Jednym z czynników decydujących o sukcesie i przywództwie jest siła psychiczna. Aby być osobą, która osiąga najlepsze wyniki i dojść do poziomu mistrzowskiego w danej dziedzinie, potrzeba chęci, wysiłku i dyscypliny. Nie wystarczy tylko mówić czego się chce i udawać, że jest się silnym. Za słowami muszą podążać działania. Trzeba wykazać się samodyscypliną, być gotowym do ciężkiej pracy. Umieć wytrwać nawet w obliczu przeciwności losu. Wykazać się mentalną siłą. Silni psychicznie ludzie mają hart ducha, starają się rozwijać, doskonalić i wzmacniać każdego dnia. Oto osiem codziennych nawyków, które mogą pomóc w budowaniu mentalnej siły. Zaczynamy!

„Droga do sukcesu rozpoczyna się w ludzkim umyśle”.

Codzienne nawyki, które wzmocnią Twoją mentalną siłę

#01 Bądź chętny do nauki

Żyjemy w epoce informacji, Internet zmienił wszystko, dostęp do wiedzy jeszcze nigdy nie był tak łatwy. Jednak  mimo to, nie każdy korzysta z możliwości, jakie obecnie mamy, aby się uczyć, zdobywać nowe umiejętności i poszerzać swoją wiedzę. Ludzie sukcesu i osoby silne mentalnie nie traktują uczenia się jako przykrego obowiązku. Dla nich jest to niezbędną codzienna praktyka, która pozwala im się rozwijać i wzmacniać siłę umysłu. Trzeba postrzegać naukę jako sposób na doskonalenie się. Sprawdzoną metodę, która pozwala nam robić postępy. Dzięki której możemy, skuteczniej i efektywniej funkcjonować w tym wysoce konkurencyjnym i wymagającym świecie.

Sprawdź: Jak uczyć się skutecznie? Poznaj style uczenia się i najlepsze metody nauki.

#02 Bądź gotowy się przystosować

Jak powiedział Karol Darwin: „przetrwa ten kto potrafi się zmienić„. Zmiana jest stałym czynnikiem w życiu. Musisz nauczyć się z nią sobie radzić. Nic nie pozostaje takie same. Potrzeba mentalnej siły, aby być elastycznym, umieć dostosować się do sytuacji i panujących warunków. Nie możesz sobie pozwolić na narzekanie, obwinianie innych i przerzucanie odpowiedzialności na niesprzyjających okoliczności. Dlatego zamiast skupiać się na trudnościach i problemach, skoncentruj się na tym co możesz zrobić. Naucz się szukać skutecznych rozwiązań niezależnie od zmieniających się warunków.

Sprawdź: Jak skutecznie wprowadzać zmiany? Najczęstsze błędy przy dokonywaniu zmian

#03 Bądź dawcą

Adam Grant, psycholog pracy i organizacji, wykładowca w szkole biznesu Whartona i autor bestsellerowej książki „Dawaj i bierz„, uważa, że dawanie jest istotnym czynnikiem sukcesu. Potrzeba mentalnej siły, aby dawać lub chcieć zrobić coś więcej dla kogoś, nie oczekując niczego w zamian. Skup się na tworzeniu wartości i przyczyniaj się do tego, aby świat stawał się dzięki Tobie lepszym miejscem.

Sprawdź: Strategie wzajemności. Czy lepiej dawać czy brać?

#05 Myśl poza schematem

Silni mentalnie ludzie wytyczają swoje własne ścieżki. Ludzi, którzy są innowacyjni, potrafią myśleć nieszablonowo i postępować inaczej niż do tej pory. Umieją przeprowadzać transformację, dokonywać przełomów, osiągać ambitne cele i rozwiązywać problemy. Wielokrotnie jest tak, że aby spełnić swoje marzenia, trzeba być kreatywnym i myśleć poza utartymi schematami. Wymaga to wydostania się ze swojej „bezpiecznej” strefy komfortu, zaburzenia status quo. Znalezienia w sobie odwagi, aby wybrać nieznaną dotąd drogę. 

Sprawdź: 5 sekretów jak odblokować kreatywność i myśleć jak Leonardo da Vinci

#06 Uwierz w siebie

Jeśli Ty sam w siebie nie uwierzysz, nikt inny tego nie zrobi za Ciebie. Nie chodzi o to, co inni mają o Tobie do powiedzenia. Chodzi o to, co Ty masz do powiedzenia o sobie. Wszyscy codziennie stajemy przed wyzwaniami, ale kiedy jesteś pewny siebie, stanowczy i zdecydowany co do swoich celów, osiągniesz to, czego pragniesz najbardziej. Pewność siebie do klucz otwierający drzwi do spełnienia marzeń, większych sukcesów. Pewność siebie ma wpływ na niemal każdy aspekt naszego życia. Jak ujął to Richard Bach: „Jaka nasza pewność, taka nasza zdolność”.

Sprawdź: 6 sposobów jak wyglądać na pewnego siebie i w końcu takim się stać

#07 Bądź odpowiedzialny

Twoje sukcesy i porażki spoczywają na Tobie, a nie na kimkolwiek innym. Choć niektórzy ludzie wolą winić innych, stajesz się silniejszy psychicznie, przyznając się do popełnionych błędów i biorąc na siebie odpowiedzialność za stojące przed Tobą wyzwania. Wykaż się inicjatywą. Swoją postawą i zachowaniem dawaj innym dobry przykład. Pokaż co trzeba zrobić i podejmuj działanie, zamiast wycofywać się w strachu. Bądź z siebie dumny, gdy pokonujesz swoje codzienne życiowe zmagania. Miej odwagę wziąć odpowiedzialność za swoje życie, bo ono jest tylko twoje i nikt za Ciebie go nie przeżyje.

#07 Bądź świadomy siebie

Niemożliwe jest doskonalenie czegoś czego się dobrze nie rozumie. Tylko dzięki samopoznaniu, lepszej znajomości siebie samego można odkryć prawdę o sobie, o swoich życiowych wartościach, potrzebach, celach. Dokąd zmierzam? Czego chcę? Co jest dla mnie ważne? Po co chce to osiągnąć? Co jest moim zadaniem na tym świecie? Właściwe pytania dają właściwe odpowiedzi. Im więcej pytań sobie postawisz, tym lepiej będziesz siebie znał. Aby lepiej zrozumieć swoje emocje, mocne i słabe strony, potrzeba mentalnej siły. Umiejętność oceny swoich emocji i lepsze poznanie siebie może pomóc Ci w zachowaniu „zimnej krwi” i opanowanej postawy w czasie sytuacji kryzysowych. Nawet kiedy masz ciężki dzień, jesteś świadomy tego, co musisz zrobić, aby odnaleźć spokój i poradzić sobie z zaistniała sytuacją. 

#8 Przejmij kontrolę

W szybko rozwijającym się cyfrowym świecie istnieją niezliczone czynniki rozpraszające. Ciągle coś walczy o naszą uwagę. Wszechobecne rozpraszacze powodują spadek koncentracji, odbierają nam mentalna siłę i obniżają naszą efektywność. Zamiast skupić się na istotnych sprawach, dryfujemy w stronę mało produktywnych zajęć. Bezmyślnie przeglądamy media społecznościowe. Oglądamy filmiki na YouTube czy TikTok, które nie mają większej wartości. Reagujemy na każde powiadomienie w telefonie, sprawdzamy maila po kilka razy dziennie. Stajemy się „niewolnikami” naszego smartfona. Jeśli świadomie nie odetniesz się od nadmiaru bodźców, nie określisz swoich celów i priorytetów, nie wyeliminujesz „pożeraczy czasu”, rozproszenie może przejąć nad Tobą kontrolę. Przyszłość i sukces będzie należeć do silnych mentalnie ludzi, którzy potrafią się skoncentrować, opanują umiejętność tzw. „pracy głębokiej” i zapanują nad rozproszeniem. Technologia powinna służyć Tobie, a nie Ty technologii. Przejmij kontrolę!

Sprawdź: Siła koncentracji – praca głęboka super umiejętność XXI wieku

Aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją siłę psychiczną i umysł sięgnij po dwie książki, które mogą Ci w tym pomóc:

Sztuka treningu mentalnego. Jak osiągnąć maksimum możliwości – DC Gonzalez

Sztuka treningu mentalnego. Jak osiągnąć maksimum możliwości - DC Gonzalez

Mistrzowie sportu, legendarni wojownicy, gwiazdy biznesu czy politycy wielkiego formatu — wszyscy ci ludzie rozwijają umiejętności psychiczne, dzięki którym uzyskują ponadprzeciętne wyniki. Odpowiedni trening mentalny pozwala na przekraczanie kolejnych barier

Sztuka treningu mentalnego” to dobrze napisany poradnik o tym, jak osiągnąć szczyt swoich możliwości. W zwięzły i zrozumiały sposób przedstawiono tu skuteczne metody treningu mentalnego, opisano potrzebne umiejętności psychiczne i sprawdzone techniki ich kształtowania.

Dzięki tej książce lepiej zrozumiesz swoje myśli, emocje i energie towarzyszące zajęciom, w które się angażujesz na co dzień. Przekonasz się, jak istotna jest wiara w siebie, skupienie i odpowiedni stan umysłu, aby osiągnąć idealny klimat mentalny — właściwy by podjąć każde wyzwanie i osiągnąć zamierzone cele.

Wzmocnij swoją mentalna siłę, zacznij myśleć jak zwycięzca i osiągnij sukces!

 

Bez litości. Poznaj moc treningu mentalnego. – Erik Bertrand Larssen

Bez litości. Poznaj moc treningu mentalnego. - Erik Bertrand Larssen

Nie ważne co robisz, bądź najlepszy! To mantra powtarzana przez Larssena w tej niesamowitej książce. Autor daje Ci przydatne narzędzia, żebyś stał się lepszą wersją siebie samego. Larssen pomaga Ci spojrzeć na życie z dystansu i tak pokierować swymi uczuciami, aby zacząć myśleć inaczej.

Książka „Bez litości. Poznaj moc treningu mentalnego” zmotywuje Cię do tego, aby przekraczać swoje granice i pokaże, że nie ma litości, jeśli chodzi o Twój własny rozwój. Bez litości różni się od innych książek o samorozwoju. Opowiada ona wspaniałą historię o małym chłopcu, który był wiele lat ofiarą bullingu, wiecznym przegranym, a który jednak chciał czegoś więcej od życia i swojej przyszłości.

Poznaj metodę najbardziej fenomenalnego trenera mentalnego w Norwegii! Zastanawiasz się, jak uwolnić swój potencjał i osiągać wyniki, których się po sobie nie spodziewasz? Trener mentalny Erik Bertrand Larssen sprawia, że rekiny biznesu, najlepsi norwescy sportowcy i zupełnie zwykli ludzie osiągają swoje cele, zarówno w życiu codziennym jak i zawodowym. Dołącz do najlepszych!

Sprawdź też: Mentalna siła – czego ludzie silni psychicznie nie robią?

„Prędzej czy później okazuje się, że Ci którzy wygrywają, to Ci którzy myślą, że mogą wygrać”. – Richard Bach

A co według Ciebie wzmacnia siłę mentalną? Napisz w komentarzu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj