Nie trzeba być milionerem, żeby żyć na lepszym poziomie. Nasze szczęście może zależeć od maleńkich zmian, jakie wprowadzamy do swojego życia. Nie tylko pomogą nam one oszczędzać, ale także pozwolą nam żyć z większym poczuciem swobody i w zgodzie z samym sobą. Poniżej znajdziesz listę kilku zmian, które po wprowadzeniu na stałe do swojego życia pomogą Ci żyć lepiej.

 „Pozytywne zmiany mogą być łatwe albo trudne. Wszystko zależy od twojego nastawienia”.

Pozytywne zmiany, które pomogą Ci zmienić życie na lepsze

#01 Nie wydawaj pieniędzy na mglistą szansę zarobku

Czym jest mglista szansa zarobku? To wszelkiego rodzaju loterie, losowania, zdrapki i innego rodzaju działania, które zachęcają nas do zakupu szansy na zdobycie znacznej sumy pieniędzy. Pochłaniają one tylko nasze pieniądze i czas, a do tego nadzieję, która pojawia się za każdym razem, gdy kupujemy los. Lepiej oszczędzić te pieniądze, zainwestować je w realną szansę na wzbogacenie się, albo przeznaczyć na rozwój osobisty. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie wyrzucamy swoich pieniędzy w błoto. I być może uda nam się zerwać z nałogiem, bo wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że kupowanie losów na loterię weszło im w nawyk.

Sprawdź: Zarabiaj więcej pieniędzy! 10 nawyków które prowadzą do bogactwa

#02 Wprowadzaj do swojej rutyny zdrowe nawyki

Wielu z nas zapomina, jak ważne w naszym życiu są zdrowe nawyki. Picie dwóch litrów wody dziennie czy regularne uprawianie sportu może dla wielu osób wydawać się ciężkie albo zupełnie niepotrzebne, zwłaszcza że na początku może zabierać nam sporo czasu z naszej dziennej puli wolnego. Tymczasem dopóki nie zaczniemy dbać o swój organizm, on nie zacznie dbać o nas. Jeśli nie będziemy żyć zdrowo, może ucierpieć na tym nasza psychika, która nie tylko będzie przeciążona stresem i strachem przed porażką. Dojdzie też do tego czynnik fizyczny, czyli mózg, o który źle dbamy i o którym cały czas zapominamy, bo wydaje nam się, że nie dzieje się z nami nic złego.

Sprawdź: FLOURISH – Jak dbać o mózg? 8 składników rozwoju mózgu i ciała

#03 Skup się na ocenieniu siebie, a nie innych

Wiele osób popełnia błąd porównywania siebie i swoich osiągnąć do innych osób. To najprostsza metoda i najbardziej wygodna dla naszego mózgu. Niestety w tym samym czasie jest ona dla nas bardzo szkodliwa. Dlatego, że zupełnie pomijamy w niej czynniki, które wpływają na to, kto jaki sukces odniósł. Tak naprawdę najlepszym wyznacznikiem tego, jaki progres udało Ci się osiągnąć, jesteś Ty sam. Dlatego nie porównuj się do kogoś, kto może poświęcić na rozwój więcej czasu czy pieniędzy, bo zupełnie nie ma on przełożenia na Ciebie. Nigdy nie zapominaj, że to na Twoim sukcesie i progresie Ci zależy, a nie na tym, jak wypadasz na tle innych osób.

Sprawdź: Dlaczego konkurować z samym sobą i jak to robić w zdrowy sposób

#04 Niech „zdrowa zazdrość” wyznacza twoje cele

Zazdrość nigdy nie motywuje nas do działania. Jest wręcz odwrotnie, często nas do nich zniechęca, przez co zamiast na sobie, skupiamy się za bardzo na tym, czego nie mamy. Zamiast tego nawet z zazdrością możemy zrobić coś pożytecznego. Jeśli czujesz, że czegoś zazdrościsz, postaraj się zamienić to w pozytywną energię do działania. Nie skupiaj się na tym, że ktoś inny coś ma i nie szukaj powodów, przez które Ty nie masz. Zamiast tego postaraj się znaleźć sposób, żeby zdobyć to, na czym w danej chwili Ci zależy. Jeśli Twoja zachcianka nie przejdzie do momentu zebrania na nią funduszy, to za wytrwałość i wyrwanie się z negatywnego schematu możesz się nagrodzić.

Sprawdź: Co powoduje zawiść i jak poradzić sobie z zawiścią?

„Małe zmiany tworzą wielką różnicę”.

Sprawdź też: Siła małych celów. Zasada 1% procenta – małe zmiany – wielki sukces!

A Tobie jakie pozytywne zmiany pomogły zmienić życie na lepsze? Napisz w komentarzu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj