Sokrates

Sprawdź: Jak dbać o relacje? 5 kluczowych elementów budowania dobrych relacji