Zadbaj o początek dnia, wtedy reszta dnia sama się ułoży. Szczęśliwy poranek zmienia wszystko! Co zrobić, aby już od pierwszej chwili po obudzeniu osiągać niesamowite rezultaty? Jak ludzie sukcesu, wielcy geniusze oraz tytani biznesu zaczynają dzień? Robin Sharma jeden z czołowych guru rozwoju osobistego na świecie, stworzył poranną rutynę, dzięki której znajdziesz spokój, zmaksymalizujesz wydajność oraz zachowasz zdrowie i energię. Pisze o niej w swojej książce Klub 5 rano. Zastosuj o poranku formułę 20/20/20 – pobudka o 5 rano może zmienić Twoje życie!

„We współczesnej kulturze cyber-zombies uzależnionych od rozpraszania uwagi i chorych na bezustanne przerywanie, najlepszą gwarancją konsekwentnego osiągnięcia mistrzowskich wyników w najważniejszych obszarach życia zawodowego i osobistego jest wprowadzenie żelaznej porannej rutyny. Zwycięstwo zaczyna się na samym początku. A te pierwsze poranne godziny to czas, kiedy tworzą się bohaterowie”. – Robin Sharma

Klub 5 rano. Godzina Zwycięstwa – poranna rutyna 20/20/20

Sposób, w jaki zaczynasz dzień, ma ogromny wpływ na jego przebieg. Niektórzy ludzie wstając rano niszczą wartość poranka, na przykład oglądając wiadomości, serfując w sieci, sprawdzając media społecznościowe i pisząc maile. Taki sposób działania sprawia, że większość ludzi może przegapić i nie zrobić czegoś, co pozwoliłoby im wykorzystać spokój tej szczególnej pory dnia, i zwiększyć znaczenie wspaniałych dni. Co robić podczas „Godziny Zwycięstwa”, oknie na świat wszelkich szans i okazji, otwierającym się między piątą a szóstą rano, by cieszyć się wspaniałym dniem? Abyś rozpoczynał każdy dzień spokojny, skupiony i pozytywnie nastawiony zastosuj te trzy dwudziestominutowe moduły porannej rutyny 20/20/20.

„Cztery Wewnętrzne Królestwa, które trzeba trenować, pielęgnować przed wschodem słońca: umysłowość (nastawienie), uczuciowość (emocje), witalność i duchowość. Te cztery osobiste filary tworzą fundament prawdziwej pierwotnej mocy, która tkwi w każdym żyjącym człowieku. Większość z nas wyrzekła się tej potężnej siły i spędza dni na szukaniu spełnienia poza sobą. Ale wszyscy mamy w sobie tę niesamowitą zdolność. A najlepszy czas na efektywne wykorzystanie Czterech Wewnętrznych Królestw to pora od piątej do szóstej rano. Najbardziej wyjątkowa godzina dnia. Szczęśliwy poranek zmienia wszystko”. – Robin Sharma

RUCH 5:00-5:20 

Pierwszy dwudziestominutowy element formuły 20/20/20 wymaga, abyś się ruszał. Mówiąc wprost, kilka ćwiczeń wykonanych w pocie czoła zaraz po pobudce zmieni jakość twoich dni.

Trening fizyczny z samego rana może być absolutnym przełomem. Poziom kortyzolu, hormonu stresu, jest najwyższy rano. Tak więc, kiedy ćwiczymy, nawet jeśli jest to tylko 20 minut, to znacznie się obniża nasz poziom kortyzolu. Kiedy wykonujemy intensywny trening i pocimy się, uwalniamy również BDNF – czynnik neurotroficzny pochodzenia mózgowego (ang. brain-derived neurotrophic factor), który „doładowuje mózg” i przygotowuje go na zwycięski dzień. Wzrasta również poziom dopaminy i serotoniny, co poprawia nastrój, pobudza do działania i daje poczucie szczęścia.

Treningiem może być jazda na rowerze stacjonarnym albo pajacyki, przysiady, podskoki, albo też biegi przemienne. Znajdź aktywność, która jest najlepsza dla ciebie. Najważniejsza jest pewność, że się spocisz.

Twoje życie stanie się lepsze dzięki wspaniałej kondycji fizycznej. Intensywne ćwiczenia, jako pierwsza aktywność po wschodzie słońca, to naprawdę zasadnicza życiowa zmiana. Dzięki ruchowi zyskasz lepsze skupienie i wydajność. Optymalizację pracy mózgu. Więcej energii i mniej stresów. Utrzymując ciało w dobrej kondycji zwiększysz też swoje szanse na dłuższe życie.

„Intensywne ćwiczenia tuż po przebudzeniu wyzwalają alchemię w mózgu i nie tylko cię budzą, ale też dodają energii i pomagają się skupić, podnoszą też samodyscyplinę oraz wzbogacają dzień w taki sposób, że czujesz się jak nakręcony”. – Robin Sharma

REFLEKSJA 5:20-5:40

Drugi element porannej rutyny zachęca do refleksji przez dwadzieścia minut. To pomoże ci, w epoce nadmiaru bodźców i zbyt dużej aktywności, dotrzeć do naturalnej mocy, zwiększyć samoświadomość, pozbyć się stresów, rozpalić uczucie szczęścia i przywrócić twój wewnętrzny ład.

Ten etap dotyczy doświadczenia głębokiego spokoju i samotności, zanim zacznie się intensywny dzień i obowiązki wezmą górę. Jest to okres cichej kontemplacji, w którym możesz w sposób przemyślany i celowy zastanowić się nad tym, kim jesteś, kim chcesz się stać i jak chcesz się zachowywać w ciągu nadchodzącego dnia. Bądź rozważny i działaj w konkretnym celu, opierając się na wartościach, którym chcesz pozostać wierny. Zastanów się, czego potrzebujesz, żeby dzień przysłużył się budowie spełnionego życia.

Te 20 minut jest prezentem, który dajesz sobie w dzisiejszych czasach, w dobie ciągłych rozproszeń i nieustannego hałasu. Jest to również dobra pora na wizualizację, napisanie planu idealnego dnia, który jest przed tobą. A także na prowadzenie „Codziennika” – osobistego dziennika, który możesz zapisywać swoje przemyślenia i refleksje.

To również świetny czasem na medytację. Medytacja to najprostszy z najlepszych sposobów pozwalających wzmocnić skupienie, obniżyć poziom stresu oraz chronić wewnętrzny spokój. Dane naukowe przekonują, że medytacja działa, i to znakomicie, jako nawyk optymalizacji ludzkiej mocy.

Ten etap pomaga ci przygotować się na nadchodzący dzień. To czas na doświadczenie spokoju i wyciszenia. Tak abyś był w stanie lepiej odpowiadać na codzienne wyzwania i zobowiązania, które pojawiają się na twojej drodze. Dzięki kontemplacji i refleksji zyskujesz pozytywne nastawienie, zwiększasz odporność na negatywne bodźce, nawiązujesz bliższy kontakt z samym sobą i ubogacasz swoje życie.

„Refleksja jest wielokrotnie głównym źródłem transformacji, bo jeśli więcej wiesz, możesz lepiej działać. W ciągu dwudziestu minut Zwycięskiej Godziny musisz tylko się uspokoić, zamilknąć i pogrążyć w ciszy”. – Robin Sharma

WZROST 5:40-6:00

Trzeci etap, który zamyka tę Godzinę Zwycięstwa to dwadzieścia minut skupienia na rozwoju. Ten etap poświęcony jest pogłębianiu wiedzy i zwiększaniu kompetencji. Ma on ci pomóc „rosnąć” codziennie. W tej ostatniej części, pracujesz nad tym, aby stać się bardziej wartościowym, zarówno z punktu widzenia twojej pracy czy biznesu, jak też dla społeczeństwa. Jeśli zależy ci na wieloletnim sukcesie, musisz nieustannie inwestować w siebie i swój rozwój.

To czas na czytanie książek, pomagających ułożyć sobie wspaniałe życie. Studiowanie materiałów edukacyjnych, które poprawią osiągnięcia zawodowe. Badanie i analizowanie biografii i nawyków ludzi sukcesu. Słuchanie audiobooków czy podcastów, z których dowiesz się, jak wzmocnić relacje, zwiększyć dochody czy pogłębić duchowość. Jest to również dobry czas na zgłębianie wiedzy z różnych dziedzin. Takich jak psychologia człowieka, innowacyjność, skuteczna komunikacja, przywództwo, produktywność, ekonomia czy historia.

Bezustannie się rozwijaj i powiększaj swoje talenty. Inwestuj w rozwój osobisty i zawodowy. Stosuj regułę 2 x 3 x umysłowość. Aby podwoić swoje dochody oraz wpływy, potrój swoje inwestycje w dwa podstawowe obszary – rozwój osobisty i umiejętności zawodowe. Bo kiedy staniesz się bardziej kompetentny i rozumny, zaczniesz więcej znaczyć w dziedzinach, którymi się zajmujesz, będą też rosły twoje dochody i wpływy. W myśl zasady, że lider, który się najwięcej uczy, wygrywa.

„Zwykłe życzenie niepoparte rozwojem osobistym przypomina marzenie o pięknym ogrodzie, kiedy nie posadziliście żadnej roślinki. Zapewniamy sobie wspaniałe nagrody, podnosząc wartość w nas samych”. – Robin Sharma

Uwagi końcowe

Oto jak wygląda formuła 20/20/20 – dobrze przemyślana, bezbłędnie zorganizowana poranna rutyna mistrzów i ludzi sukcesu. Opanuj ją całą, praktykuj codziennie, a twoja skuteczność, pomyślność i spokój znacznie wzrosną. Znajdź rano czas na ćwiczenia, myślenie, rozwój osobisty i kreatywne działanie. Udany poranek to udany dzień, a z czasem udane życie!

Klub 5 rano – dołącz do zwycięzców i wykorzystaj każdy dzień najlepiej, jak możesz!

Odkryj filozofię Klubu 5 Rano i leżące u jej podstaw zasady sukcesu. Robin Sharma pisał książkę Klub 5 Rano przez cztery lata, podróżując po różnych krajach. Opiera się na koncepcjach i metodach, których Robin Sharma uczy znanych przedsiębiorców, prezesów światowych firm, supergwiazdy sportu, ikony muzyki i członków rodziny królewskiej – z niezwykłym sukcesem – od ponad dwudziestu lat.

Napisana jest w podobnym stylu jak jego poprzedni bestseller „Mnich, który sprzedał swoje ferrari„, w formie opowieści. Klub 5 Rano to fikcyjna historia trzech osób – miliardera Stone’a Rileya, biznesmenki i artysty. Sharma dzieli się w niej swoimi spostrzeżeniami i narzędziami, opierając się na kluczowym założeniu, że wygrywanie zaczyna się o świcie. Jednym forma opowieści może się podobać bardziej innym miej, warto jednak po nią sięgnąć sięgnąć. Dzięki wydawnictwu Kompania Mediowa i tłumaczeniu Teresy Tomczyńskiej ten inspirujący, motywujący i praktyczny poradnik dostępny jest po polsku. Dzięki książce Klub 5 Rano:

  • Klub 5 rano. Szczęśliwy poranek zmienia wszystko. - Sharma Robin
    Klub 5 rano. Szczęśliwy poranek zmienia wszystko. – Sharma Robin

    poznasz sekret porannego geniuszu i nauczysz się stosować poranną formułę 20/20/20

  • odkryjesz 5 prawd kryjących się za znakomitymi nawykami i protokół instalacji dobrych nawyków
  • poznasz 4 cele twórców historii i sprawdzoną formułę 3 kroków do sukcesu
  • dowiesz się czym jest Krąg Ludzkiego Bohaterstwa i 7 cnót tych co zmieniają świat
  • odkryjesz 10 metod i taktyk geniuszy, dzięki którym przejdziesz od liniowych wyników do nagród, które są wykładniczymi rezultatami.
  • otrzymasz sposoby zmniejszenia stresu, poprawy koncentracji, uwolnienia kreatywności i przywrócenia równowagi między pracą a życiem osobistym
  • dostaniesz też gotowy plan wspaniałego dnia, z którego możesz skorzystać

i wiele innych cennych życiowych rad, praktycznych narzędzi i sprawdzonych metod stosowanych przez najlepszych z najlepszych, które pozwolą ci zwiększyć poczucie sprawczości szczęścia i spełnienia.

Dołącz do Klubu 5 rano! Niech wstawanie przed świtem stanie się Twoim nawykiem. Szczęśliwy poranek zmienia wszystko!

„Pobudka o piątej rano naprawdę jest Matką Wszystkich Przyzwyczajeń. Przynależność do Klubu 5 Rano warunkuje pozostałe zachowania ludzkie. Ta rutyna to ostatnie ogniwo potrzebne do przemiany w niepokonany wzór możliwości. Sposób, w jaki rozpoczynacie swój dzień, naprawdę określa poziom skupienia, energii, entuzjazmu oraz perfekcji, jakie wkładacie we wszystkie działania. Każdy świt to strona w opowieści, która staje się spuścizną po was. Każdy kolejny poranek to szansa na ukazanie waszego blasku, wyzwolenie potencjału oraz zapisanie się w historii dzięki dokonaniom na najwyższym poziomie. Macie w sobie tyle siły, która się budzi o brzasku” – Robin Sharma

Sprawdź: 7 porannych pytań które prowadzą do sukcesu i tworzą lepsze życie!

A jak wyglądają Twoje poranki?