To co jesz ma wpływ na Twoje zdrowie i ogólne samopoczucie. Najlepiej, aby wszystko, czego potrzebuje Twój organizm pozyskiwać „z natury”, z tego co spożywasz. Zdrowe odżywianie to podstawa sukcesu. Jest jednak kilka wartościowych suplementów, które mogą wesprzeć Twoje ciało i mózg. Ich stosowanie zalecają Dr David Perlmutter i Dr Austin Perlmutter naukowcy i lekarze – ojciec i syn, autorzy książki Mózg na detoksie. Suplementy te znajdziesz w dowolnym dobrze zaopatrzonym sklepie albo w Internecie. Rozważ włączenie ich do swojej diety, bo mogą poprawić Twoje myślenie i pracę mózgu.

„Oczyścisz swój stół i wprowadzisz na niego prawdziwe jedzenie, które poprawi Twoje myślenie i pracę całego mózgu!” – Dr David Perlmutter i Dr Austin Perlmutter

Oto 4 suplementy warte stosowania które poprawią działanie Twojego mózgu

#01 Witamina D

Nowe badania sugerują, że zwykłe zwiększenie ilości witaminy D w organizmie, czy to poprzez częstsze przebywanie na słońcu, czy poprzez przyjmowanie jej w postaci suplementu, może poprawiać nastrój, zwiększając produkcję serotoniny.

Ciało produkuje witaminę D, kiedy na skórę padają promienie słoneczne, ale wiele osób cierpi na jej niedobory. Zwłaszcza osoby z nadwagą potrzebują więcej witaminy D, by uzyskać odpowiedni jej poziom we krwi — od 40 do 60 ng/ml (nanogramów na mililitr). Na początek możesz zacząć przyjmować suplement zawierający 2000 jednostek międzynarodowych (IU) witaminy D3 każdego dnia. Pamiętaj jednak, by wcześniej skonsultować się z lekarzem, by ocenił, jaka dawka będzie dla Ciebie najlepsza.

#02 DHA (kwas dokozaheksaenowy, jeden z kwasów grupy omega-3).

Chyba żadnej innej poprawiającej pracę mózgu cząsteczce ludzie nie poświęcili takiej uwagi co kwasowi dokozaheksaenowemu. DHA to ważny składnik budujący membrany otaczające komórki mózgowe, szczególnie synapsy, leżące u podstaw sprawnego funkcjonowania mózgu.

Kwas ten pomaga osłabiać stan zapalny w mózgu i reszcie ciała. Zdaje się też podnosić poziom BDNF – substancji, która aktywnie wspiera proces tworzenia nowych połączeń w mózgu. Zalecana dawka to 1000 miligramów dziennie. Możesz kupować DHA połączony z EPA (kwasem eikozapentaenowym), który również redukuje stany zapalne. Najpierw sprawdź jednak ilość DHA w każdej kapsułce, by mieć pewność, że przyjmujesz wystarczającą dawkę. Wybieraj suplementy bazujące na olejach rybnych albo DHA pochodzące z alg morskich.

#03 Kurkuma.

Kurkumina, główny składnik aktywny kurkumy, to przedmiot intensywnych badań naukowych, szczególnie w kontekście jej wpływu na mózg. Kurkuma stosowana była w tradycyjnej medycynie chińskiej oraz indyjskiej (ajurwedzie) przez tysiące lat. Choć znana jest ze swoich właściwości przeciwutleniających, przeciwzapalnych, przeciwgrzybicznych i przeciwbakteryjnych, to potrafi też podnosić poziom BDNF, co przyciągnęło zainteresowanie neurobiologów na całym świecie. Zalecana dzienna dawka to 500 miligramów.

#04 Olej MCT (średniołańcuchowy kwas tłuszczowy).

Olej MCT zazwyczaj produkuje się z kokosa. To rodzaj nasyconego kwasu tłuszczowego będącego niczym „superpaliwo” dla mózgu, który dodatkowo redukuje stany zapalne. Możesz zacząć od jednej łyżki dziennie (wybieraj oleje organiczne) albo przyjmuj jedną – dwie łyżki czystego oleju kokosowego. Nie bój się też używać oleju kokosowego do gotowania lub dodawać MCT do kawy i herbaty.

Uwagi końcowe

Oto cztery suplementy, które wspomagają działanie mózgu: witamina D, DHA – omega3,  kurkuma i olej MCT.

Chcesz wiedzieć jak oczyścić umysł i aktywować ścieżki neuronowe, które wniosą do Twojego życia klarowne myślenie, wartościowe relacje i dobre mentalne samopoczucie? Sięgnij po książkę Mózg na detoksie. To wydany przez Sensus w tłumaczeniu Wojciecha Usarzewicza poradnik na temat mózgu, dobrostanu psychicznego i fizycznego.

W części pierwszej „Życie pod wpływem”, poznasz sztuczkę mentalną, która szkodzi każdemu z nas w naszym poszukiwaniu sensu, radości i trwałego dobrego samopoczucia. W części drugiej „Czas na zmianę”, otrzymasz
narzędzia niezbędne do jaśniejszego myślenia, umocnienia więzi z innymi ludźmi i rozwinięcia w sobie zdrowych nawyków.

Mózg na detoksie. - David Perlmutter MD, Austin Perlmutter MD, Kristin Loberg
Mózg na detoksie. – David Perlmutter MD, Austin Perlmutter MD, Kristin Loberg

Mózg na detoksie zawiera cenne rady i wskazówki, które opierają się na najnowszych badaniach naukowych:

  • zasady świadomego przeprogramowania mózgu
  • ważne szczegóły funkcjonowania ludzkiego umysłu
  • sposoby na hakowanie własnego mózgu
  • opis praktyk medytacyjnych i mindfulness
  • przepisy na posiłki, które służą mózgowi

Otrzymasz też konkretny i praktyczny dziesięciodniowy program, który wykorzystuje wszystkie opisane w książce strategie jednocześnie. Dzięki temu, możesz zacząć odmieniać swoje życie i zdrowie na lepsze w ciągu zaledwie 10 dni.

 

„Rozumiejąc, jak i dlaczego Twój mózg został przeprogramowany, możesz obrać ścieżkę wiodącą do zmiany życia. Zastąpienie wyborów, które Ci nie pomagają, tymi, którepomagają, wyzwala Cię i pozwala na dążenie do trwałego zadowolenia i spełnienia”. – Dr David Perlmutter i Dr Austin Perlmutter

Mózg na detoksie. Oczyść swój umysł, by sprawniej myśleć, wzmocnić relacje i znaleźć szczęście Autorzy: David Perlmutter MD, Austin Perlmutter MD

Sprawdź: Jak mieć zdrowy mózg? 12 zdrowych produktów które zwiększają sprawność mózgu

Oczyść swój umysł, by sprawniej myśleć, wzmocnić relacje i znaleźć szczęście! Czas na Detoks Mózgu!