Strona główna Sukces Pospolita droga do niepospolitego sukcesu. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej

Pospolita droga do niepospolitego sukcesu. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej

rosnijwsile.pl Pospolita droga do niepospolitego sukcesu. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej
rosnijwsile.pl Pospolita droga do niepospolitego sukcesu. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej

Chcesz być przedsiębiorcą? Marzysz o własnym biznesie? Chcesz osiągnąć niepospolity sukces? Droga do własnej firmy i ponadprzeciętnego sukcesu może być prostsza niż ci się wydaje. Bo jak mówi  John Lee Dumas założyciel i prowadzący nagradzanego podcastu Entrepreneurs on Fire, który szerzy „przedsiębiorczy ogień” na cały świat, pospolitą drogę można dość do niepospolitego sukcesu. 

John Lee Dumas przeprowadził wywiady z ponad 3 tysiącami znanych przedsiębiorców, które zostały odsłuchane przez ponad 100 milionów ludzi. Jego gośćmi byli między innymi Tony Robbins, Barbara Corcoran i Gary Vaynerchuk. Na podstawie tych rozmów Dumas opracował listę 17 prostych kroków, umożliwiających pokonanie drogi od pomysłu, przez rozwój sprzedaży i marketingu, aż do stabilnej finansowo firmy.

„Niepospolity sukces jest osiągalny, a prowadzi do niego całkiem pospolita droga”. – John Lee Dumas

Pospolita droga do niepospolitego sukcesu. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej John Lee Dumas

#01 Znajdź swój świetny pomysł

Na początku pospolitej drogi do pospolitego sukcesu znajduje się pomysł. Świetny pomysł. Twój świetny pomysł powinien stanowić połączenie twojej pasji i kompetencji.

„Wszystko zaczyna się od pomysłu”. − Earl Nightingale

#02 Znajdź swoją niszę

Większość wychodzi z założenia, że im szerszą niszę sobie znajdą, tym więcej będą mieli potencjalnych klientów czy też obserwujących. Myśl inaczej. Znajdź niszę rynkową, obsługiwaną w niewystarczającym stopniu, i najlepiej, jak tylko potrafisz, wypełnij tę lukę.

„Gdy kierujesz przekaz do wszystkich, nie trafisz do nikogo”. – John Lee Dumas

#03 Stwórz swojego awatara

Znasz już swój świetny pomysł. Znasz swoją niszę. Nadszedł czas na kolejny krok na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu: stworzenie własnego awatara. Czym jest ten awatar? Awatar to jedna, konkretna osoba. Model klienta doskonałego, wzorcowego, idealny konsument twoich treści, produktów, usług, oferty.

„Wszyscy nie są twoimi klientami”. – Seth Godin

#04 Dokonaj wyboru platformy

Twoja platforma to sposób dzielenia się twoim przesłaniem ze światem. Jaka platforma stanie się głównym narzędziem oferowania twoich treści? Do wyboru masz trzy podstawowe platformy: pisaną, audio i wideo.

„Ujmując rzecz najprościej: platforma to to, na czym stajesz, żeby zostać usłyszanym. W przeciwieństwie do tradycyjnej sceny w teatrze dzisiejsze platformy nie są zbudowane z drewna czy betonu, nie są też ustawiane na żadnym pagórku. Dzisiejsze platformy tworzą ludzie. Kontakty. Znajomości. Obserwujący”. – Michael Hyatt

#04 Znajdź sobie mentora

Mentor to kluczowy sojusznik na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu. Twój idealny mentor znajduje się obecnie tam, gdzie ty chciałbyś się znajdować się za rok. Dzięki odpowiedniemu mentorowi będziesz zmierzał we właściwym kierunku i jednocześnie zadbasz o solidne podstawy.

„Mentor to osoba, która widzi w tobie większy talent i większy potencjał, niż dostrzegasz ty sam – osoba, która pomoże ci wykorzystać te zasoby”. − Bob Proctor

#06 Stwórz sojusz umysłów lub do takowego dołącz

Z którymi pięcioma osobami spędzasz najwięcej czasu? Dobrze to czy źle – jesteś niejako ich uśrednieniem. Jeśli chcesz zmienić swoje życie, zacznij od swojego otoczenia. By osiągnąć niepospolity sukces, musisz pracować nad swoim świetnym pomysłem w otoczeniu osób, które działają na ciebie inspirująco i motywująco. W jaki sposób możesz się zatem otoczyć takimi osobami? Stwórz sojusz umysłów lub do takiego dołącz!

„Zasada działania sojuszu umysłów – dwoje lub więcej ludzi z optymizmem, determinacją i niezwyciężoną siłą aktywnie angażuje się w realizację ściśle określonego celu”. − Napoleon Hill

#07 Opracuj plan tworzenia treści

Teraz powinieneś zająć się nakreśleniem planu tworzenia treści. Jakich treści oczekuje twój awatar? Z jaką częstotliwością zamierzasz publikować treści? W jakich dniach będziesz publikował te treści? Na tym etapie możesz odczuwać pokusę robienia wszystkiego naraz. Wszechobecność jest fantastyczna, ale w odpowiednim momencie. Na początek najlepiej wszystkie siły, energię i przeloty myślowe skierować na jeden, konkretny pomysł.

„Nie musisz widzieć całej klatki schodowej, żeby wejść na pierwszy stopień”. – Martin Luther King Jr.

#08 Twórz treści

Twój plan tworzenia treści jest gotowy. Nadszedł czas, by zabrać się za właściwą pracę. Niestety, ta „właściwa praca” to najtrudniejszy krok na całej drodze i to właśnie dlatego wielu przedsiębiorców nie ma okazji świętować pierwszej rocznicy swojej działalności.

Proces tworzenia treści jest prosty: Stwórz. Opublikuj. Zdobądź informację zwrotną od konsumentów tych treści. Wprowadź zmiany i udoskonalenia na podstawie tej informacji zwrotnej. Stwórz następną porcję treści. Powtórz.

Trzy klucze do powodzenia na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu to bezpłatne treści, wartościowe treści i regularne treści.

„Treści nie królują, one są królestwem”. − Lee Odden

#09 Wystartuj

Perfekcjonizm to klątwa. Można się za nim schować, by nigdy nie musieć stawić czoła możliwości bycia odrzuconym, poniesienia porażki czy odczuwania strachu. Wyruszysz w drogę po niepospolity sukces. Będziesz się potykał, upadał, zmagał z trudnościami. Nauczysz się uczyć, nauczysz się ponosić porażki, nauczysz się wyciągać z nich wnioski. A wiesz, co jest najlepsze? Przetrwasz to wszystko. Wszystkie potknięcia i trudności staną się mętnym wspomnieniem. Co ciekawe, zapamiętasz je w kontekście poczucia satysfakcji i determinacji. To wszystko się jednak nie wydarzy, dopóki nie wystartujesz ze swoim projektem.

„Czerwony przycisk masz tuż pod palcem. Śmiało, naciśnij go. Już czas. Czas wystartować”. – John Lee Dumas

#10 Wskaż największy problem swojego awatara

Podążając pospolitą drogą do niepospolitego sukcesu, tworzysz wartościowe i regularne treści, korzystając w tym celu z wybranej przez ciebie platformy. Może chodzić o podcast, vlog, blog, media społecznościowe, jakieś ich połączenie albo jeszcze jakąś inną platformę.

Musisz jednak wskazać najważniejszy problem, z którym zmaga się twój awatar. Twoim celem jest zaoferować realne rozwiązania dla realnych problemów twojego awatara. Nie wiesz co jest jego problemem? Po prostu zapytaj: „Co jest dla ciebie obecnie największym problemem?” Kiedy zidentyfikujesz już problem, w całości skoncentruj się na stworzeniu idealnego rozwiązania.

Do każdego klienta podchodź z nastawianiem, że pomożesz mu rozwiązać problem albo osiągnąć cel, a nie – że sprzedasz mu produkt.

„Zaoferuj najlepsze rozwiązanie realnego problemu, a odniesiesz niepospolity sukces”. -John Lee Dumas

#11 Dowiedź wykonalności koncepcji i opracuj rozwiązanie

Wskazałeś problem, który zamierzasz rozwiązać. No to chyba czas zakasać rękawy i stworzyć to rozwiązanie, tak? Nie, jeszcze nie!

Wiele osób zamyka się gdzieś na długie miesiące i zaczyna pracę nad rozwiązaniem doskonałym. Zanim jednak zajmiemy się opracowywaniem idealnego rozwiązania największego problemu dla naszych odbiorców, powinniśmy sprawdzić, czy oni są gotowi za nie zapłacić. Musisz mieć 100% pewność, że ci odbiorcy będą chcieli w to rozwiązanie zainwestować.

Jeżeli ludzie nie są gotowi dokonać przedpłaty albo chociaż wpłacić zaliczki na poczet proponowanego przeze ciebie rozwiązania, to znaczy, że ich problem nie jest wystarczająco dotkliwy. Warto zapamiętać znaną w sumie zasadę: ludzie głosują portfelem.

