Czy jest możliwe? Przebiec maraton ciągnąć za sobą samochód o wadze 1,4 tony. W 157 dni opłynąć wpław Wielką Brytanię bez wychodzenia z wody. Wspiąć się po linie na wysokość Mount Everestu (8848 m). Ukończyć triathlon niosąc ze sobą 45 kilogramową kłodę? W 31 dni przebiec dystans 31 maratonów na bieżni ustawionej w domowej kuchni? Myślisz, że to niemożliwe? A jednak!

To tylko kilka z wyczynów, których dokonał Ross Edgley – sportowiec, podróżnik i poszukiwacz przygód. Przez lata swojej kariery dogłębnie poznał skuteczne metody treningowe, zasady fitness, zdrowego odżywiania. Obecnie uważany jest za wiodącego eksperta od osiągania ponadprzeciętnej sprawności fizycznej. To człowiek, który poprzez swoją pracę pokazuje, że ciało ludzkie ma o wiele większą moc i siłę, niż często nam się wydaje. Jest w stanie trenować na czymkolwiek, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Mało kto jak Ross Eddley wie co trzeba robić, aby być w dobrej formie i stawać się silniejszym każdego dnia.

Silniejszy Każdego Dnia!

Ross Eddley nie tylko bije rekordy świata i przekracza kolejne granice wytrzymałości ludzkiego ciała, ale też edukuje i dzieli się swoją wiedzą z innymi. Jest autorem książki Silniejszy Każdego Dnia, prawdopodobnie jednego z najbardziej kompletnych i praktycznych poradników o aktywności fizycznej, jaki do tej pory powstał. To pierwsza pozycja obejmująca tak szeroki zakres tematów, skierowana zarówno do amatorów aktywności fizycznej, którzy szukają jasnych wskazówek i dodatkowej motywacji, jak i do doświadczonych sportowców, ceniących rzetelne, merytoryczne porady oparte na badaniach naukowych oraz świeże spojrzenie na kwestie treningu i diety.

Chcesz zyskać siłę i sprawność? Ross Eddley w Silniejszym Każdego Dnia zwraca uwagę na pięć kluczowych praw, których trzeba przestrzegać jeśli myślisz o doskonałej kondycji. Nie możesz naprawdę skutecznie trenować bez zrozumienia tych Pięciu Praw Doskonałej Kondycji. Prawa te dotyczą wszystkich celów fitnessowych. Niezależnie od tego jakie stawiasz sobie cele – czy zależy Ci na budowaniu masy, czy też chcesz schudnąć, czy chcesz zwiększyć szybkość, czy poprawić wytrzymałość albo zbudować siłę. Jeśli zrozumiesz te prawa, wszystko stanie się o wiele prostsze, a Twoje wyniki Cię pozytywnie zaskoczą. Co to za prawa? Przyjrzyjmy się im po kolei. Zaczynamy!

Jeśli jesteś silny, trenuj, by stać się szybki.
Jeśli jesteś szybki, trenuj, by stać się silny.
Jeśli nie jesteś ani taki, ani taki, po prostu trenuj!

Oto 5 Praw Doskonałej Kondycji od Rossa Eddley, aby być silniejszym każdego dnia!

Piramida Priorytetów -Pięć Praw Doskonałej Kondycji - Ross Eddley

Pięć Praw Doskonałej Kondycji, tworzą podstawę tzw. Piramidy Priorytetów. Piramida Priorytetów pokazuje hierarchię poszczególnych działań, które służą osiągnięciu optymalnych rezultatów. Każdy kolejny poziom tej piramidy jest istotny. Bez solidnych fundamentów, nie da się zbudować formy o jakiej marzysz.

#01 Prawo podstaw ciała

Wygrywaj w dowolnym sporcie.

Zacznij od ogólnych podstaw. Dzięki temu z czasem będziesz mógł sobie wyznaczać bardziej ambitne i konkretne cele w Twojej drodze do świetnej kondycji i wymarzonej sylwetki.

Istotne jest ogólne przygotowanie fizyczne. To rodzaj ogólnego treningu, który ma na celu wzmocnienie siły, szybkości, wytrzymałości, elastyczności i sprawności. Bazuje na wielu funkcjonalnych ruchach, które czerpią z uniwersalnych schematów motorycznych, przez co poprawia się wydolność organizmu.

Taki trening obejmuje m.in. robienie przysiadów, wykroków, podskoków, wspinanie się, wyciskanie oraz rzucanie tak dużo i często, jak to tylko możliwe. A wszystko to, zanim rozpocznie się konkretne, szczegółowe treningi.

