Wszyscy mieliśmy te dni. Kiedy bez względu na to, ile śpimy poprzedniej nocy lub ile rzeczy musimy zrobić, po prostu nie możemy otrząsnąć się z wyczerpania i zacząć działać. Istnieje wiele powodów, dla których możesz odczuwać ten spadek energii w ciągu dnia. Może to być tak proste, jak niski poziom cukru we krwi, który można rozwiązać, jedząc zwiększającą energię przekąskę lub wiele innych czynników, od stresu po dietę lub słabej jakości sen. Jeśli doświadczysz załamania w ciągu dnia, istnieje wiele sposobów na przywrócenie energii. Chociaż mocna filiżanka kawy może działać chwilowo, możesz uzyskać bardziej trwałe rozwiązania, wypróbowując niektóre z tych wskazówek. Oto dobre sposoby na naturalne zwiększenie energii. Zaczynamy!

„Im więcej energii zużywam, tym większe istnieje na nią zapotrzebowanie i tym samym mam jej więcej”. – Bodo Schäfer

7 naturalnych sposobów na zwiększenie energii

#01 Pij przez cały dzień

Oczywiście chodzi o picie wody. Doskonałym sposobem walki ze zmęczeniem jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Pij regularnie płyny przez cały dzień. Woda smaruje prawie każdy system w naszym ciele, dlatego jest niezbędna, aby wszystkie części w nas poruszały się płynnie i wydajnie. Jeśli masz problem z piciem wystarczającej ilości wody w ciągu dnia, spróbuj: nosić ze sobą butelkę wody, gdziekolwiek jesteś; wypić pełną szklankę wody po przebudzeniu (kolejny dodatek energetyczny, który pomaga usunąć mgłę podczas snu) lub użyć aplikacji do śledzenia wody spożytej w ciągu dnia.

#02 Przysiady z masą ciała

Wstań, gdziekolwiek jesteś i wykonaj 10-15 przysiadów. Przysiadaj jak najniżej i pamiętaj, aby podczas stania angażować mięśnie tułowia. To proste, jednominutowe ćwiczenie przyspieszy tętno i szybko doda energii.

#03 Suplement z magnezem

Magnez to minerał, który łatwo ulega wyczerpaniu w okresach dużego stresu, a jednocześnie jest kluczem do ponad 300 reakcji biochemicznych w Twoim organizmie. Jedną z tych reakcji jest wytwarzanie energii z glukozy, więc jeśli twoja energia spadnie, może to być wynikiem niedoboru magnezu. Dobrymi źródłami magnezu są pestki dyni, otręby pszenne, kakao, migdały, kasze. Warzywa z dużą zawartością magnezu to szpinak, groch i natka pietruszki, a owoce to przede wszystkim banany. Również rodzynki i daktyle zawierają magnez. Istnieje też wiele mieszanek magnezu, które można znaleźć w lokalnym sklepie ze zdrową żywnością, wystarczy dodać je do wody.

#04 Daj się ponieść nowej liście odtwarzania

Dobra muzyka motywuje i dodaje energii. Znajdź swoją najbardziej optymistyczną listę odtwarzania i zanurz się w dźwięku. Słuchanie ulubionych utworów nie tylko zwiększy energię, ale także sprawi, że poczujesz się szczęśliwy i swobodniej.

#05 Zainwestuj 10 minut

Wykorzystaj te 10 minut na krótki spacer po okolicy. Możesz pomyśleć, że aktywność fizyczna  fizyczna sprawi, że będziesz bardziej zmęczony, ale w rzeczywistości podniesie energię i poprawi nastrój. Pamiętaj, aby wziąć 3-5 dużych głębokich oddechów również podczas chodzenia. Dodatkowy tlen we krwi zwiększy krążenie i podniesie ogólny poziom energii. A ten korzystny efekt może się nawet utrzymać przez dłuższy czas.

#06 Przeznacz więcej czasu na odpoczynek

Zaskakujące jest to, że odpoczynek w rzeczywistości napędza lepszą energię! Jeśli nie odpoczywasz wystarczająco – śpisz wystarczająco długo w nocy, czy robisz przerwy w ciągu dnia – spalisz wszystkie rezerwy energii, kiedy będziesz jej najbardziej potrzebować. Znajdź kreatywne sposoby na więcej odpoczynku w ciągu tygodnia.

#07 Opieraj się słodyczom i rafinowanym węglowodanom

Pokarmy wypełnione cukrem i rafinowaną mąką (takie jak babeczki, ciastka, bułeczki lub pączki) mogą dać ci szybki zastrzyk energii w krótkim okresie, ale zmęczenie wkrótce powróci. Te produkty powodują szybki wzrost poziomu cukru we krwi, ale potem spadnie on równie szybko. Zamiast tego wybierz zdrowy nieprzetworzony tłuszcz, taki jak niewielka garść surowych orzechów (dodatkowa premia, ponieważ orzechy są również świetnym źródłem magnezu), jajko na twardo lub połowę awokado, aby uzyskać więcej trwałej energii.

Biorąc pod uwagę wszystko, co musimy osiągnąć w ciągu dnia, wspaniale jest mieć stałą energię, aby skreślić wszystko z listy „rzeczy do zrobienia”. Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami, wyzwolisz w sobie dodatkowe pokłady dobrej energii i zyskasz siłę do realizacji celów.

„Życie to taniec czasu i energii. Utrzymywanie ich w dobrym rytmie jest pięknem życia”. – Sadhguru

Sprawdź też: Jak zarządzać swoją energią w pracy i życiu aby osiągać najlepsze wyniki?

A Ty jakie sposoby stosujesz, aby dodać sobie siły i energii do działania?