„Bez potencjalnych klientów już jesteś bankrutem”. − Zig Ziglar

#12 Zbuduj swój lejek

Masz już swój świetny pomysł, zawęziłeś niszę, stworzyłeś awatara, dokonałeś wyboru platformy, zapewniłeś sobie mentora, uczestniczysz w sojuszu umysłów, opracowałeś plan tworzenia treści, zacząłeś tworzyć znakomite treści, wystartowałeś ze swoim przedsięwzięciem, wskazałeś największy problem swojego awatara i opracowałeś rozwiązanie. Najwyższy czas stworzyć sobie lejek marketingowy, dzięki któremu twój awatar przeistoczy się w twojego klienta.

Lejek to droga, jaką pokonuje twój awatar od momentu pierwszego kontaktu z twoimi treściami aż do momentu, w którym zostaje twoim klientem, a może nawet ambasadorem.

„„Cześć, na imię mi John, proszę, kup mój produkt” – te czasy już dawno minęły, a tak naprawdę to nigdy nie istniały.” – John Lee Dumas

#13 Dywersyfikuj strumienie przychodów

To, co dzisiaj jest bardzo modne, jutro może być już przestarzałe. To, co w tym miesiącu pozwala zbić kokosy, w przyszłym miesiącu może być już kulą u nogi. Na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu nie chodzi o to, by znaleźć jedną rzecz i zarabiać na niej, ile się da. Chodzi o zbudowanie zdywersyfikowanego biznesu, stanowiącego fundament pozwalający przetrwać wahania cykli koniunkturalnych oraz przyszłe zmiany.

Niepospolity sukces oznacza, że w dobrych czasach będziesz kwitł, a w gorszych czasach nie zginiesz. Niepospolity sukces musi opierać się na zdywersyfikowanych strumieniach przychodu, żebyś mógł się dostosowywać do najdziwniejszych sytuacji, jakie mogą zgotować ci gospodarka, matka natura, życie jako takie.

„Nigdy nie polegaj na jednym źródle przychodu. Zainwestuj w stworzenie drugiego źródła”. – Warren Buffet

#14 Powiększaj generowany ruch

Podążasz pospolitą drogą do niepospolitego sukcesu. Zbudowałeś solidny fundament i oddziałujesz na świat. Najwyższy czas mocniej przycisnąć gaz i zwiększyć generowany ruch.

W jaki sposób masz to zrobić? Z pewnością nie w taki, że pozostajesz w swojej bańce i tworzysz treści tylko dla niej. Korzystaj w pełni z możliwości swojej platformy. Musisz tworzyć świetne treści i nawiązać współpracę z innymi twórcami w twojej niszy, którzy tworzą wartościowe treści dla twojego awatara. Poszukaj sposobu, by zaoferować im jakąś wartość, wtedy oni zaoferują wartość tobie.

Otwórz się na innych i rozejrzyj się za osobami o takim samym podejściu. Nawiążcie współpracę i udostępnijcie sobie nawzajem swoich odbiorców.

„Rezygnowanie z reklamy, żeby oszczędzić pieniądze, to jak zatrzymywanie zegara, żeby oszczędzić czas”. – Henry Ford

#15 Wdróż systemy i zbuduj zespół

Nasza działalność biznesowa dojrzewa, a my wdrażamy systemy i budujemy zespoły umożliwiające nam rozwój i skalowanie tejże działalności.

Gdy prowadzi się działalność biznesową w pojedynkę, ma się ograniczone możliwości Zanim jednak zaczniesz wdrażać systemy i budować zespół, musisz znać swój biznes na wylot. Twoim obowiązkiem jest wiedzieć, jak to wszystko działa, a także dbać o to, by każdy klient otrzymywał produkt lub usługę najwyższej jakości. Dopiero wtedy kiedy wiesz jak to wszystko działa jest właściwy moment, żeby się rozwinąć, zacząć skalować działalność. To jest właściwy moment na to, by wdrażać systemy i budować zespół.

Tworzenie systemów i budowanie zespołu to proces, który nie wydarzy się z dnia na dzień. Działaj jednak konsekwentnie i wytrwale, a będziesz niezmiernie dumny z firmy zbudowanej na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu.

„Sami możemy zrobić tak niewiele. Razem możemy zrobić tak dużo”. − Hellen Keller

#16 Sięgnij po marketing partnerski

Znajomość największych problemów twojego awatara to nieodłączny element pospolitej drogi do niepospolitego sukcesu. Poznając te problemy, zyskujesz możliwość opracowania rozwiązań w formie produktu lub usługi, co prowadzi z kolei do powstania oferty nie do odrzucenia oraz uzyskania przychodów. Nie chodzi jednak o to, aby tworzyć rozwiązania wszystkich problemów. To byłoby działanie ogólne i powierzchowne, a przecież na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu wybierasz sobie wąski obszar i zajmujesz się nim dogłębnie. Skupiasz się na oferowaniu najlepszego rozwiązania dla największego problemu twojego awatara.

Co jednak z wszystkimi innymi problemami, z jakimi muszą borykać się twoi odbiorcy? Pomóż im poprzez partnerstwo marketingowe. Ujmując rzecz najprościej, polega ono na rekomendowaniu twoim odbiorcom jakiegoś produktu lub usługi. Jeżeli ktoś z twoich odbiorców zdecyduje się na zakup, twój partner marketingowy wypłaci ci prowizję.

Marketing partnerski pozwala ci się skoncentrować na oferowaniu tych rozwiązań, na których powinieneś się koncentrować, a jednocześnie nadal pomagać swoim odbiorcom z ich innymi problemami, rekomendując im rozwiązania oferowane przez twoich partnerów marketingowych.

„Marketing partnerski wygenerował miliony dolarów dla firm, a ludzi uczynił milionerami”. – Bo Bennet

#17 Zachowaj zarobione pieniądze

Na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu chodzi o  zapewnienie sobie wolności finansowej i spełnienia. Chodzi o taki biznes, który pozwoli ci iść przez życie na własnych zasadach, bez oglądania się na przełożonych. Chodzi o stworzenie biznesu, na myśl o którym będziesz się codziennie uśmiechał. To wszystko się jednak nie wydarzy, jeśli nie zadbasz o zatrzymanie zarabianych pieniędzy.

Wydatki na reklamę, wynagrodzenia, podatki. Ta wielka trójca będzie umniejszać twoje zyski, jeśli choćby na chwilę przestaniesz pilnować zarabianych pieniędzy. Kolejny problem to wydawanie wszystkiego, co się zarabia. Bez nadwyżek kapitału nie będziesz mógł rozwijać zespołu, wydawać pieniędzy na reklamę ani usprawniać infrastruktury biznesowej. Na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu chodzi o osiągnięcie spełnienia i wolności finansowej. Z pustym kontem bankowym te cele są nie do osiągnięcia. Dlatego musisz zachowywać zarabiane pieniądze.

„Nie chodzi o to, ile zarabiasz, a o to, ile z tego zatrzymujesz, jak skutecznie te pieniądze dla ciebie pracują i na jak wiele pokoleń wystarczą”. − Robert Kiyosaki

Wkrocz na pospolitą drogę do niepospolitego sukcesu!

W jaki sposób możesz wyruszyć w pospolitą drogę po niepospolity sukces? W pierwszej kolejności sięgnij po książkę Droga do własnej firmy 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej autorstwa John Lee Dumas. To lektura obowiązkowa dla każdego przedsiębiorcy. Zawiera zbiór konkretnych, praktycznych wskazówek, jak odnieść sukces we własnym biznesie. Może być twoim kompasem w podróży ku finansowej wolności i poczuciu spełnienia.

Droga do własnej firmy. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej - John Lee Dumas
Droga do własnej firmy. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej
– John Lee Dumas
Dzięki książce John Lee Dumas Droga do własnej firmy:
  • Odkryjesz kluczowe kroki, jakie podejmują odnoszący sukcesy przedsiębiorcy.
  • Rozwiejesz wątpliwości i przełamiesz obawy, które obecnie odczuwasz.
  • Unikniesz pułapek, w które wpadli niezliczeni założyciele własnych firm.
  • Zbudujesz „studnię wiedzy”, do której możesz sięgnąć za każdym razem, gdy potrzebujesz inspiracji lub motywacji.

Jesteś gotów, żeby zacząć swój biznes? Pospolita droga do niepospolitego sukcesu czeka na ciebie! Zacznij zmieniać świat, osiągnij wolność finansową i spełnienie.

„Na pospolitej drodze do niepospolitego sukcesu pozwolenie wystawiasz sobie. To twoje życie, twoja szansa i twoja droga. Dlaczego ktoś ma decydować za nas? Nie rób sobie tego”. – John Lee Dumas

Źródło: Droga do własnej firmy EBOOK 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej Autor: John Lee Dumas, wydawnictwo MT Biznes 2022, tłumaczenie Bartosz Sałbut

Sprawdź też: Wojny biznesowe. 9 zasad zwyciężania w biznesie

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Don`t copy text!