Trening ogólny sprawi, że Twoje ruchy staną się bardziej precyzyjne, a ciało lepiej poradzi sobie z większymi obciążeniami. Zapewnia on także proporcjonalny rozwój mięśni.

Solidne podstawy to fundament, na którym możesz dalej budować swoją formę i osiągać zakładane cele.

#02 Prawo stopniowego zwiększania intensywności i obciążeń

Popraw wszystko, co chcesz.

Wszystkie systemy treningowe, mają wspólną cechę, jest to stopniowe zwiększanie intensywności i objętości.

Aby osiągnąć, zakładany cel, stopniowo zwiększa się długość trwania, intensywność, częstotliwość i czas treningu oraz dodaje kolejne obciążenia.

Trening jest procesem adaptacyjnym organizmu. Ćwiczenia bicepsów, przysiady, przebiegnięcie maratonu, czy nawet joga – wszystkie te aktywności są pomyślane tak, by ciało stopniowo adaptowało się do wysiłku, a nasze możliwości się zwiększały.

Dlatego właśnie zrozumienie potrzeby stopniowego zwiększania intensywności i obciążeń oraz „prawa adaptacji” jest niezbędne.

#03 Prawo konkretnej umiejętności

Opanuj do perfekcji dowolną umiejętność.

Najlepsze rezultaty osiągamy koncentrując się na rozwoju i doskonaleniu konkretnej umiejętności.

Gdy wybierasz określoną dyscyplinę całą energię adaptacyjną przeznaczasz na tą aktywność. Podczas treningów starasz się być jak najlepszym w danej dziedzinie. Coraz lepiej idą Ci te aktywności, na których się skupiasz i które wielokrotnie ćwiczysz.

Wykorzystujesz Prawo Stopniowego Zwiększania Intensywności i Obciążeń nastawione na konkretny cel, aby dojść do perfekcji w jednym zadaniu, zamiast być dobrym – i nic ponadto – w wielu.

#04 Prawo regeneracji

Naucz się regenerować.

Intensywnie trenując nie możesz zapomnieć o odpoczynku i regeneracji organizmu. Jeśli poddasz ciało zbyt dużym obciążeniom przetrenujesz się. Zamiast zyskać siłę, sprawność i zdrowie, możesz się rozchorować i cały Twój wysiłek pójdzie na marne.

Szczególnej troski wymaga system immunologiczny. Sprawność układu odpornościowego jest niezbędna. Czemu? Bo system odpornościowy ma za zadanie obronić ciało przed patogenami i różnego rodzaju „agresorami”, którzy atakują nasz organizm i wywołują chorobę.

Wszystkie cele treningów na siłowni, zaczynając od schudnięcia, a na zbudowaniu masy mięśniowej kończąc, od razu stają się znacznie bardziej realne do osiągnięcia, gdy mamy zdrowy, w pełni funkcjonujący system odpornościowy.

Musisz więc nauczyć się regeneracji oraz tego jak unikać chorób, jednocześnie przesuwając swoje granice treningowe.

#05 Prawo nowych wyzwań

Trenuj ciężej, dłużej, sprawniej i lepiej.

Branża fitness i sportów sylwetkowych oferuje różne rady, tricki i „programy szybkiej poprawy”, lecz jedyną drogą do ciągłego robienia postępów jest zwiększanie wydolności organizmu.

Wydolność organizmu jest najmniej docenianym elementem aktywności fizycznej. Jest to łączny czas treningu, który jesteś w stanie wykonać (wraz z regeneracją) i przystosować się do obciążeń. Większa wydolność organizmu przekłada się na to, że potrafisz poradzić sobie z większym stresem treningowym. A to z kolei równa się szybszym postępom. Dobry trening wydolnościowy to taki, który jesteś w stanie wykonać (i zregenerować po nim organizm) i do którego możesz się zaadaptować.

Kiedy stajesz się silniejszy, szybszy i sprawniejszy, potrzebujesz większego stresu treningowego, aby robić postępy. Wiele osób jest zaskoczonych i zwiedzonych, gdy mimo wykonywania przez miesiące tych samych treningów (nie zmieniają liczby powtórzeń ani serii) nie robią postępów. Zapominają, że ciało po pewnym czasie przyzwyczaja się do określonego poziomu wysiłku. Jeśli zaobserwujesz to u siebie – trenuj ciężej! Cierpliwość, wytrwałość i pot to najlepszy przepis na sukces!

Stać się wysportowanym, silniejszym lub szczuplejszym można na wiele sposobów. Nie powinieneś żadnego z nich odrzucać ani umniejszać, ani też któregokolwiek wyróżniać. Gdy tylko zaczynasz tak postępować, przestajesz mieć otwarty umysł i ograniczasz swój potencjał. – Ross Edgley

Uwagi końcowe

Oto poznałeś 5 Praw Doskonałej Kondycji według Rossa Edgley. Wiele osób szuka dróg na skróty. Naiwnie podąża za metodami, przepłacając za plany dietetyczne i wytyczne treningowe, choć tak naprawdę nie rozumie rządzących nimi zasad. Nic więc dziwnego, że nie osiągają rezultatów, które by chcieli.

Jeśli naprawdę chcesz, aby Twoje treningi przynosiły efekty jakich oczekujesz najpierw zdobądź sprawdzoną wiedzę od najlepszych. Zacznij od edukacji i przeczytania książki Silniejszy Każdego Dnia, którą napisał Ross Eddley. To bestsellerowa pozycja wydana w ponad 100 krajach. Dzięki wydawnictwu SQN dostępna jest też po polsku w tłumaczeniu Marty Faber.

Silniejszy Każdego Dnia różni się od większości poradników. Nie znajdziesz w niej pustych obietnic, „magicznego przepisu” na szybkie zmiany, „cudownych tabletek” na zgrabną sylwetkę, planu treningowego ani diety, których masz bezrefleksyjnie przestrzegać. Poznasz natomiast rzetelne, oparte na badaniach naukowych i sprawdzone w praktyce zasady skutecznych treningów, odżywiania, budowania siły, redukcji tkanki tłuszczowej, zwiększania wydolności i wytrzymałości organizmu, dbania o zdrowie, kondycję i sprawność fizyczną.

Wskazówki od najlepszych sportowców z całego świata zebrane w jednym miejscu.

Ta książka to efekt 10 lat badań i poszukiwań. Łączy ona pomysły i rozwiązania używane przez wyjątkowych ludzi. Ross Eddley, aby napisać tę książkę podróżował po świecie, poznawał metody i najlepsze praktyki, które które stosują najbardziej wysportowani i najsprawniejsi ludzie świata. Profesjonalni sportowcy, medaliści olimpijscy, rekordziści świata, ale też zamieszkujący odległe rejony członkowie plemion czy zawodowi wojskowi z jednostek specjalnych. Ludzi, którzy każdego dnia przełamują schematy i mają ogromną praktyczna wiedzę w dziedzinach związanych z siłą, szybkością, wytrzymałością i odżywianiem.

To z ich zbiorczych nauk i inspirujących historii oraz osobistych doświadczeń Rossa Eddley narodziła się ta unikalna i nieprzeciętna książka. To kompleksowe dzieło – istna biblia entuzjastów sportu i fitnessu, z którego dowiesz się, jak zrzucić kilogramy, budować mięśnie i osiągać nawet najbardziej ambitne cele. A wszystko to podane w przystępnej i atrakcyjnej formie. Z całą masą przykładów, zdjęć i inspirujących historii z życia wziętych. 

Jesteś najlepszym specjalistą od siebie samego!

Jak mówi Ross Eddley: wiele rzeczy można komuś zlecać, lecz zdrowie nie powinno być jedną z nich. Dlatego z pełnym przekonaniem zajmij się własną dietą i sprawnością fizyczną, aby być silnym i zdrowym.

Książka Silniejszy Każdego Dnia da Ci wiedzę, motywację i wzmocni Twoją wiarę we własne możliwości. Dzięki praktycznej nauce od najlepszych będziesz mógł opracować własne metody treningowe i plany żywieniowe, najbardziej dopasowane do Ciebie. Nikt przecież nie zna lepiej Twojego ciała niż Ty sam.

Będziesz wiedział jak pokonać swoje ograniczenia, przekraczać kolejne granice, skutecznie osiągać swoje cele sylwetkowe i treningowe. A wszytko po to, abyś na miarę swoich ambicji i możliwości stał się jak najsilniejszy, najszybszy i najlepszy jaki tylko możesz być. Byś był sprawny, zdrowy i mógł w pełni korzystać z uroków życia!

To jak będzie? Robisz wymówki czy robisz wyniki? Co wybierasz?

Silniejszy Każdego Dnia Ross Edgley
Silniejszy Każdego Dnia Ross Edgley

„Dbanie o sprawność jest podróżą, w którą każdy powinien wyruszyć, lecz której nikt nie powinien zakończyć”. – Ross Edgley

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj