Jesteśmy obecnie świadkami takich turbulencji i tumultu w świecie biznesu, jakich jeszcze nie widziano. Współcześnie konkurencja jest bardziej zacięta i zdeterminowana niż kiedykolwiek dotąd. Wyzwania okazują się większe i trudniejsze. Jedyny sposób na to, aby nie tylko przetrwać, ale także się rozwijać, polega na zbudowaniu wspaniałej firmy, która będzie w stanie znosić wstrząsy ekonomiczne na swoim rynku i ostatecznie wspiąć się na szczyt w swojej branży. Mark Thompson i Brian Tracy dobrze wiedzą, jak ogromną odwagą, uczciwością i konsekwencją muszą się wykazywać najlepsi liderzy, aby odnosić sukcesy. Co jako przedsiębiorca lub prezes musisz robić, aby wywoływać u klienta reakcję “WoW? Jak osiągnąć sukces w biznesie? Stwórz teraz wspaniałą firmę! Oto siedem etapów na drodze do wysokich zysków. 

“Celem biznesu jest stworzenie klienta i zatrzymanie go przy sobie”. – Peter Drucker

Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do sukcesu w biznesie i wysokich zysków

#01 Zostań wspaniałym liderem

“Wiara nie przejawia się po prostu w cierpliwości, która biernie cierpi w oczekiwaniu na koniec burzy. Jest ona raczej duchem, który znosi sprawy, owszem, z pewną rezygnacją, ale nade wszystko z promienną, pogodną nadzieją”. – Corazon Aquino

Obecnie Twoje przywództwo ma większe znaczenie niż kiedykolwiek dotąd. Właśnie teraz jest czas na Ciebie, aby zacząć działać w nowy sposób. Czas na Ciebie, aby odpowiedzieć kontratakiem, aby ruszyć naprzód, aby znajdować i stosować innowacyjne rozwiązania, aby znaleźć lepsze, szybsze, łatwiejsze i tańsze sposoby na uzyskiwanie pożądanych rezultatów.

Przywództwo stanowi najważniejszy warunek sukcesu firmy. Mówiąc najprościej: przywództwo to gotowość do przyjmowania odpowiedzialności za uzyskiwane rezultaty, a następnie wywiązywanie się z tego obowiązku bez względu na zewnętrzne okoliczności czy doświadczaną presję.

Lider jest gotowy robić, co trzeba, by skutecznie osiągać zamierzone cele. Nie wychodzi mu to jednak zawsze od razu, za pierwszym czy nawet za drugim podejściem. Przywódca spodziewa się bowiem porażek na swojej drodze. Nie przepada za nimi, ale też nie poddaje się, kiedy sprawy nie idą po jego myśli. Prawda jest taka, że Twój charakter jako lidera wyróżnia się właśnie w ciężkich ekonomicznie czasach i podczas poważnych kryzysów.

Dlaczego? W trudniejszych okresach Twoja konkurencja dąży do tego, by zapewnić sobie bezpieczeństwo i po prostu przetrwać, zamiast skupiać się na klientach. Mniej dba o jakość. Mocno ogranicza swoją ofertę oraz mniej inwestuje w innowacyjne rozwiązania. Redukuje zatrudnienie na wszystkich poziomach. W konsekwencji wszystkich tych działań… rośnie liczba wspaniałych osób, z którymi możesz podjąć współpracę!

Zwykle to właśnie w obliczu kryzysu organizacje powracają do tego, dzięki czemu kiedyś osiągnęły świetność. Ponieważ podczas kryzysu liderzy muszą podejmować odważniejsze decyzje, które w przyszłości zaświadczą o ich wielkości. Mówiło się, że Wikingów stworzył północny wiatr. To właśnie podczas kryzysu zyskujesz możliwość rozpalenia na nowo swojego ducha i znalezienia lepszych sposobów na to, by zachwycać swoich klientów.

Twoja zdolność do przyjmowania odpowiedzialności, podejmowania trudnych decyzji, ponoszenia konsekwencji oraz skutecznego przywództwa może wywrzeć większy wpływ na sukces Twojego zespołu lub organizacji niż jakikolwiek inny czynnik. Wszystko, co robisz, aby stawać się jeszcze skuteczniejszym liderem, tylko pomnaża korzyści odnoszone przez całą Twoją organizację.

#02 Stwórz wspaniały biznesplan

“Najpierw decydujesz, co dokładnie chcesz osiągnąć. Następnie tworzysz plan, jak to zrobić. A potem po prostu to robisz. To dość przejrzyste”. – Nancy Ditz

Z biegiem czasu świat staje się coraz bardziej wymagający dla ludzi biznesu. Obecnie nie tylko znacznie trudniej niż kiedykolwiek dotąd jest założyć firmę, ale także trzeba się mierzyć z większą liczbą zagrożeń ze strony konkurencji, niezadowolonych klientów, rządów państw.

