Strona główna Motywacja Jak być zdrowym i silnym? 5 filarów idealnego zdrowia

Jak być zdrowym i silnym? 5 filarów idealnego zdrowia

rosnijwsile.pl Jak być zdrowym i silny? 5 filarów idealnego zdrowia
rosnijwsile.pl Jak być zdrowym i silny? 5 filarów idealnego zdrowia

Dobre zdrowie wpływa na motywację i jakość życia. Kiedy nie czujesz się dobrze i brak ci sił do działania, trudno jest utrzymać motywację na wysokim poziomie a twoje samopoczucie dołuje. Włożenie niewiel­kiego wysiłku w poprawę zdrowia podniesie twoją produktywność i motywację w każdej dziedzinie życia. Jak być zdrowym i silny? Oto 5 sposobów i głównych filarów idealnego zdrowia.

„Najważniejsze w życiu jest być zdrowym. Wszystko inne jest kwestią chęci i siły czasami szczęścia”.

Jak być zdrowym i silny? 5 filarów idealnego zdrowia

#01 Aktywność fizyczna i ćwiczenia

Pierwszy filar idealnego zdrowia to ruch. Nabywaj energii dzięki ćwiczeniom. Prowadzone badania pokazują, że nasze zdrowie, praca mózgu i nastrój poprawiają się, kiedy regularnie ćwiczymy. Staraj się regularnie ćwi­czyć w tygodniu jeśli możesz to nawet codziennie. Nie masz czasu na ćwiczenia?. Znajdź go w swoim kalendarzu. Wszystko jest kwestią planowania i organizacji. Jeśli jesteś początkujący zacznij od programu łatwego w realizacji. Jeżeli potrzebujesz dodatkowej zachęty i wsparcia, znajdź partnera do wspólnych ćwiczeń albo jeśli możesz sobie na to pozwolić zatrudnij osobistego trenera. Wybierz taką formę ruchu, jaką lubisz. To mogą być gry i zajęcia zespołowe albo indywidualne. Rób to, co sprawia ci radość. Ćwiczenie łączy się z zaangażowaniem, no i będzie wymagać czasu, czasem też pieniędzy. Jednak kiepski stan zdrowia będzie cię kosztować znacznie więcej.

#02 Zdrowy sen

Drugim filarem idealnego zdrowia jest sen. Wysypiaj się dobrze, Śpimy mniej, niż powinniśmy. Choć to ile snu potrzebujemy może być indywidulną sprawa, eksperci zalecają 7-8 godzin snu. Wiele osób śpi mniej średnio 6 godzin w ciągu nocy. Dlaczego sen jest ważny? Brak snu może negatywnie wpłynąć na naszą zdolność uczenia się, zapamiętywania, masę ciała, odporność, zdrowie, a nawet bezpieczeństwo. Niewątpliwie szkodzi też motywacji i wpływa na nasze ogólne samopoczucie. Tak więc jeśli chcesz zadbać o zdrowie, mieć więcej energii i siły do działania w ciągu dnia to wysypiaj się dobrze. przed snem unikaj ciężkich posiłków, kofeiny i energicznych ćwiczeń. Wyłącz laptopa, komórkę i inne elektroniczne gadżety. komputer. Chodź wcześniej spać o stałej porze i zapewnij sobie dobrej jakości sen.

Sprawdź: Jak lepiej sypiać? 12 sposobów na dobry sen

#03 Odżywiaj się zdrowo

Trzecim filarem idealnego zdrowia jest jedzenie. Z pewnością nie raz słyszałeś hasło „Jesteś tym co jesz” i jest w nim wiele prawdy. Odżywiaj się rozsądnie. Wybierając jedzenie i napoje, stawiaj na jakość. Jeśli masz nadwagę, pozbądź się jej, a poczujesz się zdrowiej i będziesz miał więcej energii.  Poza tym wszyscy dostrzegą korzystną różnicę w twoim wyglądzie. Pomoże ci w tym zbilansowana dieta i ćwiczenia.

Uważaj bo niektóre produkty spożywcze uzależniają. Wyszukaj je i wy­ eliminuj ze swojej diety. Nie możesz oprzeć się pokusie zjedzenia słodyczy? Wobec tego przede wszystkim ich nie kupuj. Jeśli nie ma ich w do­mu, nie rzucisz się na nie w środku nocy. Próbuj sztuczek z kaloriami. Zamień wysokokaloryczny posiłek na coś o niższej zawartości kalorii, co tak samo lubisz. Nie chodzi tu o pozbawianie się czegoś, tylko o taką samą przyjemność obar­czoną mniejszymi konsekwencjami.

Pamiętaj, jedzenie to paliwo. Kiepskie paliwo to kiepskie osiągi silnika. Twoje ciało to twój jedyny pojazd na całe życie wobec tego dokonuj świadomych wyborów, w jaki sposób o nie dbasz.

#04 Badania kontrolne

Czwarty filar idealnego zdrowia to badania kontrolne. Jeździsz ze swoim samochodem co najmniej raz w roku na przegląd techniczny, więc tym bardzie powinieneś regularnie kontrolować stan swojego zdrowia. Coroczne profilaktyczne badania lekarskie mogą wykryć choroby, jeszcze zanim pojawią się objawy. Na szczęście większość wykrytych wcześnie chorób można wyleczyć. Przynajmniej raz w roku poddaj się badaniu ogólnemu oraz odwiedź stomatologa. Upewnij się, że przechodzisz wszystkie zalecane badania i procedury odpowiednie dla twojego wieku i płci.

#05 Odpoczywaj

Piąty filar idealnego zdrowia to odpoczynek. Po wytężonej pracy należy ci się odpoczynek. Jeśli nie regenerujesz sił i nie ładujesz swoich akumulatorów regularnie w końcu zabraknie ci energii do życia i działania. Przeznacz czas na odpoczynek i relaks. Coroczny urlop i dobrze wykorzystane weekendy obniżą twój poziom stresu, poprawią stan zdrowia i pozwolą bardziej cieszyć się życiem. Ciesz się okresami odpoczynku, refleksji i relaksu z tymi, których są ci bliscy i których kochasz. To dobre dla zdrowia.

Uwagi końcowe

Zadbaj o te pięć podstawowych filarów idealnego zdrowia: ćwiczenia, sen, jedzenie, badania profilatyczne i odpoczynek a z pewnością poczujesz się lepiej. Będzie miał lepszą kondycję, samopoczucie, siłę i chęci do działania. Z dobrym zdrowiem poprawi się jakość twojego życia i łatwiej ci będzie odnieść sukces we wszystkim co robisz.

„Zdrowie to nie jest tylko brak choroby, ale całość, która obejmuje dobre samopoczucie fizyczne, psychiczne i duchowe”. – Sadhguru

A Ty jak dbasz o siebie? Jakie masz sposoby aby być zdrowym?

Sprawdź też: Jedz i myśl jak geniusz. 8 wróg zdrowego mózgu

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Don`t copy text!