Słabszy dzień może zdarzyć się każdemu z nas. Nawet osoba, która codziennie raczy nas ogromem pozytywnej energii i uśmiechu może odczuć spadek emocjonalny i zwyczajnie- brak ochoty na robienie czegokolwiek. Praca nad swoją psychiką jest niezwykle istotna i trudna, a w związku z tym powinniśmy unikać sytuacji, które nas dołują. Każdy człowiek ma na szczęście pewnego rodzaju rytuały lub czynności, które poprawiają mu humor i sprawiają, że ciężki dzień staje się dniem całkiem do zniesienia. Warto umieścić kilka najważniejszych w jednym miejscu, aby w momencie kryzysowym móc z nich łatwo skorzystać. Zobaczmy, co to takiego. Oto sposoby jak poprawić sobie nastrój, gdy masz gorszy dzień. Zaczynamy!

„Jedyną różnicą między dobrym dniem a złym dniem jest Twoja postawa”. – Dennis Brown.

Masz zły dzień? Oto 10 rzeczy poprawiających nastrój, które warto robić, gdy masz gorszy dzień

#01 Włącz muzykę

Numer 1 – muzyka. Nikt nie musi nas chyba przekonywać do tego, że muzyka jest w stanie czynić cuda z naszym samopoczuciem. Już dziś na wszelkich portalach muzycznych znajdziemy nawet specjalne składanki na ciężki dzień, takie odpowiednie na trening, czy te, które wybieramy, kiedy chcemy się zrelaksować. Każdy z nas ma również jakąś muzykę, która momentalnie poprawia mu nastrój. Warto więc przy gorszej chwili posłużyć się ulubionymi tytułami, aby poprawić sobie humor. Z muzyką może kojarzyć nam się również wiele miłych wspomnień, a te jak wiadomo- mają ogromną moc wpływania na samopoczucie.

Sprawdź: Co mówi o Tobie muzyka której słuchasz?

#02 Spotkaj się ze znajomymi

Numer 2 – znajomi. Trudno nazwać to rzeczą, natomiast rozmowa czy spotkanie ze znajomymi i przyjaciółmi to zdecydowanie dobry pomysł, kiedy mamy kiepski humor. Pamiętajmy, że całokształt naszego samopoczucia jest w większości ukierunkowany tym, co my sami ułożymy sobie w głowie. Praca nad swoją psychiką, jak zostało już wspomniane, jest niezwykle trudna. Dlatego właśnie w momencie, kiedy kłębi się w nas zbyt dużo negatywnych emocji, nie jesteśmy w stanie samodzielnie wyprowadzić się na poprawne i pozytywne tory. Nasi znajomi i ich energia może być niezwykle pomocna.

#03 Oddaj się swojemu hobby

Numer 3 – Hobby. Hobby to rzecz, którą wykonujemy nie z przymusu, a z przyjemności i czystej chęci. To właśnie to ulubione zajęcie pozwala nam skupić myśli wyłącznie na jednej rzeczy i odsunąć się od problemów dnia codziennego. Cały stres zdaje się odejść w zapomnienie. A nasze ciało, jak i umysł relaksują się.

#04 Zrób coś czego jeszcze nie robiłeś

Numer 4 – nowe doświadczenia. Spróbujmy zrobić rzecz, której wcześniej nie robiliśmy. Wychodzenie poza swoją strefę komfortu jest jedną z rzeczy, która najbardziej nas rozwija, ale także taką, która dostarcza naprawdę dużej ilości emocji i wrażeń. Jeśli długo rozmyślaliśmy o tym, aby rozpocząć bieganie, wziąć na spacer psa ze schroniska, namalować obraz w plenerze lub spróbować zrobić bardziej skomplikowane od kanapek danie, to właśnie gorszy dzień jest ku temu świetną okazją. Taka odskocznia od codzienności pozwoli nam cieszyć się nowymi emocjami i wykorzystać pozytywnie dzień.

#05 Poćwicz 

Numer 5 – ćwiczenia. Aktywność fizyczna jest już nawet polecana w walce z chorobami natury psychicznej. Podczas ćwiczeń wydzielane są endorfiny, czyli hormony szczęścia, które wprawiają nas w lepszy nastrój niemal natychmiastowo. Nie bez powodu po wykonanym treningu odczuwamy satysfakcję, zadowolenie z siebie i chęci na więcej. Spróbujmy się wybrać się na lekki jogging, squasha, czy godzinną wizytę na basenie. Oprócz tego, że zaspokoimy codzienną potrzebę naszego ciała na aktywność fizyczną, to jeszcze poprawimy sobie humor.

#06 Pomedytuj

Numer 6 – medytacja. Sztuka medytacji nie powinna nam się już kojarzyć jedynie z ludźmi dalekiego wschodu, którzy osiągają takie poziomy zaawansowania, po których lewitacja wydaje się być bułką z masłem. Dziś medytować może każdy. Co więcej- pozytywny wpływ medytacji na zdrowie psychiczne został udowodniony już nie raz. Jeśli nie wiemy, jak zabrać się za praktykę, wystarczy przeszukać Internet, bowiem jest tam naprawdę szeroki wybór poradników, które krok po kroku pozwolą cieszyć się spokojem ducha. Przykładając się do ćwiczeń, możemy wypracować sobie sposób na oderwanie się od negatywnych emocji niemalże natychmiast.

Sprawdź: Jak i po co medytować? Najważniejsze korzyści z medytacji uważności

#07 Spraw sobie przyjemność

Numer 7 – przyjemności. Jeśli gorsze dni spotykają nas stosunkowo rzadko, możemy sobie pozwolić nawet na przyjemność materialną. Nowe rzeczy są powodem do radości dla większości osób. Bardzo często marzymy o czymś, co obserwujemy w sklepie przez kilka tygodni, ale szukamy odpowiedniej okazji, aby nie obwiniać się wydanymi bez sensu pieniędzmi. Gorszy dzień to idealny powód do tego, aby sprawić sobie prezent. Momentalnie poprawimy sobie humor i nasz dzień nie będzie już taki zły.

#08 Poczytaj książkę

Numer 8 – książka. Wejście do wyimaginowanego świata, który jest zupełnie różny od naszego, jest niezwykłym sposobem na oderwanie się od problemów. W przeciwieństwie do seriali, czytając książkę, całkowicie zatapiamy się w jej świecie, a nasze myśli automatycznie skupiają się tylko na jednym. Wybierzmy pozycję z rodzaju science fiction lub lekką humorystyczną opowieść, a nasz dzień na pewno się poprawi.

Sprawdź: 10 książek które trzeba przeczytać choć raz w życiu

#09 Zapisz za co jesteś wdzięczny

Numer 9 – wdzięczność. Wypiszmy na kartce rzeczy, które nas tego dnia uszczęśliwiły i za które jesteśmy wdzięczni. Chociaż wydaje się pewnie, że nie ma ich wcale, to na pewno coś sprawiło nam przyjemność. Współpracownik zrobił nam kawę? Dostaliśmy w sklepie gratis do zakupów, a może w autobusie ktoś miły ustąpił nam miejsca? Wszystkie te małe rzeczy wypisane na jednej kartce pozwolą nam dostrzec pozytywy nawet najgorszego dnia.

#10 Daj upust emocjom

Numer 10 – wykrzycz się. Jeśli tłumią się w nas emocje, które nijak nie chcą ujść, to warto znaleźć im fizyczne drzwi ewakuacyjne. Dobrą praktyką pozbycia się nadmiaru negatywnej energii jest wykrzyczenie się. Nie musi to być obelga w niczyją stronę i zdecydowanie lepiej, gdyby rzeczywiście nią nie była. Natomiast głośny krzyk pozwala nam oczyścić się ze wszystkiego, co psychicznie w nas zalega. Jeśli nie mamy w okolicy polany lub lasu, a nie chcemy uprzykrzać sąsiadom życia, wykrzyczenie się w poduszkę zda dokładnie taki sam egzamin. 😉

Uwagi końcowe

Gorszy dzień może przytrafić się każdemu, bez wyjątku, a to dlatego, że dla każdego problem ma zupełnie inne znaczenie. Są jednak sposoby na to, aby te negatywne emocje stłumić i pozwolić im odejść. Wykorzystując powyższe rady, możemy sprawić, że słabsze dni nie będą już tak uciążliwe.

„Nie każdy dzień musi być dobry, ale w każdym dniu może być coś dobrego”.

A Ty jakie masz sposoby na poprawę nastroju gdy masz gorszy dzień? Napisz w komentarzu.