Ludzie i organizacje, którzy mają klarowne wartości, wizje i plany, zwykle osiągają znacznie więcej i znacznie szybciej od swoich rywali. Jeżeli wszystkich członków Twojej organizacji jednoczy jasna, strategiczna wizja pożądanej przyszłości, to wspólnie macie do dyspozycji potężną mentalną synergię, która pcha Cię ku Twoim celom oraz która pcha Twoje cele ku Tobie.

Głównymi źródłami sukcesów zarówno w biznesie, jak i w życiu są skupienie na obranym kursie i koncentracja działań. Głównymi przyczynami klęsk są brak kierunku i rozproszenie wysiłków. Dowiedz się, jak mieć znacznie więcej tych pierwszych i znacznie mniej tych drugich.

#03 Otaczaj się wspaniałymi ludźmi

“Kiedy angażujemy się w coś całym sercem, zawsze otrzymujemy coś lepszego od tego, co dajemy. Reakcja jest lepsza od akcji”. – Orison Sweet Marden

Najwspanialszym niewyczerpanym naturalnym zasobem i zarazem najdroższym w każdej organizacji są ludzie. Motywowanie ich, aby angażowali się stuprocentowo w pracę zawodową, stanowi najszybszy sposób, w jaki właściciele firm i menedżerowie mogą pomnażać własną skuteczność. I stanowi jedyny sposób na rozwijanie wspaniałej firmy.

Właściwy dobór czynnika ludzkiego jest najtrudniejszą rzeczą, jaką masz do zrobienia w swojej firmie. Oznacza to, że największy postęp w zakresie wyników i rezultatów może nastąpić właśnie dzięki odblokowaniu i uwolnieniu uśpionego potencjału zwykłego pracownika.

#04 Oferuj wspaniałe produkty lub usługi

“Kto ma pomysł, jak stworzyć bądź wytworzyć w zasadzie cokolwiek w sposób lepszy, szybszy lub tańszy, ten ma świetlaną przyszłość i duże pieniądze na wyciągnięcie ręki”. – J.Paul Getty

Wspaniałe produkty lub usługi stanowią klucz do sukcesu w biznesie i nic na dłuższą metę nie może ich zastąpić. Na szczęście istnieje prosta miara, która pozwala określać bieżące i przewidywać przyszłe poziomy sprzedaży i rentowności. Można tę miarę opisać następująco: zwracaj baczną uwagę, jak często Twoi klienci mówią „To naprawdę wspaniały produkt” lub „To naprawdę wspaniała firma”. Każdy pracownik Twojej firmy powinien być skoncentrowany na wywoływaniu tego typu reakcji w każdym kliencie każdego dnia.

Wspomniana reakcja ze strony klienta, która pojawia się za każdym razem, kiedy korzysta on z Twoich produktów lub usług, musi stanowić centralny punkt wszystkich Twoich działań biznesowych. Wywoływanie tej reakcji musi być wizją, misją, celem wszystkich Twoich posunięć. Uczyń ją istotą swojego funkcjonowania zarówno zawodowego, jak i osobistego.

Aby wywoływać omawianą reakcję i efekt “WoW!”, wybierz „doskonałość” jako swój minimalny standard jakości produktu lub usługi, które oferujesz, oraz sposobu, w jaki je dostarczasz.

#05 Opracuj wspaniały plan marketingowy

“Moc, która w człowieku ma swą siedzibę, jest nową siłą w naturze, i nikt poza nim nie wie, czym jest to, czego on potrafi dokonać, ani on sam nie wie nic o tym, aż stanie do pracy”. – Ralph Waldo Emerson

Peter Drucker sformułował kiedyś słynne dziś zdania: „Celem firmy jest stworzenie klienta i zatrzymanie go przy sobie. Zatem podstawowymi zadaniami zarządzania są innowacja i marketing, ponieważ tylko za ich pomocą da się wygenerować sprzedaż, zysk i przepływ gotówki”.

Marketing jest nauką i sztuką angażowania klienta. Polega między innymi na określeniu, czego Twoi obecni i przyszli klienci w swojej opinii naprawdę chcą, potrzebują, z czego są gotowi korzystać i na co mogą sobie pozwolić — a następnie na wsparciu ich w uzyskaniu tego poprzez wytwarzanie i kształtowanie Twoich produktów i usług w sposób, który ich zachwyci oraz zmotywuje do przyjęcia Twojej misji za własną.

Jeśli dasz sobie trochę czasu, by przemyśleć odpowiedzi na te pytania, zwiększysz swoje kompetencje w dziedzinie marketingu oraz przyciągniesz do siebie więcej klientów, a Twoja sprzedaż wzrośnie.

#06 Wypracuj wspaniały proces sprzedaży

„Dopóki nie następuje sprzedaż, dopóty nic się nie dzieje”. – Red Motley

Wiele firm zakładają osoby bez doświadczenia w sprzedaży. Stają się one przedsiębiorcami, którzy dotąd uwielbiali jakiś produkt lub są jego twórcami — a od teraz zaczynają go sprzedawać. Osoby te nie wiedzą, co się dzieje podczas interakcji między uważnym, ostrożnym, sceptycznym potencjalnym klientem a sprzedawcą. Myślą, że jeżeli mają wystarczająco dobre produkty lub usługi, to sprzedaż pójdzie jak z płatka. A potem się dziwią, że firmie jednak brakuje klientów, gotówki, zaufania — i bankrutują. Powiedzenie: „Jeśli coś zbudujesz, ludzie sami przyjdą” rzadko okazuje się prawdziwe.

W świecie biznesu „oni”, czyli klienci, przyjdą tylko wtedy, jeżeli będą tego chcieli. Obecnie każda firma, która pragnie skutecznie sprzedawać swoje produkty lub usługi, musi zacząć od dogłębnego zrozumienia, kim są jej klienci i dlaczego kupują

#07 Stwórz wspaniałe wrażenia klienta

“Złota zasada każdego biznesmena: postaw się na miejscu klienta”. – Orison Swett Marden

Sekret sukcesu w biznesie można podsumować w jednym następującym zdaniu: uszczęśliwiaj klientów.

Klucz do przyszłości Twojej firmy leży w tym, w jakim stopniu zapewniasz ludziom to właśnie doświadczenie — jak raz za razem zachwycasz i tak uszczęśliwiasz klientów, że chcą z Tobą robić interesy.

W naszych niepewnych czasach aż 90 procent sukcesu Twojej organizacji będzie zdeterminowane tym, jak często i jak konsekwentnie jesteś w stanie obsługiwać klienta na najwyższym poziomie.

Niech Twoim celem stanie się taka troska o klientów, by zaczęli „sprzedawać” w Twoim imieniu. Nic nie budzi satysfakcji, lojalności i chęci do ponawiania zakupów u Ciebie skuteczniej niż zaangażowanie całej firmy w zadowalanie jej klientów. Jest to klucz wywołujący tak pożądaną reakcję: „To naprawdę wspaniała firma!”.

Chcesz nieprzeciętnego sukcesu? Zacznij właśnie TERAZ!

Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków. - Mark Thompson, Brian Tracy
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków. – Mark Thompson, Brian Tracy

Sukces to rezultat wielokrotnego powtarzania właściwych posunięć. Z książki pt. Stwórz teraz wspaniałą firmę! dowiesz się, jak budować swoją organizację, koncentrując się na wspaniałym przywództwie, wspaniałych ludziach i wspaniałych produktach.

Mark Thompson i Brian Tracy, wybitni specjaliści w swojej dziedzinie, pomogą w siedmiu podstawowych krokach Tobie i Twojemu zespołowi wypracować zrównoważone strategie przyciągania znaczących klientów oraz rekrutowania lepszych liderów, którzy będą tym klientom odpowiednio służyli. Poznasz subtelności procesu tworzenia bardziej użytecznych planów, które sprawdziły się w przypadku innych wspaniałych menedżerów i przedsiębiorców. Przekonasz się, jak łatwo zbudować — albo zniszczyć — trwałe wrażenia klienta, oraz dowiesz się, jak lepiej ustalać priorytety w swojej firmie w obszarach o największym znaczeniu dla Twoich klientów

Ta książka ma na celu pomóc Ci zająć się sprawami, które mają największe znaczenie dla przyszłości Twojej firmy — i dla Twojego sukcesu. Zawiera szereg klarownych, prostych, praktycznych i skutecznych metod oraz technik, którymi możesz się posługiwać, aby budować wspaniałą firmę w dowolnej branży oraz stawiać czoło każdej konkurencji.  Zero teorii. Tylko praktyczne działania, które można natychmiast podjąć.

Na co czekasz? sięgnij po książkę, zdobądź cenną wiedzą i stwórz wspaniałą firmę! Teraz!

“Pokora połączona z konsekwentnym zaangażowaniem w stałe doskonalenie siebie i swojej organizacji zapewnia przewagę, która otwiera drogę do sukcesu”. – Mark Thompson i Brian Tracy

Źródło: Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków. – Mark Thompson, Brian Tracy, wydawnictwo Onepress 2023, tłumaczenie Katarzyna Rojek

Sprawdź też: Wojny biznesowe. 9 zasad zwyciężania w biznesie

Podoba Ci się? Postaw mi kawę na buycoffee.toi rośnij z nami w siłę!