O czy wiedzą ludzie sukcesu? W czym tkwi ich tajemnica sukcesu? Książka 15 tajemnic zarządzania czasem Kevina Krusego, autora bestsellerów „New York Timesa”, jest praktycznym przewodnikiem, który opiera się na rzetelnych badaniach przeprowadzonych wśród tysięcy praktyków. Miliarderów takich jak Mark Cuban, olimpijczyków, najlepszych uczniów i absolwentów szkół wyższych oraz ponad 200 przedsiębiorców. Co robią ultraproduktywni ludzie sukcesu? Oto 15 zaskakujących różnic.

“Odkryłem, że ludzie sukcesu ani nie ustalają priorytetów na listach zadań do wykonania, ani nie pracują zgodnie z jakimś skomplikowanym pięcioetapowym
systemem, ani nie tworzą schematów drzew logicznych, aby podejmować decyzje. W gruncie rzeczy oni niewiele myślą o czasie. Głowy częściej zaprzątają im myśli o wartościach, priorytetach i powtarzalnych, regularnych nawykach”. – Kevin Kruse

Co robią ultraproduktywni ludzie sukcesu?

#01: Nie marnują żadnej minuty

Na każdy dzień składa się tylko 1440 minut. Każdą z nich musisz inwestować świadomie.

#02: Ustalają dzienne priorytety

Określ swoje najważniejsze zadania i pracuj nad ich wykonaniem dwie godziny każdego ranka.

#03: Nie korzystają z list zadań do wykonania

Zapomnij o listach zadań do zrobienia (ang. to-do list). Ustal konkretny czas wykonania każdego zadania w kalendarzu.

#04: Pokonują prokrastynację dzięki podróżom w czasie

Prokrastynacja jest złym nawykiem odkładania na później ważnych, choć mało przyjemnych zadań.  Zawsze bagatelizujemy to, jak trudno jest być najlepszą wersją samego siebie w tej właśnie chwili, która trwa. Twojej wersji Ciebie w przyszłości nie można ufać! Co możesz zrobić tu i teraz, aby mieć pewność, że Ty w przyszłości zrobisz to, co trzeba, i nie będziesz z niczym zwlekać?

#05 Wracają do domu na kolację

Zawsze będzie do zrobienia więcej niż zmieścisz w swoim kalendarzu. Ustal czas wykonania zadań priorytetowych, a potem wracaj do domu i rodziny bez poczucia winy.

#06 Używają notatnika

Zapisuj wszystko w notatniku, żeby Twój mózg mógł swobodnie funkcjonować bez nadmiernych obciążeń. Listy zadań do wykonania przenieś do kalendarza.

#07 E-mail sprawdzają tylko trzy razy dziennie

Nie pozwól, aby poczta elektroniczna lub media społecznościowe zakłócały Twój rytm. Ustal konkretne
godziny, w których sprawdzasz listy i odpowiadasz na nie.

#08 Unikają uczestniczenia w spotkaniach

Ogranicz swój udział w spotkaniach do minimum. Nie bierz udziału w spotkaniach bez określonego celu i agendy. Nie organizuj spotkań roboczych. Jeśli musisz, postaraj się, aby były jak najkrótsze i jak najbardziej treściwe, niech przebiegają na stojąco, tj. bez rozsiadania się na krzesłach.

#09 Często mówią “nie”

Każde „tak” jest „nie” dla czegoś innego. Mów „nie” w reakcji na każdą propozycję, która nie przybliża Cię do realizacji celu priorytetowego.

#10 Stosują zasadę pareto 80/20

80% wyników bierze się z zaledwie 20% aktywności. Zidentyfikuj najważniejszą grupę zajęć i zignoruj całą resztę.

#11 Delegują zadania w każdej możliwej dziedzinie

Zastanów się, co jest Twoją unikalną umiejętnością. Korzystaj ze swoich talentów, a resztę zadań zleć komuś innemu.

#12 Określają tematy dla dni tygodnia

Niech każdy dzień będzie poświęcony jednej tematyce, aby móc skoncentrować się na kluczowych zagadnieniach. Podobne zadania łącz w bloki tematyczne.

#13 Kierują się zasadą “dotknij tylko raz”

Jeśli jakieś zadanie można wykonać w czasie krótszym niż 5 minut, zajmij się nim natychmiast.

#14 Mają określone poranne rytuały

Ustal swoją poranną rutynę i trzymaj się jej. Wstań wcześnie i poświęć pierwsze 60 minut dnia na zadania, które poprawiają Twój stan ducha, zdrowie i wpływają pozytywnie na psychikę.

#15 Nie martwią się upływającym czasem – koncertują się na energii

Nie martw się tym na co nie masz wpływu. Czas upływa i nic z tym nie zrobisz. Możesz jedynie postarać się dobrze z niego korzystać. Zadbaj o jakość swojego życia. Zmaksymalizuj poziom energii, aby osiągnąć jak największą produktywność. Nie zapominaj o dobrym śnie, diecie, pamiętaj o ćwiczeniach i krótkich przerwach w ciągu dnia.

Uwagi końcowe

Oto 15 rad od ultraproduktywnych ludzi sukcesu jak zarządzać lepiej swoim czasem i życiem. Wybierz jedną lub kilka z nich i zacznij je stosować. Przekonaj się  jak bardzo wrośnie twoja produktywność. Prawdopodobnie sam siebie zadziwisz jak wiele możesz osiągnąć.

15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? - Kevin Kruse
15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? – Kevin Kruse

Pamiętaj każdy z nas ma jednakową ilość czasu na dobę: 1440 minut. Ani więcej, ani mniej. Nie można pożyczyć ani dokupić brakującego czasu. To właśnie on jest najcenniejszym zasobem, dlatego warto nauczyć się nim właściwie gospodarować. Żadnej z utraconych, bezcennych minut nie można odzyskać.

Jeśli chce poznać więcej zwyczajów ludzi sukcesu takich jak Richard Branson, Gary VaynerchukMark Cuban, James Altucher, Grant Cardone, Lewis Howes i wielu innych. Odkryć praktyczne sposoby na lepsze korzystanie ze swojego czasu, to koniecznie sięgnij po książkę 15 tajemnic zarządzania czasem. Kevin Kruse wykonał kawał dobrej roboty. Zebrał dobre praktyki stosowane przez najlepszych w swoich dziedzinach. Pozwalają im one osiągać ponadprzeciętne rezultaty, bez poczucia przemęczenia i wypalenia. Opisał też własne doświadczenia i metody skutecznego działania, dzięki który jest w stanie funkcjonować na najwyższych obrotach w czasie, który ma do dyspozycji.

“Ludzie, którym udało się osiągnąć prawdziwy sukces, doskonale zdają sobie sprawę z upływającego czasu. Wiedzą, jak wielki potencjał ma każda minuta”. – Kevin Kruse

Mała wielka liczba 1440 – jeden dzień. Kiedy budzisz się rano i podświadomie zaczynasz odliczać od 1440… 1439, 1438… wówczas przyjęcie nawyków ludzi sukcesu staje się bardzo łatwe.

Odzyskaj bezcenne minuty i zrób z nich dobry użytek!

Sprawdź też: 23 cechy i nawyki ludzi sukcesu – co robić, aby odnieść sukces?

A Ty co robisz ze swoim czasem?