Wielu z nas z radością powitało pierwsze oznaki wiosny, cieplejsze, dłuższe dni i więcej słońca. Niestety, coraz więcej osób doświadcza wiosennego przesilenia. Czym się objawia wiosenne przesilenie? Spadkiem odporności, energii, osłabieniem, sennością i pogorszeniem samopoczucia. Jak sobie poradzić z tym zjawiskiem, by móc cieszyć się wiosną i korzystać z pięknej pogody? Oto kilka prostych i sprawdzonych sposobów, które możesz wypróbować.

„Wiosna: cudowne przypomnienie, jak piękna może być zmiana”.

Już wiosna! Jak poradzić sobie z wiosennym przesileniem?

#01 Najważniejszy jest odpoczynek.

Sen regeneruje organizm i poprawia funkcjonowanie człowieka. Ważne jest zatem, by zadbać o odpowiednią ilość i jakość snu. To najlepszy kosmetyk, ale też lekarstwo na przesilenie wiosenne. Polecam także krótką, regenerującą drzemkę w ciągu dnia. Wystarczy pół godziny, by poczuć się lepiej i nabrać energii do działania. Dobrze jest również zasypiać o stałej godzinie, niezbyt późno. Dorosły człowiek powinien spać od 6 do 8 godzin. Taka ilość snu wystarczy, by móc dobrze funkcjonować w ciągu dnia i cieszyć się codziennością.

#2 Nawodnienie organizmu.

Dietetycy i lekarze zalecają picie co najmniej 2 litrów wody dziennie. Woda najlepiej nawadnia organizm, co jest potrzebne do jego prawidłowego funkcjonowania. Warto popijać wodę małymi łykami, by efekt był najlepszy. Są jednak osoby, które nie lubią czystej, niegazowanej wody. Dlatego też do kubka z wodą można wrzucić plaster cytryny, listek mięty czy dodać pół łyżeczki zdrowego i pożywnego miodu. Niezwykle dobroczynne dla organizmu jest picie herbaty zielonej. Nie tylko oczyszcza organizm, nawadnia, odchudza, wpływa pozytywnie na cerę i przemianę materii. W okresie wiosennym źródłem witamin będą również soki owocowe i warzywne ( najlepiej świeżo wyciskane, zblendowane, przygotowywane samodzielnie). Dobrze byłoby ograniczyć ilość wypijanej kawy i zastąpić ją nieco zdrowszym napojem.

#03 Zdrowa dieta.

Często słyszymy zdanie, że jesteśmy tym, co jemy. Jest w tym stwierdzeniu dużo racji. Warto zwrócić uwagę na to, czym karminy siebie i swoją rodzinę. Najważniejsze jest zdrowe, pożywne śniadanie. Powinno ono zapewnić energię na cały dzień. Polecam zbożowe musli, twarożek z rzodkiewką czy szczypiorkiem, mleczne zupy czy koktajle owocowo – warzywne. To gwarancja zdrowia i dobrego samopoczucia. Pamiętać należy również o przygotowaniu drugiego śniadania do szkoły czy pracy. Należy unikać potraw i dań przetworzonych, ponieważ zamiast pomagać, szkodzą. Warto przeanalizować swój jadłospis i wyrzucić z niego te produkty, które wpływają negatywnie na człowieka. Nawet słodycze można zastąpić zdrowymi przekąskami czy owocami. Wszystko zależy od naszego podejścia.

#04 W zdrowym ciele, zdrowy duch.

Na wiosenne przesilenie najlepsza jest codzienna, systematyczna porcja ruchu. To najprostszy sposób, by uniknąć osłabienia tak charakterystycznego dla przełomu zimy i wiosny. Wystarczy dłuższy spacer, by poczuć się lepiej, odzyskać wigor i cieszyć się wiosną. Zalecana jest również jazda na rowerze, bieganie, pływanie czy gimnastyka. Trzeba jednak dopasować rodzaj sportu do własnych możliwości, chęci, czasu i umiejętności. Ruch ma nam dostarczać radości, a nie być karą czy żmudnym obowiązkiem. Już po paru dniach codziennego ruchu zapomnimy o wiosennym przesileniu.

#05 Uśmiechaj się częściej!

Dobry nastrój jest podstawą dobrego wyglądu i samopoczucia. Optymiści żyją dłużej, mniej chorują, lepiej funkcjonują w społeczeństwie. I choć nie zawsze można oglądać świat zza różowych okularów, dobrze jest czasami być optymistą i myśleć pozytywnie. Martwienie się na zapas jest niezwykle destrukcyjne. Warto dostrzegać pozytywy, nawet w sytuacjach trudnych. Życie bywa zaskakujące, jednak uśmiech, życzliwość, dobre serce i dystans potrafią zdziałać cuda. Warto spróbować, by cieszyć się codziennością.

#06 Suplementy i witaminy.

Można oczywiście wspomóc powyższe działania zestawami witaminowymi, by dodać siły organizmowi. Warto łykać witaminę C, która skutecznie wspiera odporność organizmu, zapobiega przeziębieniom. Jest skutecznym przeciwutleniaczem, zwalcza wolne rodniki i poprawia pracę układu krążenia. W aptekach znajdziemy również zestawy witaminowe dla poszczególnych grup wiekowych czy dla danej płci. Warto zadziałać profilaktycznie, by uniknąć osłabienia i utraty energii.

Badania pokazują, że przesilenie wiosenne coraz bardziej daje się wielu osobom we znaki. Dobrze zatem zastosować kilka prostych działań, by móc cieszyć się wiosną w pełni i tryskać radością z powodu nadejścia tej wyjątkowej pory roku.

Sprawdź: Uporządkuj siebie na wiosnę – dekalog wiosennego czyściciela

„Wiosna budzi nas, pielęgnuje i ożywia. Jak często przychodzi Twoja wiosna? Jeśli jesteś więźniem kalendarza, to przychodzi raz w roku. Jeśli tworzysz autentyczną moc, pojawia się ona często lub bardzo często”. – Gary Zukav

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj