Czy wiesz, że jeśli nie jesteś w stanie przykuć uwagi ludzi, to nigdy nie nawiążesz z nimi kontaktu. Wcale nie potrzebujemy więcej informacji. Chcemy, by ktoś nas zaintrygował… i to jak najszybciej. Siła przekazu tkwi w intrygowaniu! Ale jak tworzyć intrygujące treści, które przyciągną i zatrzymają uwagę? Sam Horn ekspertka od komunikacji, założycielka Intrigue Agency i autorka bestsellerowych książek ma na to sposób. Oto jej metoda INTRIGUE czyli osiem kroków, aby przekształcić nudne i przeładowane treścią przekazy w spójną, przekonującą i skuteczną komunikację! 

„Jeśli chcesz odnieść sukces, zacznij INTRYGOWAĆ innych”. – Sam Horn

Jak przyciągnąć uwagę? Intryguj! Oto Sam Horn i jej manifest INTRIGUE

I = INTRO (wprowadzenie)

„Jeśli już w ciągu pierwszej minuty lub na pierwszej stronie Twój odbiorca nie zobaczy lub nie usłyszy niczego, co przyciągnie jego uwagę, naciśnie wirtualny przycisk DALEJ i zajmie się czymś innym”.

Zacznij od wstępu, który przykuwa uwagę. Spraw, by ludzie podnieśli brwi ze zdziwienia. Pytaj: „Czy wiedzieliście?”. „Pokaż im rybę” – ludzie nie wiedzą, dopóki im tego nie pokażesz. Zmieniaj „nie” w „tak”. Podziel się tym, co rzadkie. Nakręć się pozytywnie.

N = NEW (nowe)

„To, że coś jest ważne, nie czyni tego czegoś intrygującym”.

Nie wystarczy, by była to prawda – to jeszcze musi być coś NOWEGO. Zadbaj o aktualność informacji. Stwórz następną nową rzecz. „Aha!” jest wynikiem „ha, ha”. Zapisuj ulotne myśli! Spójrz na świat świeżym okiem.

T = TIME-EFFICIENT (właściwe wykorzystanie czasu)

„Ludzie są chronicznie niecierpliwi. Ich wewnętrzny zegar tyka bez przerwy. Musisz więc udowodnić – i to po wielokroć – że jesteś wart ich czasu i uwagi”.

Zdobądź zaufanie dzięki efektywnemu gospodarowaniu czasem. Zadbaj o zwięzłość przekazywanych informacji. Ogranicz długość swoich wypowiedzi. Załóż swojej komunikacji e-mailowej i osobistej „kamizelkę przeciwlękową”. Liczy się zwięzłość i sedno sprawy. Każde słowo musi mieć znaczenie.

R = REPEATABLE (łatwe do powtórzenia)

„Nie wystarczy przykuć uwagi ludzi. Trzeba ją jeszcze utrzymać i zasłużyć na nią także w przyszłości”.

Jeśli ludzie nie mogą czegoś powtórzyć, to znaczy, że tego nie zrozumieli. Utwórz hasło, które zapadnie im w pamięć. Chwila przerwy… i uderzenie. Wezwanie do działania ma zawierać rytm, aliterację i rym.

I = INTERACT (interakcja)

„Czas zerwać z tradycyjnym podejściem: „Ja mówię, ty tylko słuchasz”.”

Nie ograniczaj się do informowania, wchodź w interakcję. Nigdy nie wygłaszaj wykładu ex cathedra. Prowadź rozmowy korzystne dla obu stron. Zbuduj „sceniusza” („scena” + „geniusz”), aby ludzie mogli współuczestniczyć i współtworzyć. Jeśli prowadzisz jakieś wydarzenie, możesz utworzyć i podnieść poziom „geniuszu” w sali poprzez danie ludziom okazji do czerpania nawzajem ze swoich doświadczeń, wiedzy i energii.

G = Give (dawanie)

Dowiedz się, co naprawdę jest ważne dla ludzi, z którymi chcesz nawiązać kontakt. Chodzi o to, by skoncentrować się na ich interesach w pierwszej kolejności.”.

Zacznij od obdarzenia twoich rozmówców uwagą. Dostosuj komunikat do odbiorcy. Słuchaj tak, jak chcesz, by ciebie słuchano. Wyjdź ze swojej głowy. Używaj ich języka, zaspokajaj ich potrzeby.

U = Useful (przydatne)

„Niewypowiedziane pytanie, które zadaje sobie wielu ludzi, brzmi: „Czy obdarzanie cię moją uwagą jest w gruncie rzeczy opłacalne dla mnie?”.”

Jeśli z czegoś nie da się skorzystać, nie jest to przydatne. Pokaż realne korzyści. Dawaj możliwości, nie rozkazy. Zaproponuj przykładowe odpowiedzi. Pomóż ludziom zmieniać intencje w działania.

E = EXAMPLES (przykłady)

„Ilustrowanie swoich słów przykładami zaczerpniętymi z życia jest jednym z najlepszych sposobów nawiązywania kontaktów z ludźmi”.

Nie opowiadaj historyjek, dziel się przykładami z życia. Ilustruj swoje idee jednostkowymi przykładami. Postaw ludzi na scenie. Spraw, by przejęli się problemem dzięki teleskopowi empatii. Zastąp zalew informacji prawdziwymi przykładami z życia, a twoja komunikacja stanie się żywa i naturalna. 

Uwagi końcowe

Oto poznałeś sprawdzony i skuteczny przepis na intrygujący przekaz INTIGUE opracowany przez Sam Horn. To sposób komunikacji, który prowadzi do zrozumienia i budowy relacji korzystnych dla obu stron – nadawcy komunikacji i odbiorcy. Osiem składników INTRIGUE, o którym musisz pamiętać to:

I (Intro) Wprowadzenie, które przykuwa uwagę od samego początku
N (New) Nowe i oryginalne
T (Time-Efficient) Właściwe wykorzystanie czasu pomaga zdobyć zaufanie
R (Repeatable) Łatwe do powtórzenia, a więc trudne do zapomnienia
I (Interact) Interakcja dwustronna
G (Give) Obdarzanie swoją uwagą w pierwszej kolejności
U (Useful) Przydatne i na temat
E (Examples) Przykłady, które sprawiają, że coś staje się dla nas ważne.

Czy swoją komunikacją potrafisz zyskać uwagę ludzi i wywrzeć na nich trwały, pozytywny wpływ? 

Aby zwiększyć siłę i skuteczność swojej komunikacji obowiązkowo sięgnij po książkę Sam Horn Intryguj. Dzięki wydawnictwu MT Biznes i tłumaczeniu Marcina Kowalczyka dostępna jest po polsku. Dowiesz się z niej w jaki sposób szybko zdobyć uwagę i szacunek ludzi, tak aby chcieli cię słuchać.

Intryguj Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów - Sam Horn
Intryguj Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów – Sam Horn
Co znajdziesz w książce Sam Horn – Intyguj?
  • opis i wyjaśnienie ośmiu kroków procesu INTRIGUE abyś mógł w praktyce tworzyć intrygujące treści
  • skuteczne sposoby tworzenia i przedstawiania świeżych, niepowtarzalnych idei, podejść i propozycji, które wzbudzą szczere zainteresowanie ludzi
  • metody zachowania zwięzłości i spójności w interakcjach, tak aby odbiorcy mogli ci zaufać i nabrać przekonania, że nie marnują z tobą ani swojego czasu, ani uwagi
  • wskazówki jak formułować komunikaty, które trwale zapiszą się w pamięci odbiorców
  • sposoby, które sprawią, że twoja komunikacja stanie się żywa i naturalna a twoje interakcje z innymi będą opłacalne dla wszystkich.

Książka Intryguj jest jak współczesna wersja kultowego dzieła Dale Carnegie „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi„. W dzisiejszym świecie, w którym coraz częściej brakuje nam cierpliwości i trudno jest się skupić, nie możesz przejść obok niej obojętnie. Wskazówki zamieszczone w książce pomogą ci zdobyć i utrzymać uwagę ludzi, a także trwale poszerzyć strefę twoich wpływów.

Zastąp stary schemat – karmienie ludzi nadmiarem informacji, nowym efektywnym i efektowym modelem komunikacji INTRIGUE. Jeśli chcesz odnieść sukces, zacznij INTRYGOWAĆ!

„Jeśli uda ci się zbudować intrygujący przekaz, który przykuwa uwagę i cieszy się szacunkiem odbiorców, możesz nawiązać kontakt z każdym, wszędzie i w każdym momencie”. – Sam Horn

Sprawdź też: Przyczepne historie! 6 elementów chwytliwego przekazu które gwarantują SUKCES

A jaką siłę ma Twój przekaz? Czym intrygujesz?